Hur ont gör det?
Hur ont gör det att föda? Är det som mensvärk gånger 100 ? Är jätterädd för smärta men är rätt van med mensvärk
Hur ont gör det att föda? Är det som mensvärk gånger 100 ? Är jätterädd för smärta men är rätt van med mensvärk
Så länge inte barnet tar skada heller, det är det viktiga. Men utförs ju så många snitt idag så verkar inte vara någon fara
För mig gjorde värkarna fruktansvärt ont. Så ont att jag trodde jag skulle dö ett par gånger. Krystandet var nemas problemas! Men det tog bara 12 min.. Minns att jag sa i ett par veckor att jag aldrig skulle göra om det (som alla andra typ). Men nu är jag gravid och längtar faktiskt efter smärtan och att få föda igen. Man känner sig så sjuuukt jävla duktig på något sätt efteråt.
Jag rekommenderar alla att gå igenom det, för det är en häftig känsla trots smärtan!
För mig gjorde värkarna fruktansvärt ont. Så ont att jag trodde jag skulle dö ett par gånger. Krystandet var nemas problemas! Men det tog bara 12 min.. Minns att jag sa i ett par veckor att jag aldrig skulle göra om det (som alla andra typ). Men nu är jag gravid och längtar faktiskt efter smärtan och att få föda igen. Man känner sig så sjuuukt jävla duktig på något sätt efteråt.
Jag har fött fyra barn (vaginalt,bara lustgas och TENS) och tycker att det är lite synd att det inte blir fler, troligen. Att föda barn gör ont men är,tycker jag, fanastiskt. Med bra stöttning av man och barnmorskor och gärna lite "dykteknik" är det otroligt häftigt. EDA verkar bra om förlossningen är lire längre men funkar inte på mig.