Inlägg från: Sunnan |Visa alla inlägg
  • Sunnan

BF Januari 2015

LängtansBlåaBlomma skrev 2014-05-22 23:38:43 följande:
    Vul idag! Står kvar på bf 31/12 men jag gissar att barnet föds i januari. Jag är i v 8+0 och Mini är 17 mm med ett hjärta som slår snabbt!
    Vad roligt!! Hoppas att du kan njuta mer nu!
  • Sunnan
    Jhalie skrev 2014-05-23 14:18:36 följande:

Ja nu var hcg 3490 och de såg nåt i äggledaren plus en blödning bakom livmodern.
    Fick inte ens åka hem och byta om men här ska man ligga timme ut å timme in å vänta...
    Hade Olga på kk men fick snabbt ett rum och en annan manlig läkare som är jättebra!
    Hungrig som en varg är jag oxå!!
    Stackare! Men det är för din säkerhet som du inte fick åka hem och byta om. Ett X kan börja blöda intensivt och vara potentiellt livshotande - det vore tjänstefel att låta dig gå hem. Även om du får vänta länge (6 timmar fasta åtminstone) så har de dig under uppsikt och kan ändra till urakut operation om du plötsligt skulle bli sämre.
  • Sunnan

Var på inskrivning i måndags och poängterade då att min sköldkörtel växt ganska ordentligt. Fick ta prover på en gång och är nu insatt på Levaxin. Verkar som att diabetes har triggat igång en Hashimoto på mig så nu har jag både diabetes och hypothyreos att dras med  - DÅLIGT för bebisen Rynkar på näsan Utöver 5% risk för organmissbildning finns nu även en risk för mental utvecklingsstörning. Jag kan bara hoppas att det upptäcktes i tid och att de få dagar jag var utan behandling inte har skadat lill-knottet. Men är ändå lite halvt förtvivlad över att allt ska hända just nu. Sköldkörteln har fortsatt växa och har nu en riktigt stor knöl på halsen som gör ont och trycker mot luftstrupen - inte skönt alls. 

• Sunnan

*graviditeten har triggat hypothyreosen, inte diabetesen men det finns en stark koppling mellan sjukdomarna och det är relativt vanligt att man har båda.

• Sunnan
    mariaheterjag skrev 2014-05-24 08:13:48 följande:

oj det låter läskigt! Men med behandling ska det inte vara någon fara för bebisen? Det borde ju inte vara jättestor risk då om du bara gått några dagar utan tycker man...Men att sköldkörteln växer? Vad beror det på, och måste de inte "stoppa den" då på någotvis? Låter som att det kan bli farligt om den trycker mot köldkörteln...
    Den växer mest utåt så det är ingen fara alls för andningen, mest en obehaglig känsla att ha tryck mot halsen. Den borde växa mindre nu när jag har fått behandling också. Men den är inflammerad för att mitt eget immunförsvar gett sig på den Rynkar på näsan
    Jag hoppas verkligen att det är låg risk eftersom jag haft symptom så kort tid. Jag vet att jag hade normala värden i mars.
  • Sunnan
    fröet2015 skrev 2014-05-24 09:17:32 följande:
    Oj, visste du om det innan? Läskigt.. :( 
    Har faktiskt inte haft en tanke på det innan jag upptäckte att den hade växt. Men den kan ju bli förstorad under en graviditet helt naturligt för att den måste producera mer och min växte till även när jag var i puberteten så jag hoppades på att det bara var hormonerna...
  • Sunnan

Hej allihop!
    Jag har jobbat mycket och varit ute i skärgården med vänner så har inte läst på länge - jösses vad ni har skrivit!

Jag var hos läkare på spec-MVC i veckan och fick då ett oväntat UL Så nu har jag sett att hjärtat slår och att lill-knodden rör på sig! Hur häftigt som helst. Är i v9+2 idag.

Lider med er som mår dåligt, hoppas verkligen att det blir bättre. Själv tycker jag redan att jag är piggare efter en vecka på Levaxin.

• Sunnan
    snerkan skrev 2014-06-01 07:24:45 följande:

Ja.. nidblödning kan det nog inte vara eftersom jag är i v 8+2. Men hoppas innerligt att lilla pyret lever! Jag orkar bara inte börja om igen. Vet inte vart jag ska ta vägen. Usch.
    Jag har varit helt förskonad från blödningar och jag lider med dig, men en så liten blödning som du beskriver borde ju inte vara någon fara! v8+2 - borde det inte vara så att du "skulle" ha mens nu om du hade följt din vanliga cykel? Det är ju vanligt att man får helt ofarliga blödningar då.
  • Sunnan
    sourpussy skrev 2014-06-02 09:57:28 följande:
    Idag var vi på inskrivning, Älskar min BM, så himla go! Känns så sjukt bra...
    Men... Ska ni göra CUB? Min sambo vill gärna, han är livrädd för avvikelser osv... för mig kvittar det. Jag vill ha barnet, oavsett. 
    Hur tänker ni????? 
    Vi ska göra KUB, men vi har också pratat mycket om det och är helt överens om hur vi ska göra om vi skulle få ett tråkigt besked. 
    Om du vill behålla under alla omständigheter och han inte vill det så måste ni prata först så att ni inte sitter där med information som ni inte vet vad ni ska göra med sedan!
  • Sunnan
    sourpussy skrev 2014-06-02 10:20:00 följande:
    Hur gammal är du? Jag är ju "bara" 31... men jo, vi ska prata om det. Som du säger, jag vill att vi ska prata om resultatet innan testet. 
    Jag är "bara" 30, så åldersmässigt har vi ingen hög risk, men den är ju inte obefintlig heller.
Svar på tråden BF Januari 2015