• Anonym (Bröllop)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Vilket är det mest bisarraste/pinsammaste/tråkigaste/mest konstiga stämning... bröllop ni har varit på?

Själv blev jag bjuden på ett bröllop av en före detta kollega som jag inte umgicks med alls (utöver jobbet då). Under bröllopet så skulle bruden hålla ett "roligt" tal om folk på festen men ingen skrattade och den tysta stämningen gjorde att bruden överdrev skämten ännu mer så till slut blev det riktigt plågsamt att lyssna på.  Tyst
    Sedan skulle några vänner till bruden "skoja" om brudparet men gjorde det på ett förnedrande sätt så bruden fick tårar i ögonen och försvann under "numret". Stämningen var ganska tryckt under resten av festen och det blev aldrig någon riktigt höjdpunkt under den kvällen. Stackars brudpar.

Jag kommer nog aldrig mer våga gå på ett "främmande" bröllop även om det var snällt såklart av kollegan att bjuda mig.

Har ni några erfarenheter av "skräckbröllop"?

• Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?
  • Anonym (hm..)

Inte varit på så många bröllop men ett jag var på så var det fint i kyrkan, maten var god m.m men sen framåt kvällen så kom alkoholen fram mer och mer, många blev super fulla och det var barn med och det var bara så tragiskt. Vi åkte hem tidigt. Tack och lov hade vi ej med vårt barn då vi visste hur det kunde sluta och mycket riktigt.

• Anonym (Snålis)

Var bjuden på bröllop (makens syster) och i inbjudan stod det att efter kyrkan beger vi oss tillsammans till *namn på lokal restaurang/café*

Det tycker vi lät trevligt eftersom det är ett mysigt ställe med god mat men när vi kom dit efter vigseln så visade det sig att vi själva skulle beställa och betala för det vi ville äta/fika vilket kändes mycket märkligt och resulterade i att vissa sätt i cafédelen och fikade medan andra åt mat i restaurangen...

• Zarch

Har inte varit på något konstigt bröllop i sig. Däremot har jag varit på två bröllop där bruden var samma. Traditionellt bröllop först och det andra var Las Vegas-tema, humorn i det hela var att "deras" låt var visst samma...i swear med All 4 one, yeah right!

• Kim Possible

Hörde om ett bröllop några kompisar varit på. En barndomsvän som gifte sig, och de tyckte att eftersom tjejen liksom ingått i samma tjejgäng som de sedan mellanstadiet ville de så klart gå. De fick åka rätt långt, vigseln var en segdragen historia med tungotal, predikningar och stundvis rena hatutläggningar om samhällets utveckling och dess moraliska förfall. Sedan lovsång och förbön med handpåläggning. 

Efteråt väntade en biltur (med egen bil eller taxi) på tre mil till brudgummens föräldrars lantställe där det serverades...tada! Korv med bröd och surströmming! En orgie i småkakor och blaskigt kaffe, ingen alkohol så klart, men en massa konstiga lekar. Brudparet verkade enligt utsago iaf lyckliga och nöjda, och det får väl sägas vara det viktigaste. Själv är jag glad att jag inte blev bjuden.

• Anonym (...)

Jag hade en vän som skulle gifta sig med sitt ex bästa vän.. Först skulle det ju vara möhippa men hennes vänner blev så oense under planeringen att min inkorg fylldes med 80 rabiata tjafsmail på 24 timmar.. De delades upp i två läger och det blev två möhippor. Bruden var måttligt road..
    Sedan blev jag inbjuden men inte min respektive vilket jag trodde berodde på att det var en väldigt liten tillställning, tills jag fick höra så inte var fallet och att alla andras respektive skulle komma, och att om jättemånga skulle tacka nej så kunde han komma.. Jag tackade nej. Men min vän kände väl att det inte var så snällt och bjöd in oss ändå..
    Sen efteråt får jag höra att den fina konjaken de fått i bröllopspresent legat tom inne på muggen, vilket berodde på att min pojkvän som förvisso hade alkoholproblem måste ha druckit upp den och att de kände att det förstört deras bröllop.. Problemet var bara att min kille inte drack konjak och om han hade gjort det så hade han inte stått på benen efter en flaska konjak och han var relativt nykter den kvällen..
    Det mest sorgliga är ju ändå att de inte hade roligare på sitt eget bröllop än så.. eller gladdes åt att deras gäster haft det.. 

• Anonym (Mera!)

Haha!

Bump. Några flera historier?

Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?