• Caola

BF passerat, tänker ungjäkeln någonsin titta ut? Andra i samma sits? =)

Hej! 

BF+1 idag (jo jag vet, helt normalt med två veckor över), men jag är så förväntansfull/nervös/uttråkad att denna lilla tös gärna får titta ut snart! 

Jag analyserar minsta lilla förändring i kroppen och hoppas, hoppas att NU, nu är det det händer! Men icke. Lite molande "mensvärk" både i ryggen och fram, men ingen slempropp vad jag märkt, inget som jag tolkar som förvärkar - inget.

Jag gjorde nog misstaget att börja hoppas för tidigt att det var dags, började redan i vecka 37 att tänka "det skulle kunna ske nu..."

Hur roar ni er nu den sista tiden? Bra tips för att få tiden att gå? 

• Svar på tråden BF passerat, tänker ungjäkeln någonsin titta ut? Andra i samma sits? =)
  • FlitigaLis

Känner mig lite avundsjuk på er som får gå och vänta. Båda mina förlossningar har kommit som en blixt från klar himmel. Första i vecka 37 och andra v 32. Andra gången hade jag inte ens packat väskan och fixat med säng och grejer hemma. Båda gångerna hade jag räknat med att gå två veckor över.

Njut, vila och samla kraft inför förlossningen

• Caola

Oj! Ja, så kan det ju såklart också vara. Det är ju inte heller roligt att inte alls känna sig förberedd. 

Kände du alltså ingenting innan? Startade det bara med värkar då? 

• FlitigaLis

Första gick vattnet bara helt plötsligt. Jag hade inte ens slutat jobba, så det var ju att ringa till jobbet och säga att jag inte kommer dager efter. Sen föddes han 2 dagar senare.

Med dottern vaknade jag tre på natten med värkar, när vi åkte in hade jag bara med mig plånbok och mobil, trodde bara jag skulle få någon spruta eller något som stoppade värkarna. Sen blev jag kvar i tre veckor på sjukhuset, de lyckades stoppa ett dygn sen kom hon

• nica

Bf+ 6 idag. Med 3dje barnet...gissa på övertid denna gången också men man hpppas ju på att slippa.

• Ted19

Gahhh jag med håller på att blir tokig av denna väntan bf plus 3 idag och precis som TS har jag molande värk i magen och rygg ibland. Då får jag upp hoppet och tror att nu jäklar.. men nej sen försvinner alla symptom :(
    Tillockmed min partner börjar lessna han frågar hoppfullt hela tiden om jag känner något och ser lika besviken ut varje gång jag säger neeeej.
    Ingen slempropp som gått här heller och har inte blivit lös i magen som jag hört att man brukar bli dagarna innan. Jag började någ oxå hoppas och vänta för tidigt och det är därför jag är så less redan.
    Orkar inte göra så mycket för att få tiden att gå heller för blir trött och får ont i rygen och hemska sammandragning så fort jag anstränger mig.
    Vill inte gå över tiden mer nu och vill inte föda i midsommar :( men det ser ut som att det kommer att bolir så om inte ännu senare.
    Ni osm redan har f¨ått era bebisar kan ni ge mig lite hopp?? Hur startade det och vet jag säkert näår det är igång på riktigt och inte bara förvärkar/sammandragningar??
    {#emotions_dlg.flower}

• Mirabell

En till på övertid, BF + 6 idag och jag är rejält trött på det här. Det var inga problem att vara gravid i 6, 7 och 8:e månaden men nu är det inte kul längre, ont i ryggen, trött och seg, stor och klumpig osv osv. Inga känningar mer än lite mensvärk ibland. Suck!!

• Caola

FlitigaLis - Jag förstår att det var oväntat från ditt håll, i den situationen jag själv är i kan jag inte ens föreställa mig det. 

nica - var det likadant med de andra barnen? När kom dom? 

Ted19 - Visst är det tröttsamt! I början tyckte jag att alla verkade helt stolliga i slutet av sina graviditeter som provade det ena och det fjärde (färdknäpp, hallonbladste osv) för att få igång det, men nu förstår jag dom. Jag är dessvärre heller inte sådan som tycker om att bara ligga still, titta på tv osv så jag är så rastlös. Nu har jag gett min karl 10 min sen får han fasiken följa med ut på promenad även om det är det tråkigaste han vet. 
    Varför vill du inte föda i midsommar? 

Mirabell - tänker/hoppas du också om mensvärken att det kanske är förvärkar/latensfas? Det gör jag! Men sen stannar det av och går över helt på mig... 

Gaaaahh! Lilla söta, fina bebis - komsi komsi!

• nica

Bf+12 kom min första kille hade inte haft några känningar innan. Andra lilla killen kom bf+6 med hjälp på traven (hinnsvepning. )

Och nu den lilla är på bf +7 min bm försökte med hinnsvepning idag så hoppas hoppas!

• Caola

Det sägs att en genomsnittlig födsel startar på bf+4 för förstföderskor. 2 dagar kvar för mig i så fall (Hur kan ett dygn kännas så långt som det gör nu??) 

Jag har försökt att hitta information om det här med hinnsvepning och hittar mest bara trådar i olika forum, men ingen "fakta". Varför gör man en hinnsvepning när det fortfarande är inom normal tid? Är det barnmorskan som föreslog det eller du själv? Vad gör dom då? Så nyfiken!

• Mirabell

Man blir ju helt knäpp av att försöka tolka tecken som eventuellt finns! Min mensvärk som jag har känt vid några tillfällen har snabbt försvunnit igen och jag känner ingenting alls.. 

Rastlös och uttråkad men orkar ändå inte göra något! 

Svar på tråden BF passerat, tänker ungjäkeln någonsin titta ut? Andra i samma sits? =)