Inlägg från: Anonym (uuuusch) |Visa alla inlägg
  • Anonym (uuuusch)

Han kan inte kyssas!

Hej!
    Har dejtat en jättetrevlig kille några gånger nu. Vi har haft mycket att prata om, har en hel del gemensamma nämnare och intressen. Kändes så himla bra att träffa någon jag klickar med, men i slutet av andra dejten tog han initiativet till en verkligen fruktansvärt dålig kyss!
    Fanns inte en tillstymmelse till en sensuell känsla! Hans överläpp var liksom helt lös och utan styrsel och efteråt fick jag torka av mig i halva ansiktet som var helt blött. Med jämna mellanrum tryckte han hårt in hela sin tunga rakt in i munnen på mig. Han verkade inte veta hur man tar i någon, han höll I mig istället för att hålla OM mig, kändes som att han skulle flytta på en möbel eller liknande. Jag var beredd att lägga ner där och då eftersom det bara kändes så obekvämt och fel men tänkte att man kan ju vara nervös, ringrostig eller så måste man bara vänja sig vid en ny person och en ny kropp... Det är ju en bra kille! Tredje dejten bjöd dock bara på en lika trist upprepning, toppad av att han dessutom började slita i mina kläder på ett ganska ocharmigt vis då han verkade tro att det var fritt fram bara för att vi råkade vara hemma hos mig på kvällstid. Jag blev dock verkligen inte sugen på något mer. Det enda jag kunde tänka på var att "nu vet jag varför hans fru ville skilja sig!". Han kommer ur ett 20 år långt förhållande och har passerat 40 så det känns ju helt obegripligt att han inte skulle veta "hur man gör"!! Nu ligger han på som en igel och vill ses igen och tycker att det finns en sådan attraktion mellan oss... uuuusch! Känns helt märkligt och jag vet inte hur jag skall bemöta hans inviter eftersom vi ändå haft trevligt ihop. Ska jag helt enkelt dumpa honom direkt och ska jag i så fall tala om anledningen? Eller skall han få en till chans? Kan man verkligen lära upp någon som inte verkar ha någon som helst känsla för hångel och sex eller är det bara att glömma, antingen har man känslan - och intresset - eller också har man det inte?!

• Svar på tråden Han kan inte kyssas!
  • Anonym (uuuusch)
    zingo skrev 2014-06-18 17:24:39 följande:
    Tror tyvärr inte det där går att lära sig...
    Obestämd
    Tyvärr lutar jag åt det hållet också. Det handlar ju på något vis om att ha en känsla för något...
  • Anonym (uuuusch)
    angeni skrev 2014-06-18 17:26:53 följande:
    Jag har lärt min make att kyssas bättre än innan.så som jag vill ha det. Så det går men är svårt när man nyss träffats. Vad vågar man säga liksom. Prova annars att säga att jag gillar mer försiktiga kyssar?
    Nej man vill ju inte såra någon eller vara elak. Försökte ju självklart visa honom genom att backa lite själv och ta det lite lugnare men det kändes inte som om lyhördhet var hans grej direkt och det är ju liksom a och o...
  • Anonym (uuuusch)
    Anonym (n) skrev 2014-06-18 17:30:39 följande:
    jag antar han kan lära sig, om han vill. Men är han över 40 och inte har lärt sig det innan är det troligen så att han är omedveten om det och kanske blir sårad. Men om du tror han är värd att satsa på så kan du ju alltid prata med honom om saken. Se hur han tar det

sen det du skriver om hur han tar i dig och ville slita av kläderna låter ju "sådär"
    Alltså det var ju absolut inte så att han var hårdhänt eller våldsam på något vis snarare att han verkligen inte vet vad han pysslar med. Vid första försöket där... istället för att hålla om mig och ta i mig, höll han mig i höfterna som om han hållit i ryggen på en stol som skulle flyttas... Obestämd
  • Anonym (uuuusch)
    Anonym (Man) skrev 2014-06-18 18:17:16 följande:
    Jag närmar mig 40 och har aldrig kysst en tjej. Är du säker på att han inte är likadan? Skulle jag lyckas träffa en tjej så skulle säkert första kyssen bli rätt tafatt från min sida.
    Alltså han har haft ett förhållande i över 20 år så lite erfarenhet måste han ju bara ha.
    Sen tror jag inte alls det är säkert att du skulle vara så tafatt. Tror att det ger sig naturligt för de flesta i stunden och och om man bara börjar lite lugnt och är lyhörd för hur den andres reaktioner så kan det bli hur bra som helst. Om man däremot kör på utan någon som helst känsla så.... !
  • Anonym (uuuusch)
    Anonym (ingen hit) skrev 2014-06-18 18:29:35 följande:
    Antingen har man känslan och intresset för att kyssas eller också inte. Han verkar inte ha något av detta.

Har varit tillsammans med några som inte alls kunde kyssas och jag kände att det inte fanns något större intresse av det, sen kan jag tillägga att dessa dåliga kyssare även var dåliga i sängen.
    Jo det är väl den parallellen jag drar också. Om han inte ens vet hur han skall ta i mig med kläder på så känns det ju väldigt tveksamt att han skulle veta vad han skall göra när det blir mer avancerat!
    Har han sex med samma (obefintliga) känsla och teknik som han kysser med så tror jag inte att jag skulle få ut särskilt mycket av det... Rynkar på näsan

• Anonym (uuuusch)
    Anonym (smack) skrev 2014-06-18 18:23:04 följande:
    Kära TS! Jag vet precis vad du menar!
    Min fästman (jajemen, vi är förlovade trots detta! ;)) har under det år vi varit tillsammans heller aldrig varit något vidare på att kyssas. Antingen så är det en liten puss med styva läppar, eller fullproppat mun med tunga. Första kyssen var helt OK, men inte den bästa jag haft i livet. Men han var så fantastisk och underbar i övrigt att jag faktiskt "såg förbi" det lite. Nu efter ett år tillsammans har jag på olika vis öppnat upp för att han inte använder sina läppar till dess fulla potential, och vi har haft olika samtal om hur vi tycker om att kyssas/att bli kyssta. Det är såklart inte möjligt om personen i fråga inte är öppen för det. Känns din dejt som det? Förstår att det kan kännas tidigt in i er relation att börja ta upp det, så du får nog helt enkelt välja. "Stå ut" med lite tokiga kyssar (som faktiskt kan förbättras), eller hitta någon som kan kyssas, men kanske saknar någon av din dejts fina egenskaper? Det är något du själv måste ta ställning till.

Håller med det som skrivs om att det saknas någon viss känsla för stämningen, och den vet jag inte om den kan läras upp. Allt jag vet är att min kille inte är direkt fysisk (jag är JÄTTEfysisk och behöver mycket beröring, kyssar, smek osv), men han anstränger sig för min skull. Jag måste å min sida också ta hänsyn till att han inte har samma behov av närhet som jag. Vill man ha något, får man ta det, som min fästman säger. Men kom ihåg, kommunikation är nyckeln till det mesta! Någon gång i ett förhållande måste man ju konversera om vad man har för förväntningar, behov och önskemål utan att det låter krävande och anklagande (givetvis).

Andemeningen i mitt något långa svar är nog nånstans att du inte ska räkna ut honom helt! Men också att du måste se till dig själv och dina behov. Är du beredd att ge honom en chans att utvecklas?

All lycka till!
    Men hur känner du inför hans kyssar då - är du neutral? Det kanske jag hade kunnat hantera, att han inte var någon fantastisk kyssare av rang... men problemet är att jag är inte neutral, hans kyssar gör mig snarare helt avtänd och att jag vill nästan inte träffa honom igen för jag vill inte behöva gå i närkamp eller ta det ett steg längre. Och det är ju inte riktigt normalt! Och jag tycker det skulle vara verkligen svårt att säga till honom! Det om något känns som att det skulle förstöra stämningen! Sen har jag full förståelse för att inte alla gillar djupa kyssar utan kanske föredrar att pussas och använda läpparna utan så mycket tunga...
  • Anonym (uuuusch)
    Fundersam02 skrev 2014-06-18 18:35:54 följande:
    Det är lite lurigt det där med kyssar och sex. Det behöver inte vara så att kyssen ger en fingervisning om hur personen är i sängen. Jag hade ett ex som var jättebra på att kyssas, men helt okänslig i sängen. Ett annat ex var ganska dålig på att kyssas, men bra i sängen.

Men om jag skulle träffa någon idag, så skulle jag bara fortsätta om kyssen kändes bra. Så kräsen är jag...och singel... Glad
    Jamen oh jag håller med, det måste kännas bra även om man givetvis inte har några garantier för vad som kommer sen. Men framförallt måste ju kyssen göra att man vill gå vidare, inte att man vill backa ur det hela...
  • Anonym (uuuusch)
    Jilo skrev 2014-06-18 18:28:05 följande:
    Men jag tycker inte det är så konstigt att han inte kan bättre än så med tanke på om han är över 40 och har ett 20 år långt förhållande bakom sig. Kan inte funnits många möjligheter för honom att öva sig på tänker jag? Förmodligen gillade hans ex hans sätt att kyssas på eller så brukade dom inte kyssas. Alla gillar vi ju olika...Du kan nog lära honom både det och annat ts! Lycka till :)
    Det är lite min teori också - att det kanske inte blivit så mycket kyssar för honom på sista tiden efter ett så långt förhållande som sedan slutat i skilsmässa. Å andra sidan känns det ju som att kyssas är som att cykla, har man en gång lärt sig det och fattat galoppen så...

• Anonym (uuuusch)
    Anonym (smack) skrev 2014-06-18 19:39:08 följande:
    Jag själv är väl mer i utvecklingsfasen med min killes kyssande så jag har väl inte så stora förhoppningar. Får acceptera att han gör som han gör, även fast han inte använder sina läppar så mycket som han skulle kunna. Ge mig ett tag så kommer det lösa sig! Men återigen, detta kan jag hantera för att jag älskar honom så mycket. Eftersom ni är i dejtingfasen så får du inse att du känner som du känner. Känns det som absolut avsky av bara tanken att han ska ta på dig, ska du ju inte fortsätta fysiskt med honom. Kan du ändå någonstans känna att det vore intressant att ge det en chans, så gör det. Och ja, det kanske är lite tidigt för dig att "kritisera" hans kyssande. Den diskussionen kanske man tar när man känner varann och har en viss dos av tillit och öppenhet.
    Att du inte blir upphetsad eller vill ha mer av hans kropp när du kysser honom, låter för mig som en signal om att ni fysiskt inte klickar. Värt att ha i beaktning. Även om min kille inte är världens bästa kyssare så tänder jag ändå på honom och vill ha mer.
    Men alltså, har du genom åren blivit van vid att killar tar för sig mycket och du kanske inte behövt bjuda till för att fysiskt bli upphetsad? Absolut ingen dryghet i den frågan, utan mer nyfiken. :)
    Avsky är kanske att ta i men det var då definitivt inte tändande, eller ja kanske till och med avtändande... så det är nog som du säger att vi - eller åtminstone inte jag - klickar inte fysiskt. Jag blev då inte sugen på mer... :(  
    Jag är inte säker på att jag förstår din fråga rätt ang att bjuda till för att bli fysiskt upphetsad? Jag har nog haft förmånen att mina tidigare förhållanden fungerat väldigt bra vad gäller den fysiska biten, utan att jag/vi behövt anstränga oss, det har kommit naturligt. Men det kanske inte är det du menar?
Svar på tråden Han kan inte kyssas!