Inlägg från: Mirabell |Visa alla inlägg
  • Mirabell

BF passerat, tänker ungjäkeln någonsin titta ut? Andra i samma sits? =)

En till på övertid, BF + 6 idag och jag är rejält trött på det här. Det var inga problem att vara gravid i 6, 7 och 8:e månaden men nu är det inte kul längre, ont i ryggen, trött och seg, stor och klumpig osv osv. Inga känningar mer än lite mensvärk ibland. Suck!!

• Mirabell

Man blir ju helt knäpp av att försöka tolka tecken som eventuellt finns! Min mensvärk som jag har känt vid några tillfällen har snabbt försvunnit igen och jag känner ingenting alls.. 

Rastlös och uttråkad men orkar ändå inte göra något! 

• Mirabell

Vill och vill.. det är ju lite svårt det där med igångsättning. Jag önskar såklart att kroppen tar sig själv i kragen och fattar att vi har gått över BF och kommer igång av sig själv, det är säkert det bästa för kroppen. Men hur länge står man ut? Vi har gjort en IVF vilket gör att de inte vill att vi går för långt över tiden så 42+0 kommer jag bli igångsatt om pyret inte kommit ut frivillig innan dess. Jag försöker att inte tänka på det, det är en vecka kvar.

Inga känningar än, någon annan?

• Mirabell

Varit inne på spec.mödravården för kontroll och de vill sätta igång mig om ett par dagar. Jag vill såklart ha ut pyret men nu fick jag helt plötsligt panikkänslor och kalla fötter! Jösses! Allt blev helt plötsligt så verkligt!

Jag känner ingenting så jag tror inte att det kommer att hända någonting utan igångsättning så det är väl lika bra men nu börjar jag förstå varför det inte är någon som berättar exakt vilket datum som bebis kommer. Det är ju dönervöst att veta datumet! Nu vill jag hellre bli överaskad!

Caola; Tack! Ja vi lyckades på vårt första IVF försök vi är så lyckliga!

Jag är också trött på kommentaren; har inte bebisen kommit än, senast var det mannen som kom hem från jobbet och frågade. Jag svarade glatt att jo då han har kommit men jag tänkte att jag inte skulle störa dig på jobbet, det var väl ok? haha

• Mirabell

Jag vet inte riktigt, blev nervös tror jag! Klart jag vill ha ut mitt pyre så fort som möjligt men det känns läskigt och nu när förlossningen fick ett datum så blev det så definitivt. Sen tror jag alltid att det är bättre om kroppen kommer igång själv, så den är "redo" men nu blir det inte så.

Svar på tråden BF passerat, tänker ungjäkeln någonsin titta ut? Andra i samma sits? =)