Tedax skrev 2014-11-13 12:16:08 följande:
Jag äter den lägsta dosen 25 mikrogram. Under delar av graviditeten åt jag den dubbla dosen, det är vanligt att man måste höja dosen under graviditeten.
Ett missfall kan ju bero på att det var något fel på embryot/fostret. Men med tanke på att ditt TSH-värde har fördubblats och att du faktiskt mår dåligt så tycker jag att du borde få testa Levaxin.
Jag håller med dig, det finns massor av konstiga typer på FL, men så finns det också underbara människor med massor av kunskap. Det var här jag lärde mig om TSH och det gjorde att vi fick vår son. Vi skulle precis inleda en fertilitetsutredning när jag fick övertygat läkaren om att jag skulle få medicin.
Visst är det även troligt att det bara var något fel på embryot, men jag vill inte chansa med denna höjningen av tsh.. Och med tanke på att jag mår dåligt. Jag förlorade ju min dotter i våras och därför har det inte varit konstigt att jag mått dåligt. Men jag tror inte det beror på det längre, inte fullt ut iaf. Om det finns en liten chans att levaxin är mitt svar så tar jag den! För det kan väl inte skada att ta vad jag förstår? Det skulle väl vara om värdet blev för lågt, men då får man ju sluta/ändra dos antar jag.
Ja visst, i vissa lägen är andra människors erfarenheter det som ger mest och på så sett är ju såna här forum jättebra även om man inte ska lyssna på precis allt. Man får sålla ordentligt.
Underbart att du lyckades lösa ditt "problem" själv på det sättet!