• Caola

BF passerat, tänker ungjäkeln någonsin titta ut? Andra i samma sits? =)

Hej! 

BF+1 idag (jo jag vet, helt normalt med två veckor över), men jag är så förväntansfull/nervös/uttråkad att denna lilla tös gärna får titta ut snart! 

Jag analyserar minsta lilla förändring i kroppen och hoppas, hoppas att NU, nu är det det händer! Men icke. Lite molande "mensvärk" både i ryggen och fram, men ingen slempropp vad jag märkt, inget som jag tolkar som förvärkar - inget.

Jag gjorde nog misstaget att börja hoppas för tidigt att det var dags, började redan i vecka 37 att tänka "det skulle kunna ske nu..."

Hur roar ni er nu den sista tiden? Bra tips för att få tiden att gå? 

• Svar på tråden BF passerat, tänker ungjäkeln någonsin titta ut? Andra i samma sits? =)
  • Evelinaa90

Caola- samma bf som dig!! Är trött på denna väntan :/ tålamodet är inte riktigt sams med mig! Blir mitt andra barn men jag räknas som först föderska då det vart planerat snitt i v.38 med dottern. Och nu letar jag tecken som en idiot och hoppas hela tiden på att nu kanske det är dags! Lycka till mig evelina

• nica
    Evelinaa90 skrev 2014-06-19 16:56:41 följande:
    Caola- samma bf som dig!! Är trött på denna väntan :/ tålamodet är inte riktigt sams med mig! Blir mitt andra barn men jag räknas som först föderska då det vart planerat snitt i v.38 med dottern. Och nu letar jag tecken som en idiot och hoppas hela tiden på att nu kanske det är dags! Lycka till mig evelina

Varför snitt förra gången om jag får fråga.

Hur gammal är din dottet? Jag har slutat leta tecken och siktar in mig på att bebisen kommer nästa vecka med hjälp av igångsättning.
  • Evelinaa90

Jag snittades för att hon låg i säte ;) hon är fem år :) ja jag blir nog också igångsatt, har fått tid den 29 juni. När var du beräknad?

nica skrev 2014-06-19 18:20:02 följande:

Varför snitt förra gången om jag får fråga.

Hur gammal är din dottet? Jag har slutat leta tecken och siktar in mig på att bebisen kommer nästa vecka med hjälp av igångsättning.

• nica

Jag har två grabbar en på 5, 5år och en på 4år. Jag hade bf 9 juni. om lillan inte kommit innan tisdag då så är de koll på sjukhuset.

• Evelinaa90

Okej !! Men sätts du inte igång efter 14 dagar?? Så är det här iaf. Hur många kollen hos bm har du varit på efter v.40 ? Jag hade bara en koll i tisdags o sen är det nästa igångsättningen, jag hade för mig att man gick på flera kontroller när man gått över tiden!

• nica

Var hos bm i måndags pch har sista tiden inbokad på måndag om bebisen inte kommit. De är lite olika var man ska föda. Jag bor i skåne. I lund där jag nog kommer föda verkar de som att de isf sätter igång på tisdag 42+0 men om jag valt Helsingborg kan man vänta upp till en vecka till men med kontroll var/varannan dag.

• Evelinaa90

Jaha okej !! Hoppas den lille tittar ut innan ;) vet du kön? Min slempropp har gått i några dagar nu och nu sitter jag med förvärkar (vad jag tror) vet ju inte hur riktiga värkar ska kännas!!

• nica

De är en liten envis flicka vet du vad de är för liten du väntar? Hoppas de vill komma igång för dig...håller tummarna för intensivare värkar

• Caola

Äntligen händer det något här! I morse kom blödning med lite slem och därefter har ordentliga (vad jag gissar är) förvärkar satt igång! Fortfarande oregelbundet, men satan vad ont det gör när det väl sker. Nu kan jag knappt sova för att det känns som att det kan vara riktigt nära. Nervös, glad, orolig, nyfiken - allt på samma gång!

Men vad jag har läst om andra så kan det vara såhär ena dagen för att inte kännas alls nästa dag?

Hur går det för er?

• nica

Låter ju som din bebis är på g. Du kanske redan åkt in och fått. Åhh vad jag är avis! Lycka till!

• Evelinaa90
    nica skrev 2014-06-19 21:40:09 följande:

De är en liten envis flicka vet du vad de är för liten du väntar? Hoppas de vill komma igång för dig...håller tummarna för intensivare värkar

nica- vi vet inte kön, jag ville kolla men min sambo ville ha en överraskning ;) men vi tror (som alla andra) på en liten kille :) än så länge händer de inte mycket här bf+6, suck! ! Men de känns som jag ska kissa på mig hela tiden och vågar inte riktigt gå utanför dörren, väldans tryck neråt! ! Hur är de för dig?
  • nica

Bf+12 har och blir bara mer och mer bitter :-P

Tryck neråt har jag känt flera veckor...men jag hoppas verkligen att de kan vara ett tecken för dig att de kan vara på g jag har 2 pojkar sedan innan gick över 12 dagar med största och 6 dagar med andra. Kände på mig att de var pojkar innan jag fick de bekräftat, tror känslan oftast har rätt.

Hoppas din midsommar var bra

• Evelinaa90
    nica skrev 2014-06-21 10:05:58 följande:

Bf+12 har och blir bara mer och mer bitter :-P

Tryck neråt har jag känt flera veckor...men jag hoppas verkligen att de kan vara ett tecken för dig att de kan vara på g jag har 2 pojkar sedan innan gick över 12 dagar med största och 6 dagar med andra. Kände på mig att de var pojkar innan jag fick de bekräftat, tror känslan oftast har rätt.

Hoppas din midsommar var bra

aa, bitter är man nästan varje morgon när man vaknar och inser att inget hänt under natten!!

Kul med en liten tös nu då :)

En kollega till mig har blivit igångsatt med alla sina FEM barn!! Ligger väl något ärftligt i det antar jag.

Midsommar var bra tack, jobbigt när alla kommer fram och frågar om jag inte fött än!!

- jo men visst, jag födde igår och bebisen är ensam hemma nu" har man lust att svara. Dumma hormoner, dem är ju bara nyfikna och intresserade, men man blir trött på alla frågor! ! Hur var din midsommar?
  • nica

Hahah varför svarade du inte de, jag tyckte de var skit kul :-P

Fy tusan att bli igångsatt fem ggr! Och vi klagar :-P

Min midsommar var lugn, mina pojkar var hemma hos sin pappa och jag satt hemma med killen och höll mig väck från folk ( orkar inte vara social) .

• Evelinaa90
    nica skrev 2014-06-21 10:50:31 följande:

Hahah varför svarade du inte de, jag tyckte de var skit kul :-P

Fy tusan att bli igångsatt fem ggr! Och vi klagar :-P

Min midsommar var lugn, mina pojkar var hemma hos sin pappa och jag satt hemma med killen och höll mig väck från folk ( orkar inte vara social) .

Haha lätt att vara efterklok ;)

Blir det någon mer bebis för min del så ska jag planera in snitt i v38 ;) det säger jag nu, förmodligen inte då!!

Skönt att bara ta de lugnt också!! Jag är en med mycket fart i och gillar att fara och flänga, och tänkte att om jag tar det lugnt för en gångs skull så kanske det kommer igång. Ska testa ikväll :)
Svar på tråden BF passerat, tänker ungjäkeln någonsin titta ut? Andra i samma sits? =)