• Anonym (uuuusch)

Han kan inte kyssas!

Hej!
    Har dejtat en jättetrevlig kille några gånger nu. Vi har haft mycket att prata om, har en hel del gemensamma nämnare och intressen. Kändes så himla bra att träffa någon jag klickar med, men i slutet av andra dejten tog han initiativet till en verkligen fruktansvärt dålig kyss!
    Fanns inte en tillstymmelse till en sensuell känsla! Hans överläpp var liksom helt lös och utan styrsel och efteråt fick jag torka av mig i halva ansiktet som var helt blött. Med jämna mellanrum tryckte han hårt in hela sin tunga rakt in i munnen på mig. Han verkade inte veta hur man tar i någon, han höll I mig istället för att hålla OM mig, kändes som att han skulle flytta på en möbel eller liknande. Jag var beredd att lägga ner där och då eftersom det bara kändes så obekvämt och fel men tänkte att man kan ju vara nervös, ringrostig eller så måste man bara vänja sig vid en ny person och en ny kropp... Det är ju en bra kille! Tredje dejten bjöd dock bara på en lika trist upprepning, toppad av att han dessutom började slita i mina kläder på ett ganska ocharmigt vis då han verkade tro att det var fritt fram bara för att vi råkade vara hemma hos mig på kvällstid. Jag blev dock verkligen inte sugen på något mer. Det enda jag kunde tänka på var att "nu vet jag varför hans fru ville skilja sig!". Han kommer ur ett 20 år långt förhållande och har passerat 40 så det känns ju helt obegripligt att han inte skulle veta "hur man gör"!! Nu ligger han på som en igel och vill ses igen och tycker att det finns en sådan attraktion mellan oss... uuuusch! Känns helt märkligt och jag vet inte hur jag skall bemöta hans inviter eftersom vi ändå haft trevligt ihop. Ska jag helt enkelt dumpa honom direkt och ska jag i så fall tala om anledningen? Eller skall han få en till chans? Kan man verkligen lära upp någon som inte verkar ha någon som helst känsla för hångel och sex eller är det bara att glömma, antingen har man känslan - och intresset - eller också har man det inte?!

• Svar på tråden Han kan inte kyssas!
  • Anonym (dålig kyssare)
    Anonym (uuuusch) skrev 2014-06-28 17:59:55 följande:
    Fast det känns ju lite märkligt (och ärligt talat rätt ocharmigt och definitivt osexigt) att behöva instruera en vuxen man samtidigt som man kysser honom! För mig är inte en kyss något tekniskt utan handlar mer om en lyhördhet eller följsamhet. En kyss är ju något som blir till gemensamt! Jag tycker det bygger på att man följer och möter varandras reaktioner. Man kanske börjar försiktigt för att sedan övergå till en djupare kyss för att sedan backa tillbaka igen. I mitt fall kände jag det som att han försökte kyssa mig, inte att vi kysste varandra, dvs han typ bara tog för sig och försökte trycka in tungan och slafsade över halva mitt ansikte utan att känna in hur jag mötte hans kyss eller hur jag reagerade. Väldigt ocharmigt. Jag har faktiskt aldrig stött på något liknande. Jag kan ju tillägga att jag inte hört av mig till honom... Så så gick det med det... :(
    Han kanske var väldigt nervös? Nu är jag visserligen inte rätt person att ge råd (uppenbarligen), men om jag upplevde det du upplevde skulle jag nog säga "luta dig tillbaka och låt mig kyssa dig" eller nåt... Om det var en person jag verkligen gillade. Jag har ju själv "stått ut" med halvdana kyssar ganska länge... men inte riktigt i den kaliber du beskriver. Fast slafsandet är väldigt avtändande medger jag...
  • Anonym (uuuusch)
    Anonym (BosseLarsson) skrev 2014-06-28 17:54:27 följande:
    Så förmågan att kyssas är medfödd menar du? Det går inte att utveckla tekniken någonting? Vilket jävla skitsnack, klart det går att lära sig, vad tror du vi har hjärnan till? Är det ett stort jädrans ROM eller vad?

TS: Om du nu gillar killen får du väl ge honom pointers så han kan förbättra sig.
    Fast om man inte "lärt sig" vid dryga 40 så kan man ju börja undra... Antingen är man nog inte intresserad, eller så har man inte förmågan/känslan... Alternativt är detta vad han gillar och då är vi inte kompatibla! Min gissning är väl iofs att det inte varit så hett och så mycket kyssande de senaste åren i det långa förhållande han kommer ur. Och eftersom han i princip bara haft en flickvän i hela sitt liv så har han ju kanske inte så mycket andra erfarenheter (och de ligger isf över 20 år tillbaka i tiden). 
    Vad är ROM?
     Som jag skrev i inlägget ovan tycker jag tyvärr att det är väldigt ocharmigt att behöva instruera någon samtidigt som jag kysser honom...
  • Anonym (Ge lite ledsagning?)
    Anonym (uuuusch) skrev 2014-06-28 17:59:55 följande:
    Fast det känns ju lite märkligt (och ärligt talat rätt ocharmigt och definitivt osexigt) att behöva instruera en vuxen man samtidigt som man kysser honom! För mig är inte en kyss något tekniskt utan handlar mer om en lyhördhet eller följsamhet. En kyss är ju något som blir till gemensamt! Jag tycker det bygger på att man följer och möter varandras reaktioner. Man kanske börjar försiktigt för att sedan övergå till en djupare kyss för att sedan backa tillbaka igen. I mitt fall kände jag det som att han försökte kyssa mig, inte att vi kysste varandra, dvs han typ bara tog för sig och försökte trycka in tungan och slafsade över halva mitt ansikte utan att känna in hur jag mötte hans kyss eller hur jag reagerade. Väldigt ocharmigt. Jag har faktiskt aldrig stött på något liknande. Jag kan ju tillägga att jag inte hört av mig till honom... Så så gick det med det... :(
    Ja men det är ju det jag menar med att "göra en nybörjarmiss". Som tonåring har man ju en viss tro om att tungkyssas betyder att trycka in tungan i munnen på någon annan och veva runt lite på måfå. Det heter ju faktiskt att tungkyssasFlört Jag tycker det är bättre att bara mumla "lite mindre tunga, mm just så" och visa vad man vill är tusen gånger bättre än att säga "fan vad kass du är på att kyssas, spottet bara flyger och du får mig att nästan kräkas" alternativt tvärvägra kyssa personen någonsin igen trots att man faktiskt gillar personen ifråga. Att vara en dålig kyssare är ju inte ett statiskt tillstånd, sitter det bara i att personen är ovan vid att kyssas eller kyssts på ett visst sätt hela sitt 20åriga äktenskap så kanske det tar mer än en kyss för att anpassa sig till en helt ny kysspartner, man kanske typ kör på i gamla hjulspår utan att reflektera över att den nya kysspartnern kanske inte alls gillar samma typ av kyssar som den fd frun gjorde. 

Men visst har du rätt i att man behöver vara lyhörd och känna av lite istället för att gå på som en bulldozer, men liten ledsagning är inte helt fel att väva in i kyssen ifall någon av ren okunskap/gammal vana vevar runt med tungan, behöver inte alls bli osexigt på samma sätt som man faktiskt borde visa hur man vill bli smekt ifall man har sex med någon som smeker lite för frenetiskt eller om man vet att man blir galen av lust ifall någon kysser på ett visst ställe på kroppen. Lite svårt för en ny partner att veta vad just du gillar och en del saker är inte allt lätt att lista ut hur många år man än har på sig om den andra inte säger ett ord vad denne gillar och går igång på.

Tråkigt att det inte fungerade och att du inte längre ville ha kontakt med den här killen, hoppas du hittar en ny goding som kysser som en gud snart!
  • Anonym (uuuusch)

Eller förresten, jag kom på att jag stött på en väldigt dålig kyssare till i mitt liv!
    Han kysstes eg inte överhuvudtaget för han vågade inte använda tungan eller öppna munnen. Han pussades liksom bara, pickandes som en fågel, med många små pussar på munnen och ibland stack han ut tungan lite så den nuddade mina läppar. Också helt märkligt! Den killen gick jag steget längre med (why oh why?!!), eller nåja, försökte, han kom på mitt lår så snart kläderna åkte av... Vi var då båda i 35-årsåldern... 

Anonym (uuuusch) skrev 2014-06-28 18:42:54 följande:

Eller förresten, jag kom på att jag stött på en väldigt dålig kyssare till i mitt liv!
    Han kysstes eg inte överhuvudtaget för han vågade inte använda tungan eller öppna munnen. Han pussades liksom bara, pickandes som en fågel, med många små pussar på munnen och ibland stack han ut tungan lite så den nuddade mina läppar. Också helt märkligt! Den killen gick jag steget längre med (why oh why?!!), eller nåja, försökte, han kom på mitt lår så snart kläderna åkte av... Vi var då båda i 35-årsåldern... 

åh stackars kille, kan inte varit kul att komma så snabbt! (uppenbarligen tyckte han ju om vad han såg, så ta det som en lite udda typ av komplimang!).

Hade en bekant som jag vet varit tänd på mig (eftersom han berättat det), han berättade att han i sin tur hade en bekant som varit ute och fikat med en tjej och att han råkade komma i byxorna medan de satt och fikade för att han var så pass tänd på tjejen. Omg, jag får kalla kårar, jag befarar att det är min bekanta som kommit i byxorna medan han pratat med mig nån av gångerna då vi varit ute och fikat tillsammans. Blev så pass illa berörd av bara tanken på att han kanske hade pratade om sig själv att det inte blev någon mer fika för säkerhets skull (Samtidigt som jag skäms och känner mig självgod ifall jag nu felaktigt förutsatt att jag är så "het" att killar reagerar på det sättet).
  • Anonym (uuuusch)
    Anonym (Ge lite ledsagning?) skrev 2014-06-28 18:33:19 följande:
    Ja men det är ju det jag menar med att "göra en nybörjarmiss". Som tonåring har man ju en viss tro om att tungkyssas betyder att trycka in tungan i munnen på någon annan och veva runt lite på måfå. Det heter ju faktiskt att tungkyssasFlört Jag tycker det är bättre att bara mumla "lite mindre tunga, mm just så" och visa vad man vill är tusen gånger bättre än att säga "fan vad kass du är på att kyssas, spottet bara flyger och du får mig att nästan kräkas" alternativt tvärvägra kyssa personen någonsin igen trots att man faktiskt gillar personen ifråga. Att vara en dålig kyssare är ju inte ett statiskt tillstånd, sitter det bara i att personen är ovan vid att kyssas eller kyssts på ett visst sätt hela sitt 20åriga äktenskap så kanske det tar mer än en kyss för att anpassa sig till en helt ny kysspartner, man kanske typ kör på i gamla hjulspår utan att reflektera över att den nya kysspartnern kanske inte alls gillar samma typ av kyssar som den fd frun gjorde. 

Men visst har du rätt i att man behöver vara lyhörd och känna av lite istället för att gå på som en bulldozer, men liten ledsagning är inte helt fel att väva in i kyssen ifall någon av ren okunskap/gammal vana vevar runt med tungan, behöver inte alls bli osexigt på samma sätt som man faktiskt borde visa hur man vill bli smekt ifall man har sex med någon som smeker lite för frenetiskt eller om man vet att man blir galen av lust ifall någon kysser på ett visst ställe på kroppen. Lite svårt för en ny partner att veta vad just du gillar och en del saker är inte allt lätt att lista ut hur många år man än har på sig om den andra inte säger ett ord vad denne gillar och går igång på.

Tråkigt att det inte fungerade och att du inte längre ville ha kontakt med den här killen, hoppas du hittar en ny goding som kysser som en gud snart!
    Jomen absolut jag förstår vad du säger, de är klart att man får försöka säga det på ett finkänsligt sätt och det är klart att det med rätt person är värt att göra det. I det här fallet har jag nog kommit fram till att det inte enbart är kyssarna som gör att jag inte vill träffa honom mer , jag känner ingen fysisk attraktion överhuvudtaget, tvärtom!, och då går det ju bara inte.
    Ja jag kanske är lite elak som drog slutsatsen att frun skilde sig för att hon bara inte stod ut med de vedervärdiga kyssarna något mer! Jag lägger kanske in lite mer i det hela också eftersom han inte visste hur han skulle ta i mig heller, det känns bara som att sex skulle blivit rena katastrofen med honom... typ vilt juckandes om han ens hade lyckats träffa rätt... uuusch jag mår lite dåligt när jag tänker på det. Och nej jag tycker inte att män automatiskt ska veta vad jag gillar, det måste man tala om eller bekräfta, men känslan... det är känslan och lyhördheten jag är ute efter!

Och tack för lyckönskningen! :)
  • Anonym (uuuusch)
    Anonym (Ge lite ledsagning?) skrev 2014-06-28 18:51:21 följande:
    åh stackars kille, kan inte varit kul att komma så snabbt! (uppenbarligen tyckte han ju om vad han såg, så ta det som en lite udda typ av komplimang!).

Hade en bekant som jag vet varit tänd på mig (eftersom han berättat det), han berättade att han i sin tur hade en bekant som varit ute och fikat med en tjej och att han råkade komma i byxorna medan de satt och fikade för att han var så pass tänd på tjejen. Omg, jag får kalla kårar, jag befarar att det är min bekanta som kommit i byxorna medan han pratat med mig nån av gångerna då vi varit ute och fikat tillsammans. Blev så pass illa berörd av bara tanken på att han kanske hade pratade om sig själv att det inte blev någon mer fika för säkerhets skull (Samtidigt som jag skäms och känner mig självgod ifall jag nu felaktigt förutsatt att jag är så "het" att killar reagerar på det sättet).
    Haha men gud - är det ens möjligt att bli så tänd på någon på ett offentligt fik?!! Hur gammal var han/ni/"vännen" då? Man ser ju framför sig en väldigt ung kille som har inlevelseförmågan till det!
    Ja man får väl försöka ta det som du säger, som en udda komplimang!
    Jag har varit med om det med en person till, också han ca 35 (jag var singel och dejtade mycket under en period i 33-35-årsåldern). Efter lite hångel och början till att ta av sig kläderna kom han direkt i kalsongerna så snart jag snuddade vid honom... Alltså nu ska man inte vara elak, men det känns väääääldigt pubertalt. I mina fall drog jag slutsatsen att de var rätt oerfarna (det enda jag visste sedan tidigare var typ att de inte bott ihop med någon, båda hade sagt att de haft åtminstone kortare förhållanden, men man kan ju undra...) snarare än att just jag skulle vara så oemotståndlig. De hade nog gått av bara farten med vilken tjej som helst. :)
  • Anonym (uuuusch)
    Anonym (dålig kyssare) skrev 2014-06-28 18:10:52 följande:
    Han kanske var väldigt nervös? Nu är jag visserligen inte rätt person att ge råd (uppenbarligen), men om jag upplevde det du upplevde skulle jag nog säga "luta dig tillbaka och låt mig kyssa dig" eller nåt... Om det var en person jag verkligen gillade. Jag har ju själv "stått ut" med halvdana kyssar ganska länge... men inte riktigt i den kaliber du beskriver. Fast slafsandet är väldigt avtändande medger jag...
    Jo det var det jag tänkte också. Det var därför jag gav honom/oss en chans till. Men det kändes ju inte bättre alls!
    Slafsande är hemskt! Inte ok att inte hålla rätt på sin egen saliv!

Jag är inte säker på att jag förstått rätt, är det din man som kysser dåligt eller tycker du själv att du kysser dåligt?
  • Anonym (BosseLarsson)

Du sa själv att han hade kommit ur ett långt förhållande, han kanske enbart hade kysst en kvinna tidigare och det var hans tidigare fru.
    Om nu hon var ännu sämre på att kyssas hur skulle han då lärt sig det? Genom att sitta med en plastmugg och försökshångla med den?

Nu var det inte ens dig TS jag vände mig mot, klickar man inte så klickar man inte. Det var bara den där synen på att folk som inte lärt sig eller gjort vissa saker när de är 35-40 är värdelösa. Folk ska bara kunna allt utan att någon lärt dem det. Kunde du kyssas som en gudinna dina första gånger? Det var aldrig någon som gav din några lektioner? Du bara "magiskt" kunde? "I know kung fu" eller vad?

ROM = read only memory.

Anonym (uuuusch) skrev 2014-06-28 19:19:42 följande:
    Haha men gud - är det ens möjligt att bli så tänd på någon på ett offentligt fik?!! Hur gammal var han/ni/"vännen" då? Man ser ju framför sig en väldigt ung kille som har inlevelseförmågan till det!
    Ja man får väl försöka ta det som du säger, som en udda komplimang!
    Jag har varit med om det med en person till, också han ca 35 (jag var singel och dejtade mycket under en period i 33-35-årsåldern). Efter lite hångel och början till att ta av sig kläderna kom han direkt i kalsongerna så snart jag snuddade vid honom... Alltså nu ska man inte vara elak, men det känns väääääldigt pubertalt. I mina fall drog jag slutsatsen att de var rätt oerfarna (det enda jag visste sedan tidigare var typ att de inte bott ihop med någon, båda hade sagt att de haft åtminstone kortare förhållanden, men man kan ju undra...) snarare än att just jag skulle vara så oemotståndlig. De hade nog gått av bara farten med vilken tjej som helst. :)

Haha, ja man kan ju undra om man kan bli så pass tänd av att bara sitta och fika medan man för ett helt normalt samtal med en totalt ovetande tjej, men det kanske man kan om det han berättade är sant:) Minns inte riktigt, tror vi var kring 22år nått sånt när han berättade det här, förhoppningsvis var det inte honom själv han syftade på när han berättade den här hemska historien!

Det verkar som "dina" två dejter samt min bekanta har sexuell oerfarenhet som gemensam nämnare, det kanske inte behövs sådär jättemycket för att tända en kille som kanske inte har så stor erfarenhet av sex och som kanske fantiserat desto mer om att någon gång ha det? (kanske därför de verkar lite pubertala i sin reaktion av att fika med en tjej eller lätt beröring). Så hemskt för dem att råka ut för någonting sådant när de väl har fått kontakt med en riktig tjej IRL!

Svar på tråden Han kan inte kyssas!