• Caola

BF passerat, tänker ungjäkeln någonsin titta ut? Andra i samma sits? =)

Hej! 

BF+1 idag (jo jag vet, helt normalt med två veckor över), men jag är så förväntansfull/nervös/uttråkad att denna lilla tös gärna får titta ut snart! 

Jag analyserar minsta lilla förändring i kroppen och hoppas, hoppas att NU, nu är det det händer! Men icke. Lite molande "mensvärk" både i ryggen och fram, men ingen slempropp vad jag märkt, inget som jag tolkar som förvärkar - inget.

Jag gjorde nog misstaget att börja hoppas för tidigt att det var dags, började redan i vecka 37 att tänka "det skulle kunna ske nu..."

Hur roar ni er nu den sista tiden? Bra tips för att få tiden att gå? 

• Svar på tråden BF passerat, tänker ungjäkeln någonsin titta ut? Andra i samma sits? =)
  • Caola

Oj! Ja, så kan det ju såklart också vara. Det är ju inte heller roligt att inte alls känna sig förberedd. 

Kände du alltså ingenting innan? Startade det bara med värkar då? 

• Caola

FlitigaLis - Jag förstår att det var oväntat från ditt håll, i den situationen jag själv är i kan jag inte ens föreställa mig det. 

nica - var det likadant med de andra barnen? När kom dom? 

Ted19 - Visst är det tröttsamt! I början tyckte jag att alla verkade helt stolliga i slutet av sina graviditeter som provade det ena och det fjärde (färdknäpp, hallonbladste osv) för att få igång det, men nu förstår jag dom. Jag är dessvärre heller inte sådan som tycker om att bara ligga still, titta på tv osv så jag är så rastlös. Nu har jag gett min karl 10 min sen får han fasiken följa med ut på promenad även om det är det tråkigaste han vet. 
    Varför vill du inte föda i midsommar? 

Mirabell - tänker/hoppas du också om mensvärken att det kanske är förvärkar/latensfas? Det gör jag! Men sen stannar det av och går över helt på mig... 

Gaaaahh! Lilla söta, fina bebis - komsi komsi!

• Caola

Det sägs att en genomsnittlig födsel startar på bf+4 för förstföderskor. 2 dagar kvar för mig i så fall (Hur kan ett dygn kännas så långt som det gör nu??) 

Jag har försökt att hitta information om det här med hinnsvepning och hittar mest bara trådar i olika forum, men ingen "fakta". Varför gör man en hinnsvepning när det fortfarande är inom normal tid? Är det barnmorskan som föreslog det eller du själv? Vad gör dom då? Så nyfiken!

• Caola

Mirabell - känner som sagt igen det där. Du har ändå gått 4 dagar mer än mig. Vi var hos barnmorskan idag och bokade in en ny tid till nästa vecka ifall hon fortfarande inte kommit ut då. Det kändes nedslående att tänka att jag måste tillbaka igen.. Hon sa att vi skulle börja fundera på det här med igångsättning om bebis inte kommit ut till v 42. Är det något du vill? 

nica - Jag förstår vad du menar :) Men vad spännande, då kan det ändå snart sätta igång för dig. Glöm inte att uppdatera! =)

• Caola

Mirabell - bm sa till oss att fundera på om igångsättning var något vi ville eller om vi hellre ville vänta ett par dagar efter v 42 och se om det startar av sig själv. Jag vill hellre vänta, känns mer naturligt.

Men IVF? Jättestort grattis! Vad underbart att det funkade!! :)

Inga känningar här ännu. Börjar bli förbannat trött på alla "har inte bebisen kommit ännu?!" Nej-vad ser det ut som!

Försöker vara inställd på att det dröjer minst en vecka till och bara ta dagen som den kommer.

Nica - fortfarande inget alltså? Trist! Jag hade ju fått upp förhoppningarna sjukt mycket om jag skulle gjort en svepning.

Vi får försöka tänka att det är en så begränsad tid kvar oavsett. Nååågra dagar till och sen har vi dom där :)

• Caola

Äntligen händer det något här! I morse kom blödning med lite slem och därefter har ordentliga (vad jag gissar är) förvärkar satt igång! Fortfarande oregelbundet, men satan vad ont det gör när det väl sker. Nu kan jag knappt sova för att det känns som att det kan vara riktigt nära. Nervös, glad, orolig, nyfiken - allt på samma gång!

Men vad jag har läst om andra så kan det vara såhär ena dagen för att inte kännas alls nästa dag?

Hur går det för er?

Svar på tråden BF passerat, tänker ungjäkeln någonsin titta ut? Andra i samma sits? =)