• AnnC

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

Bittersweet2012 skrev 2014-11-20 08:50:54 följande:

Vågar inte glädjas än... Har bruna flyttningar nu, så det är tveksamt om det stannar kvar... Men visst kan man bli gravid man tar Primolut smile5.gif

Åh förstår dig, men brunt betyder gammalt blod va? Jag hade massa bruna flytningar med första dottern och det gick bra. Håller tummar att den stannar!!
  • AnnC

Hur går det med flytningarna bittersweet?

Bara slog mig att det kanske är för att du slutat med tabletterna så nu tillsätter du ju inget mer progesteron.

Har absolut ingen erfarenhet själv men tänker att progesteronkräm kanske kunde vara något för dig? Står mycket om det på hormoni.se

Det kan man ta under graviditeten utan att det är någon fara! (Enligt hemsidan)

• AnnC
    Bittersweet2012 skrev 2014-11-20 19:00:30 följande:
    Började blöda för en stund sen... smile4.gif
    Men nej nej nej!!

Man kan ju blöda o det går bra, jag hoppas det är så för dig!

Men jag skulle nog ringa gyn imorgon o höra om extra progesteron om det är det du kanske behöver. Finns ju såna receptbelagda vagiatorer man kan ta vid graviditet...
  • AnnC
    Bittersweet2012 skrev 2014-11-21 10:26:31 följande:

Tjejer, ni som kan allt! smile1.gif om man får såhär tidig MA, borde det väl inte skilja så mycket från mens? Jag menar, kroppen hinner väl knapp "vänja" sig vid graviditet och därför borde va på bannan direkt, eller?!

Jag fick mitt mf en vecka efter bim, blödde inte såå mycket mer än vanligt men blödde 2 dagar längre än jag brukar.

Idag är jag på dag 16 efter mf och fick positivt äl test idag
  • AnnC
    1StoltMamma skrev 2014-11-21 14:19:38 följande:
    Tror jag är lite skengravid eller inbillar mig. Har mensvärk, lite illamående och småstick i brösten då och då men har alltid mensvärk innan mens annars också. Men detta är mer molande och lite mer på höger sida. Vågar inte tro att jag har den turen att bli gravid direkt efter mf... Men hoppas gör jag ju
    Låter ju lovande! Ska du testa nåt innan bim?
  • AnnC
    1StoltMamma skrev 2014-11-21 15:25:26 följande:
    Nä inte denna gången. Vill inte känna som förra gången. Fick plus innan Bim och sen dagen innan Bim började jag blöda. Hade nästan varit bättre att vara ovetande där. Men vet ju inte riktigt när jag har Bim denna gången men ca tisdag skulle jag tro
    Förstår dig!

Jag kommer testa tidigt ändå, mitt mf kom ju efter bim så känns ändå som jag vill veta..
  • AnnC
    Bittersweet2012 skrev 2014-11-21 16:37:48 följande:
    Låter som att din kropp återställde sig direkt! smile1.gif
    Ja är det så tidiga mf så går det nog oftast rätt fort för kroppen att komma tillbaka!

Och jag känner lite som du att det är ändå skönt att veta att man kan bli gravid. O får man mf igen vill iaf jag gärna ha koll på det!
  • AnnC
    1StoltMamma skrev 2014-11-22 23:08:27 följande:
    Illamående, yrsel, molvärk, ömma bröst bland annat
    Hoppas din känsla är rätt! och om du är gravid ger du även mig lite extra hopp om denna cykeln
  • AnnC

Samma här, äl över och nu väntar vi! Men har heller inga höga förväntningar.

Har du testat 1stoltmamma?

• AnnC
    1StoltMamma skrev 2014-11-24 08:38:21 följande:

Tog ett nyss men skrek ju negativt som väntat. Så nu väntar vi in mensen.

Vad tråkigt att kroppen "lurades"
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)