Inlägg från: Anonym (uuuusch) |Visa alla inlägg
  • Anonym (uuuusch)

Han kan inte kyssas!

Var utomlands i helgen och var ute på krogen och träffade en kille där som var väldigt "på" och det slutade med att vi kysste varann - länge och i omgångar. Han visste däremot vad han gjorde. Stooooor skillnad på hur han höll om mig och tog i mig och kysste mig omväxlande mjukt och omväxlande djupare...  Mmmmm! Drömmer

Nu låter det som jag hånglar runt hur som helst och det gör jag verkligen inte men jag var verkligen tvungen att "testa" denne random italienare för att se att det inte är jag som "legat av mig". Denna kille kommer jag ju aldrig mer att träffa men hade det varit denne killen som jag börjat lära känna, precis som min svenske dejt, och sedan fått hångla med på det här sättet - ja då hade jag ju blivit seriöst kär.... 

• Anonym (uuuusch)
    Anonym (smack) skrev 2014-06-18 20:36:09 följande:
    Med min fråga så menar jag lite mer att du i tidigare förhållanden har fått lusten lite "serverad" genom goa, härliga, mumsiga kyssar som får igång dig (inte meningen att fokusera så mkt på sex, men så blev det nu :/), nu kommer den här nyfikenheten inte automatiskt, och du kanske ger upp? Lite för lätt? Jag vet inte, känner ju inte dig och vet inte hur du fungerar, men kanske värt en liten funderare. :) Klart man haft relationer tidigare där man klickat otroligt bra sexuellt, men de personerna är man ju inte med längre av någon anledning. Emotionell oklickbarhet? Intellektuell oklickbarhet? Ja, det vet man ju bara själv. Till syvende och sist måste du gå till dig själv och vad du prioriterar högt i en relation med någon. Jag får uppfattningen om att det ändå känns lite sorgligt ändå, att det inte funkar fysiskt hittills med den här killen? Alltså har han ju hittat något hos dig som gör dig intresserad. Sen om det kan väga upp för hans bristande kyssande, kan du som sagt 100 ggr innan bara ta ställning till själv.

Precis som du skriver så tar det olika lång tid innan man lär sig en annan persons kropp, innan man synkar. Vissa synkar man med direkt, men så fallerar det på att man har 0 saker gemensamt, eller har olika mål med livet. Vissa kanske man har det lite travande med, men allt annat stämmer. Det är först nu, efter ett år tillsammans som jag och min fästman har ett fantastiskt sexliv (fan, sex nu igen... sorry). Eller så är jag förblindad av kärlek. ;)

Allt flum åsido, hade det varit jag hade jag kanske träffat honom igen, på neutral mark och kanske bara snackat i några timmar, utan att det skulle fortsätta hemma hos någon. Kolla igenom det intellektuella en gång till. Känner du känslor för honom, eller tar det tvärstopp och du kan inte sluta tänka på det fysiska? Kanske kan du ta ett beslut utifrån det?
    Jamen då tror jag att jag förstod dig rätt . Och ja jag har nog varit ganska fokuserad på den fysiska biten och attraktionen i tidigare förhållanden. Det är ofta där det börjat snarare än på vänskaplig basis för min del. Den här killen har jag däremot verkligen pratat med. Nu har vi ju inte träffats så  många gånger men vi har setts och pratat i 6-8 timmar varje gång. Kanske var det iofs det som blev en sådan chock, att vi klickade så på ett intellektuellt plan men en totalkollision på det fysiska planet? Och jag har svårt att släppa det fysiska. Jag råkade hamna på samma buss (hur osannolikt är inte det?!) och jag hade svårt att fokusera på något annat än hans överläpp...! Skall dock överväga att träffa honom igen. På neutral mark isf...
  • Anonym (uuuusch)
    Anonym (Ge lite ledsagning?) skrev 2014-06-28 15:34:21 följande:

Det är väl egentligen inte så jättestort problem bara man tar bladet från munnen.

Man behöver inte förolämpa den andra eller ens yppa att man tycker att den andra är totalt kass på att kyssas, man kan istället ledsaga den andra och visa vad man gillar för typ av kyssar. Så gjorde iaf min sambo, sanningen är väl att jag var totalt kass på att kyssas när vi träffades, hade ingen koll alls på läget och han hanterade det väldigt smidigt, bara mumlade lite "mmm, lite mindre tunga/mer tunga", "tycker det är mysigt när tungorna bara nuddar lite vid varandra" under kyssarna första tiden utan att peka ut mig som en dålig kyssare (även om det var exakt det jag var, men jag kände inte mig inte utpekad utan tyckte om att han sa vad han gillade istället för att undvika att kyssa mig eller tvinga sig själv att genomlida obehagliga sessioner med en dålig kyssare).

Vet man inte ens om att man gör helt fel eller gör på ett sätt som den andra finner obehagligt och inte vet vad det är man gör helt fel så är det ju inte lätt att göra något åt det.

Fast det känns ju lite märkligt (och ärligt talat rätt ocharmigt och definitivt osexigt) att behöva instruera en vuxen man samtidigt som man kysser honom! För mig är inte en kyss något tekniskt utan handlar mer om en lyhördhet eller följsamhet. En kyss är ju något som blir till gemensamt! Jag tycker det bygger på att man följer och möter varandras reaktioner. Man kanske börjar försiktigt för att sedan övergå till en djupare kyss för att sedan backa tillbaka igen. I mitt fall kände jag det som att han försökte kyssa mig, inte att vi kysste varandra, dvs han typ bara tog för sig och försökte trycka in tungan och slafsade över halva mitt ansikte utan att känna in hur jag mötte hans kyss eller hur jag reagerade. Väldigt ocharmigt. Jag har faktiskt aldrig stött på något liknande. Jag kan ju tillägga att jag inte hört av mig till honom... Så så gick det med det... :(

• Anonym (uuuusch)
    Anonym (BosseLarsson) skrev 2014-06-28 17:54:27 följande:
    Så förmågan att kyssas är medfödd menar du? Det går inte att utveckla tekniken någonting? Vilket jävla skitsnack, klart det går att lära sig, vad tror du vi har hjärnan till? Är det ett stort jädrans ROM eller vad?

TS: Om du nu gillar killen får du väl ge honom pointers så han kan förbättra sig.
    Fast om man inte "lärt sig" vid dryga 40 så kan man ju börja undra... Antingen är man nog inte intresserad, eller så har man inte förmågan/känslan... Alternativt är detta vad han gillar och då är vi inte kompatibla! Min gissning är väl iofs att det inte varit så hett och så mycket kyssande de senaste åren i det långa förhållande han kommer ur. Och eftersom han i princip bara haft en flickvän i hela sitt liv så har han ju kanske inte så mycket andra erfarenheter (och de ligger isf över 20 år tillbaka i tiden). 
    Vad är ROM?
     Som jag skrev i inlägget ovan tycker jag tyvärr att det är väldigt ocharmigt att behöva instruera någon samtidigt som jag kysser honom...
  • Anonym (uuuusch)

Eller förresten, jag kom på att jag stött på en väldigt dålig kyssare till i mitt liv!
    Han kysstes eg inte överhuvudtaget för han vågade inte använda tungan eller öppna munnen. Han pussades liksom bara, pickandes som en fågel, med många små pussar på munnen och ibland stack han ut tungan lite så den nuddade mina läppar. Också helt märkligt! Den killen gick jag steget längre med (why oh why?!!), eller nåja, försökte, han kom på mitt lår så snart kläderna åkte av... Vi var då båda i 35-årsåldern... 

• Anonym (uuuusch)
    Anonym (Ge lite ledsagning?) skrev 2014-06-28 18:33:19 följande:
    Ja men det är ju det jag menar med att "göra en nybörjarmiss". Som tonåring har man ju en viss tro om att tungkyssas betyder att trycka in tungan i munnen på någon annan och veva runt lite på måfå. Det heter ju faktiskt att tungkyssasFlört Jag tycker det är bättre att bara mumla "lite mindre tunga, mm just så" och visa vad man vill är tusen gånger bättre än att säga "fan vad kass du är på att kyssas, spottet bara flyger och du får mig att nästan kräkas" alternativt tvärvägra kyssa personen någonsin igen trots att man faktiskt gillar personen ifråga. Att vara en dålig kyssare är ju inte ett statiskt tillstånd, sitter det bara i att personen är ovan vid att kyssas eller kyssts på ett visst sätt hela sitt 20åriga äktenskap så kanske det tar mer än en kyss för att anpassa sig till en helt ny kysspartner, man kanske typ kör på i gamla hjulspår utan att reflektera över att den nya kysspartnern kanske inte alls gillar samma typ av kyssar som den fd frun gjorde. 

Men visst har du rätt i att man behöver vara lyhörd och känna av lite istället för att gå på som en bulldozer, men liten ledsagning är inte helt fel att väva in i kyssen ifall någon av ren okunskap/gammal vana vevar runt med tungan, behöver inte alls bli osexigt på samma sätt som man faktiskt borde visa hur man vill bli smekt ifall man har sex med någon som smeker lite för frenetiskt eller om man vet att man blir galen av lust ifall någon kysser på ett visst ställe på kroppen. Lite svårt för en ny partner att veta vad just du gillar och en del saker är inte allt lätt att lista ut hur många år man än har på sig om den andra inte säger ett ord vad denne gillar och går igång på.

Tråkigt att det inte fungerade och att du inte längre ville ha kontakt med den här killen, hoppas du hittar en ny goding som kysser som en gud snart!
    Jomen absolut jag förstår vad du säger, de är klart att man får försöka säga det på ett finkänsligt sätt och det är klart att det med rätt person är värt att göra det. I det här fallet har jag nog kommit fram till att det inte enbart är kyssarna som gör att jag inte vill träffa honom mer , jag känner ingen fysisk attraktion överhuvudtaget, tvärtom!, och då går det ju bara inte.
    Ja jag kanske är lite elak som drog slutsatsen att frun skilde sig för att hon bara inte stod ut med de vedervärdiga kyssarna något mer! Jag lägger kanske in lite mer i det hela också eftersom han inte visste hur han skulle ta i mig heller, det känns bara som att sex skulle blivit rena katastrofen med honom... typ vilt juckandes om han ens hade lyckats träffa rätt... uuusch jag mår lite dåligt när jag tänker på det. Och nej jag tycker inte att män automatiskt ska veta vad jag gillar, det måste man tala om eller bekräfta, men känslan... det är känslan och lyhördheten jag är ute efter!

Och tack för lyckönskningen! :)
  • Anonym (uuuusch)
    Anonym (Ge lite ledsagning?) skrev 2014-06-28 18:51:21 följande:
    åh stackars kille, kan inte varit kul att komma så snabbt! (uppenbarligen tyckte han ju om vad han såg, så ta det som en lite udda typ av komplimang!).

Hade en bekant som jag vet varit tänd på mig (eftersom han berättat det), han berättade att han i sin tur hade en bekant som varit ute och fikat med en tjej och att han råkade komma i byxorna medan de satt och fikade för att han var så pass tänd på tjejen. Omg, jag får kalla kårar, jag befarar att det är min bekanta som kommit i byxorna medan han pratat med mig nån av gångerna då vi varit ute och fikat tillsammans. Blev så pass illa berörd av bara tanken på att han kanske hade pratade om sig själv att det inte blev någon mer fika för säkerhets skull (Samtidigt som jag skäms och känner mig självgod ifall jag nu felaktigt förutsatt att jag är så "het" att killar reagerar på det sättet).
    Haha men gud - är det ens möjligt att bli så tänd på någon på ett offentligt fik?!! Hur gammal var han/ni/"vännen" då? Man ser ju framför sig en väldigt ung kille som har inlevelseförmågan till det!
    Ja man får väl försöka ta det som du säger, som en udda komplimang!
    Jag har varit med om det med en person till, också han ca 35 (jag var singel och dejtade mycket under en period i 33-35-årsåldern). Efter lite hångel och början till att ta av sig kläderna kom han direkt i kalsongerna så snart jag snuddade vid honom... Alltså nu ska man inte vara elak, men det känns väääääldigt pubertalt. I mina fall drog jag slutsatsen att de var rätt oerfarna (det enda jag visste sedan tidigare var typ att de inte bott ihop med någon, båda hade sagt att de haft åtminstone kortare förhållanden, men man kan ju undra...) snarare än att just jag skulle vara så oemotståndlig. De hade nog gått av bara farten med vilken tjej som helst. :)
  • Anonym (uuuusch)
    Anonym (dålig kyssare) skrev 2014-06-28 18:10:52 följande:
    Han kanske var väldigt nervös? Nu är jag visserligen inte rätt person att ge råd (uppenbarligen), men om jag upplevde det du upplevde skulle jag nog säga "luta dig tillbaka och låt mig kyssa dig" eller nåt... Om det var en person jag verkligen gillade. Jag har ju själv "stått ut" med halvdana kyssar ganska länge... men inte riktigt i den kaliber du beskriver. Fast slafsandet är väldigt avtändande medger jag...
    Jo det var det jag tänkte också. Det var därför jag gav honom/oss en chans till. Men det kändes ju inte bättre alls!
    Slafsande är hemskt! Inte ok att inte hålla rätt på sin egen saliv!

Jag är inte säker på att jag förstått rätt, är det din man som kysser dåligt eller tycker du själv att du kysser dåligt?
  • Anonym (uuuusch)
    Anonym (BosseLarsson) skrev 2014-06-28 20:03:57 följande:

Du sa själv att han hade kommit ur ett långt förhållande, han kanske enbart hade kysst en kvinna tidigare och det var hans tidigare fru.
    Om nu hon var ännu sämre på att kyssas hur skulle han då lärt sig det? Genom att sitta med en plastmugg och försökshångla med den?

Nu var det inte ens dig TS jag vände mig mot, klickar man inte så klickar man inte. Det var bara den där synen på att folk som inte lärt sig eller gjort vissa saker när de är 35-40 är värdelösa. Folk ska bara kunna allt utan att någon lärt dem det. Kunde du kyssas som en gudinna dina första gånger? Det var aldrig någon som gav din några lektioner? Du bara "magiskt" kunde? "I know kung fu" eller vad?

ROM = read only memory.

Lugn, lugn ville bara ge dig ett svar även om jag såg att du citerade ett annat inlägg. Och nej man är inte värdelös som människa för att man inte gjort vissa saker när man är 35 eller 40 men det kanske kan vara lite förvånande. Jag vet inte om du läst hela tråden men jag har försökt förklara att jag inte ser det som en kunskap eller en specifik teknik jag är ute efter, utan att man har förmågan att vara lyhörd och följsam, för att så småningom även kunna vara känslosam och passionerad. Det brukar vara positivt inte bara vid kyssar utan även vid sex.
    Nej, jag har aldrig fått några lektioner, det är ingen som givit mig några hintar eller direkt teknisk feedback men jag brukar få höra att jag är passionerad och mysig att hångla med. :) Min första kyss... första gången hängde jag nog bara med i vad killen gjorde, tog det lite lugnt och kände efter hur det kändes. Det är över 25 år sedan så jag kommer inte ihåg några detaljer mer än att det kändes bra men ovant, jag var dock inte särskilt kär i killen, mest smickrad över att han var intresserad av mig... Mmmm ljuva tonår! Möjligen hade jag övat lite på baksidan av handen, det är väl en klassiker i 12-13 års åldern. Kanske borde tipsa den här killen om det, det torde ju vara svårt att köra tungan genom handen! :) 
  • Anonym (uuuusch)
    Anonym (BosseLarsson) skrev 2014-06-28 20:41:30 följande:

Ja, tipsa på tycker jag. Hur ska han annars veta att han gjort fel så att säga?

Ja alltså nu har jag redan valt att inte träffa den här killen igen.
    Hade jag känt något mer för honom hade det kanske varit ett försök men inte som jag känner nu. Han förstår inte alls vad som hände eftersom vi på ett allmänt plan hade väldigt trevligt...
Svar på tråden Han kan inte kyssas!