• AnnC

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Bittersweet2012 skrev 2014-12-07 12:01:07 följande:
    Va tråkigt! smile4.gif hoppas att får hjälp snabbt.
    Jättetråkigt kram, hoppas du får bra hjälp!
  • AnnC

Börjar förlora hoppet om att denna ska stanna, mina test blir inte starkare precis som förra månaden

• AnnC

Nu använder jag mig visserligen av de billiga stickorna men det borde ju inte spela nån roll, om hcg ökar som det ska så borde det synas på testen...

• AnnC
    Bittersweet2012 skrev 2014-12-08 08:46:33 följande:
    Men är det inte så att hcg värdena ökar var tredje dag? Kanske borde du vänta ett par dagar o sen testa igen för att se om det blir nån skillnad?
    Ja var 2-3 dagar borde det öka... Jag jämför dagens med för tre dagar sen och tycker det är exakt lika. Och det var så det började förra gången och sen blev det svagare o sen kom blödning ett par dagar senare...

Usch vilket nervvrak jag är, jag orkar inte.
  • AnnC
    1StoltMamma skrev 2014-12-08 09:12:10 följande:
    Men testa varannan dag istället för varje? Tror inte de slutar i mf denna gången men förstår din oro.
    Fast jag jämför ju med fredagens... Tycker de är exakt samma men borde blivit starkare.
  • AnnC

Ok efter att ha googlat på andra stegringar har jag iaf sett en som haft lika starkt i fyra dagar för att sen bli rejält starkare på femte dagen. Håller hoppet till imorgon...

• AnnC
    Bittersweet2012 skrev 2014-12-08 10:17:54 följande:
    Jag tycker att strecken på andra bilden är lite tydligare än på första.
    Kanske ytte pytte... Tycker det borde vara ännu tydligare bara. Men bara vänta o se som vanligt. Suck.
  • AnnC
    Tedax skrev 2014-12-08 10:37:31 följande:

AnnC: Jag vet hur jobbigt det är när testen inte stegras som man vill, har själv haft två tidiga missfall. Men att testen stegras långsamt kan bero på saker som hur mycket du druckit osv. Håller tummarna för en fortsatt fin stegring!

Var det likadant för dig? Jag har verkligen testat med så hög urinkoncentration som möjligt... Alltså hållt mig och inte deuckit något. Testade flera ggr igår och alla typ samma som de andra.

Om det verkligen är mf igen som jag har känslan av att det är så måste det ju vara nåt?? (Tänker på t ex tsh igen) så himla frustrerande... Tog ett värde på mvc i fredags vi får se vad svaret blir.

Ska få svar på min hårmineralanalys om två veckor med, ska bli intressant.

Men nu väntar jag så tålmodigt jag kan (vilket tyvärr inte är så tålmodigt) i några dagar till...
  • AnnC
    Tedax skrev 2014-12-08 14:26:05 följande:
    Vid båda mina missfallen var graviditetstesten (testade bara på morgonen) svagt positiva och de blev aldrig starkare, och sedan började jag blöda bara någon dag efter jag testat positivt. Gråter Båda gångerna på dag 33 i menscykeln. Mina missfall berodde förmodligen också på ett för högt THS-värde. När jag med hjälp av medicin fått värdet under kontroll, och blev gravid med sonen då visade testen klart positivt och de blev också starkare för varje dag.

Hoppas verkligen inte att du har ett nytt missfall på gång... Och så länge du inte blöder är det ju bra. 

Bra att du har varit och testat så att du har koll på dina värden.

Låter som du fick dina mf ungefär samma dag som jag fick mitt förra (om du hade äl runt dag 14) skulle vart i v 4+5 när jag började blöda. Konstigt egentligen... Skulle ge vad som helst för att få veta vad som händer i kroppen just då.

Om jag börjar blöda samma dag som sist så blir det nu på fredag.

Känns verkligen kört och hopplöst. Tycker molvärken känns mer och mer som vanlig mensvärk med...
  • AnnC

O ännu en sak, om jag börjar blöda fredag. Ska till f-hamn med dottern o bada i helgen. Har hört man varken får använda tampong eller bada i badhus vid mf pga infektionsrisk. Så även tajmingen är ju bara sämst!!! Det här skulle bli en skitjul redan innan då vi egentligen skulle haft lillasyster här. Nu blir det ännu skitigare på toppen av allt.

Förlåt vet att jag är både ego o negativ nu men nej jag är inte glad på nåt alls.. Jag håller tummarna för er som väntar bim att åtminstone ni får en extra fin julklapp innan jul.

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)