• Zenitha

Är mörk choklad mer rasistisk än vit?

Häromdan kunde man läsa om ett konditori som anklagades för att sälja rasistiska bakverk: 
    Konditori kritiseras för
    "rasistiska" bakverk www.expressen.se/kvallsposten/konditori-kritiseras-for-rasistiska-bakverk/ Nu undrar jag förstås varför vi vanliga blekfisar som representeras av bakverken med vit choklad inte reagerar och känner oss kränkta- och varför de som reagerar över den mörka chokladen inte tar upp denna kränkning. Förresten. är inte smajlisar rasistiska...Skrattande Och vilket folkslag representerar de blå gubbarna?!

• Svar på tråden Är mörk choklad mer rasistisk än vit?
  • UniqueSnowflake
    Orcha skrev 2014-05-10 00:26:32 följande:
    Fan...

Jag får gå och av-chokoladisera mig nu då för att inte vara politiskt inkorrekt? (a-c)

Om man ersätter det med en högre sexdrift så borde det utkristallisera...
    Ja, eller nä...

Fan... smile8.gif
    Ja men visst. Mörk choklad har en högre sexdrift än vit choklad! Och det vet väl alla att äkta choklad, minst 65% kakao är ett afrodisiakum? Det framkallar kärlekskänslor.
  • UniqueSnowflake

Förövrigt, hur kan dessa tillåtas i Frankrike? Är det inte lika känsligt med rasdiskriminering där?

http://www.hotelchocolat.com/Images/Product/Alternative/xxlarge/dark-smiley-lick-1.jpg

• Orcha
    UniqueSnowflake skrev 2014-05-10 00:31:14 följande:
    Ja men visst. Mörk choklad har en högre sexdrift än vit choklad! smile2.gif Och det vet väl alla att äkta choklad, minst 65% kakao är ett afrodisiakum? Det framkallar kärlekskänslor.
    Enda jag äter med njutning och värme är mörk cho.

Har nåt i ett skåp...aaah, sorry. Gotta go!!!
    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • Lindsey Egot the only one
    UniqueSnowflake skrev 2014-05-10 00:34:37 följande:

Förövrigt, hur kan dessa tillåtas i Frankrike? Är det inte lika känsligt med rasdiskriminering där?

http://www.hotelchocolat.com/Images/Product/Alternative/xxlarge/dark-smiley-lick-1.jpg

Va söta!

Och tydligen är visst mörk choklad rasistisk men inte vit. Men tänk om en mörkhyad enbart säljer vita chokladgubbar. Vore inte det lika rasistiskt som om en vit sålde enbart mörka chokladgubbar?

De blåa gubbarna representerar väl kungahusen eller?

• UniqueSnowflake
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-10 00:41:04 följande:
    Va söta!

Och tydligen är visst mörk choklad rasistisk men inte vit. Men tänk om en mörkhyad enbart säljer vita chokladgubbar. Vore inte det lika rasistiskt som om en vit sålde enbart mörka chokladgubbar?
    Bra poäng, men det kommer vi nog aldrig få veta Skrattande

Nu blev jag sugen på choklad! Och jag som är gravid och måste ha saker NUU! Shit

• Radhuspinglan
    ica skrev 2014-05-10 00:21:57 följande:
    Kan bara hålla med. Skaffa er ett liv istället. Vit choklad är inte ens god.

Fy faaaaan vilket rasistiskt uttalande!!! Så vitt duger inte!? Nähä, okej, och vad ger dig rätten att uttrycka dig så!?
  • Zenitha
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-10 00:42:04 följande:
    De blåa gubbarna representerar väl kungahusen eller?
    Tänkte inte på det- men varför ser de så sura ut..
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-10 00:41:04 följande:
    Va söta!

Ja, det är just det jag inte fattar....och vad ska man säga om de här glassarna- de bruna och svarta är ju dessutom knottriga- det måste väl också vara rastistiskt på något sätt.. eller är det värre att de vita är rosa på insidan...det måste väl vara något budskap bakom detta, eller? Obestämd

• Radhuspinglan

Alltså... Glass med svenska flaggan är rasistisk. Nogger är rasistisk. "Håll Sverige rent" är rasistiskt. Chokladbollar är rasistiska. Bajskorvar är rasistiska. Vita människor är rasistiska.

Svar på tråden Är mörk choklad mer rasistisk än vit?