Anonym (Ge lite ledsagning?) skrev 2014-06-28 18:33:19 följande:
Ja men det är ju det jag menar med att "göra en nybörjarmiss". Som tonåring har man ju en viss tro om att tungkyssas betyder att trycka in tungan i munnen på någon annan och veva runt lite på måfå. Det heter ju faktiskt att tungkyssas
Jag tycker det är bättre att bara mumla "lite mindre tunga, mm just så" och visa vad man vill är tusen gånger bättre än att säga "fan vad kass du är på att kyssas, spottet bara flyger och du får mig att nästan kräkas" alternativt tvärvägra kyssa personen någonsin igen trots att man faktiskt gillar personen ifråga. Att vara en dålig kyssare är ju inte ett statiskt tillstånd, sitter det bara i att personen är ovan vid att kyssas eller kyssts på ett visst sätt hela sitt 20åriga äktenskap så kanske det tar mer än en kyss för att anpassa sig till en helt ny kysspartner, man kanske typ kör på i gamla hjulspår utan att reflektera över att den nya kysspartnern kanske inte alls gillar samma typ av kyssar som den fd frun gjorde.
Men visst har du rätt i att man behöver vara lyhörd och känna av lite istället för att gå på som en bulldozer, men liten ledsagning är inte helt fel att väva in i kyssen ifall någon av ren okunskap/gammal vana vevar runt med tungan, behöver inte alls bli osexigt på samma sätt som man faktiskt borde visa hur man vill bli smekt ifall man har sex med någon som smeker lite för frenetiskt eller om man vet att man blir galen av lust ifall någon kysser på ett visst ställe på kroppen. Lite svårt för en ny partner att veta vad just du gillar och en del saker är inte allt lätt att lista ut hur många år man än har på sig om den andra inte säger ett ord vad denne gillar och går igång på.
Tråkigt att det inte fungerade och att du inte längre ville ha kontakt med den här killen, hoppas du hittar en ny goding som kysser som en gud snart!
Jomen absolut jag förstår vad du säger, de är klart att man får försöka säga det på ett finkänsligt sätt och det är klart att det med rätt person är värt att göra det. I det här fallet har jag nog kommit fram till att det inte enbart är kyssarna som gör att jag inte vill träffa honom mer , jag känner ingen fysisk attraktion överhuvudtaget, tvärtom!, och då går det ju bara inte.
Ja jag kanske är lite elak som drog slutsatsen att frun skilde sig för att hon bara inte stod ut med de vedervärdiga kyssarna något mer! Jag lägger kanske in lite mer i det hela också eftersom han inte visste hur han skulle ta i mig heller, det känns bara som att sex skulle blivit rena katastrofen med honom... typ vilt juckandes om han ens hade lyckats träffa rätt... uuusch jag mår lite dåligt när jag tänker på det. Och nej jag tycker inte att män automatiskt ska veta vad jag gillar, det måste man tala om eller bekräfta, men känslan... det är känslan och lyhördheten jag är ute efter!
Och tack för lyckönskningen! :)