-
Tack!!Tallbarr12 skrev 2014-10-28 11:00:20 följande:Åh grattis!! Håller alla tummar och tår jag har!
-
1StoltMamma skrev 2014-10-28 10:57:50 följande:Va kul, stort grattisBittersweet2012 skrev 2014-10-28 12:43:04 följande:Grattis AnnC!!!!
Tack!!
Håller alla tummar och tår för ännu fler plus här nu under november!!
-
Å jag håller antagligen på att få missfall, mina test blev svagare och igår fick jag inte gravid på digitalt men har inte fått någon blödning än. Vill bara den ska komma nu så vi kan göra nya försök...
-
Nej alltså plussen stegrade i början men sen blev de svagare o svagare vilket ju tyder på att det inte bildas nytt hcg. Hcg ska ju öka drastiskt så här i början för att bibehålla en graviditet. Men visst, ett ytte pytte litet hopp finns ju så länge jag inte börjar blöda, men är 99% säker på att blödningen kommer snart. Om jag ska vara positiv så hellre ett tidigt mf än senare så det är bara att resa sig och försöka igen. Men det är ju för jävligt att man hinner bygga upp så mycket framtidsplaner på bara en vecka.
-
Tack hörni.. Idag var även stickan blank så jag väntar bara på dem där blödningen som inte verkar vilja komma! Man kan väl inte ha MA så här tidigt? Ägget har väl bara hunnit bli befruktat och delat sig några gånger. Får ge det några dagar till annars ringer jag kk o hör med dom.
-
Nu börjar det komma lite rosa. Skönt för en gångs skull i denna situationen... Fast känns jobbigt när man vet att det är en påbörjad graviditet som kommer att komma ut även om det är så tidigt så det blir ju som en vanlig mens egentligen.
-
Så jobbigt när det inte kommer igång av sig självt, att behöva vänta på det när man vet vad som är på gång.
Som tur är (trots allt) så har jag börjat blöda nu, väldigt sparsamt dock, känns desto mer. -
Förstår att du känner dig kluven men jag tänker också att din gyn borde ha koll? Och du ska ju bara ta de dag 16-25 och det är väl ungefär då ägget fäster så du är ju knappt gravid än då, tror inte ett befruktat ägg som inte fäst än kan påverkas? Obs jag vet inte alls, bara spekulerarBittersweet2012 skrev 2014-11-08 09:01:06 följande:
Hör ni tjejer, jag har fått Primolut piller av min gyn för att bli av med mellanblödningar. Men när jag läser bipacksedel så står det att graviditet borde uteslutas innan man börja ta dem och att det kan ha påverkan på foster om man tar det under första halva av graviditeten...Samtidigt sa min gyn att om jag lyckas att bli gravid under denna månaden så gjorde det inget att jag tog de pillerna.... Känner mig så kluven nu.... Ska ta pillerna dag 16-25, så jag kommer ju inte veta om jag är gravid eller inte förrän jag är klar med dem....suck
Nån som har erfarenhet av Primolut eller vet hur farligt är det att ta den om man är gravid?
-
håller tummarna att de hjälper dig mot mellanblödningarna och att du blir gravid nu så klart!
Jag hade sett fram emot att vara alkoholfri ett långt tag nu, men nu svepte jag ett glas vin i all hopplöshet! (Är verkligen ingen stordrickare men behövde nog denna) -
Fy fan för vården ibland, så jävla dåligt!! Ledsen att det behövde gå så långt att du fick ta bort äggledaren...cme86 skrev 2014-11-09 22:36:46 följande:
De trodde inte på mig. Ja kände att nått inte stod rätt till, antog att ja fått missfall då ja började blöda nån dag efter beräknad mens, men så fortsatte jag att plussa på Stickan vilket i sig inte är ovanligt men plusset blev starkare o starkare för varje dag vilket det inte ska bli när/om man får missfall så tidigt. Detta gjorde mig osäker om ja skulle glädjas eller inte så ja sökte mig för vul. De tittade och tyckte inte att slemhinnan eller livmoder eller nått visade på graviditet så de antog att jag hade fått missfall och skickade hem mig. Men i all hast sa de nått precis innan vi avslutade ultraljudet att de såg "en svart fläck i magen, dvs att de kunde tyda på blödning eller liknande men på ett ställe där ien graviditet inte ska sitta så det var nog ingenting."
Detta var nått jag inte kunde släppa så ja började googla när ja kom hem o fick för första gången läsa om utomkvedshavandeskap. Vilket jag tyckte stämde in rätt bra o blev väldigt orolig så ja ringde upp dem igen dagen efter o begärde en ny tid för att mäta Hcg:t. Då hade de inte nått Hcg att jämföra med så ja fick begära ytterligare ett besök för att kunna jämföra. De blev lite förvånade när värdet låg så högt utan att hitta nått i mig. Innan skratta de nästan åt mig o sa att är de utomkvedshavandeskap har man jätteont så oroa dig inte. Men ja när den spricker har man det men inte innan försökte jag förklara. Jag var ju ute i god tid i hopp om att rädda min äggledare o slippa smärta. Men läkarna kunde inget göra då de inte hittade nått foster. Ja tog upp frågan om både abortpiller, cellgift mm.
Så ja gick som en tickande bomb och tillslut sprack den ju o jag fick väldigt ont och fick åka in och akutopereras. Då hittade de fostret direkt och såg hur det växte i min brustna ledare.
Hade massor med blod i buken. Konstigt ändå att de tog så lätt på det innan och att de inte såg det. Hade säkert fem olika läkare som tittade på mig vid flera olika tillfällen o dessutom hade de alla med sig läkarstudenter så de var många ögon i mitt heligaste, ändock missade dem det.