• Caola

BF passerat, tänker ungjäkeln någonsin titta ut? Andra i samma sits? =)

Hej! 

BF+1 idag (jo jag vet, helt normalt med två veckor över), men jag är så förväntansfull/nervös/uttråkad att denna lilla tös gärna får titta ut snart! 

Jag analyserar minsta lilla förändring i kroppen och hoppas, hoppas att NU, nu är det det händer! Men icke. Lite molande "mensvärk" både i ryggen och fram, men ingen slempropp vad jag märkt, inget som jag tolkar som förvärkar - inget.

Jag gjorde nog misstaget att börja hoppas för tidigt att det var dags, började redan i vecka 37 att tänka "det skulle kunna ske nu..."

Hur roar ni er nu den sista tiden? Bra tips för att få tiden att gå? 

• Svar på tråden BF passerat, tänker ungjäkeln någonsin titta ut? Andra i samma sits? =)
  • nica

Hmm försöker förklara vad de gör men kommer inte på ett bra sätt att förklara :-P

Bm för un finger i tappen och drar längst en "kant/ hinna" så kan de typ starta, urkass på att försöka förklara som sagt.

Fick de då jag gått över tiden på alla och min grabb när han föddes inte fått tillräckligt med näring i magen. ..så jag är orolig att de ska vara samma nu typ.

Men är man förstföderska så brukar de inte göra hinnsvepning förrän 42+0.

Känner dock inte att de har gjort något nytta.

• Caola

Mirabell - känner som sagt igen det där. Du har ändå gått 4 dagar mer än mig. Vi var hos barnmorskan idag och bokade in en ny tid till nästa vecka ifall hon fortfarande inte kommit ut då. Det kändes nedslående att tänka att jag måste tillbaka igen.. Hon sa att vi skulle börja fundera på det här med igångsättning om bebis inte kommit ut till v 42. Är det något du vill? 

nica - Jag förstår vad du menar :) Men vad spännande, då kan det ändå snart sätta igång för dig. Glöm inte att uppdatera! =)

• Mirabell

Vill och vill.. det är ju lite svårt det där med igångsättning. Jag önskar såklart att kroppen tar sig själv i kragen och fattar att vi har gått över BF och kommer igång av sig själv, det är säkert det bästa för kroppen. Men hur länge står man ut? Vi har gjort en IVF vilket gör att de inte vill att vi går för långt över tiden så 42+0 kommer jag bli igångsatt om pyret inte kommit ut frivillig innan dess. Jag försöker att inte tänka på det, det är en vecka kvar.

Inga känningar än, någon annan?

• nica

Bläää skrev ett inlägg men så bara försvann de, drygt!

Är på bf+8 idag, jobbigt att gå över tiden..en som jag läste på en gravid app föder 90% förre v 42+0 så närsom hoppas vi på.

Har inga känningar alls. Hinnsvepningen verkar inte gjort mycket men de brukar säga att om de händer något gör de det inom 48 timmar så kanske kanske.

• Caola

Mirabell - bm sa till oss att fundera på om igångsättning var något vi ville eller om vi hellre ville vänta ett par dagar efter v 42 och se om det startar av sig själv. Jag vill hellre vänta, känns mer naturligt.

Men IVF? Jättestort grattis! Vad underbart att det funkade!! :)

Inga känningar här ännu. Börjar bli förbannat trött på alla "har inte bebisen kommit ännu?!" Nej-vad ser det ut som!

Försöker vara inställd på att det dröjer minst en vecka till och bara ta dagen som den kommer.

Nica - fortfarande inget alltså? Trist! Jag hade ju fått upp förhoppningarna sjukt mycket om jag skulle gjort en svepning.

Vi får försöka tänka att det är en så begränsad tid kvar oavsett. Nååågra dagar till och sen har vi dom där :)

• Mirabell

Varit inne på spec.mödravården för kontroll och de vill sätta igång mig om ett par dagar. Jag vill såklart ha ut pyret men nu fick jag helt plötsligt panikkänslor och kalla fötter! Jösses! Allt blev helt plötsligt så verkligt!

Jag känner ingenting så jag tror inte att det kommer att hända någonting utan igångsättning så det är väl lika bra men nu börjar jag förstå varför det inte är någon som berättar exakt vilket datum som bebis kommer. Det är ju dönervöst att veta datumet! Nu vill jag hellre bli överaskad!

Caola; Tack! Ja vi lyckades på vårt första IVF försök vi är så lyckliga!

Jag är också trött på kommentaren; har inte bebisen kommit än, senast var det mannen som kom hem från jobbet och frågade. Jag svarade glatt att jo då han har kommit men jag tänkte att jag inte skulle störa dig på jobbet, det var väl ok? haha

• nica

Caola- inte haft någon som helst känning bf+9 nu och kan ju säga att jag börjar bli less på de.

Mirabell- varför är de jobbigt kring tankarna på igångsättning? Sikta in dig på den dagen så har du ett mål, sen om bebisen kommer tidigare är bara kul

Jag svarar inte ens längre när jag får sms m.m väldigt många nyfikna helt plötsligt som inte pratar med mig annars. Mirabell roligt svar till din man:-P

• nica

Caola- inte haft någon som helst känning bf+9 nu och kan ju säga att jag börjar bli less på de.

Mirabell- varför är de jobbigt kring tankarna på igångsättning? Sikta in dig på den dagen så har du ett mål, sen om bebisen kommer tidigare är bara kul

Jag svarar inte ens längre när jag får sms m.m väldigt många nyfikna helt plötsligt som inte pratar med mig annars. Mirabell roligt svar till din man:-P

• Mirabell

Jag vet inte riktigt, blev nervös tror jag! Klart jag vill ha ut mitt pyre så fort som möjligt men det känns läskigt och nu när förlossningen fick ett datum så blev det så definitivt. Sen tror jag alltid att det är bättre om kroppen kommer igång själv, så den är "redo" men nu blir det inte så.

• nica

Mirabell- hoppad de kommer igång av sig själv. Har hört många bra erfarenhet om igångsättning.

Hur går de för alla nån bebis?

Är på bf+10 idag

Svar på tråden BF passerat, tänker ungjäkeln någonsin titta ut? Andra i samma sits? =)