Inlägg från: Sunnan |Visa alla inlägg
  • Sunnan

BF Januari 2015

marsmamma87 skrev 2014-05-10 15:04:27 följande:
    Nu ligger jag inne på akuten med dropp för att jag inte fått behålla någonting på två dagar... Verkar bli en kul graviditet :/
    Fy! Stackare! Jag lider med dig! Hoppas att det ger med sig.
  • Sunnan
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-05-11 21:50:04 följande:
    Visst vore det skönt att höra till dom som mår super under graviditeten, men just nu, innan vi gjort ultraljud, känns det som att förutom positivt graviditetstest är symptom det säkraste tecknet på att det växer och lever därinne...
    Jag njuter för fullt över att jag inte har några symptom. Sprang 9 km idag hur lätt som helst och mår alldeles prima frånsett ömma bröst. Studsar upp kl 6 varje morgon och är pigg tills jag lägger mig på kvällen. Det är ju hur skönt som helst! Grav-test och utebliven blödning är nog bekräftelse för mig! v6+4
  • Sunnan

Lider med er som blöder! Jag hade varit tokorolig även om jag vet att det är väldigt vanligt med ofarliga blödningar. Håller alla tummar för er!

• Sunnan

Jag tror att jag blivit allergisk mot något! Gjorde en jordgubbstårta till en vän i helgen och båda gångerna jag har ätit av den har det börjat klia som tusan i tunga, läppar och näsan. Har inte blivit röd eller svullen så ingen fara, bara irriterande. Har inga matallergier sen tidigare. Hoppas, hoppas, hoppas att det inte är jordgubbar! Någon av er som haft tillfälliga överkänsligheter under graviditeten förut?

• Sunnan
    escapee skrev 2014-05-14 19:05:58 följande:
    Jag ska nog ringa till gyn imorgon... Började få ont i svanken igår... Åh idag är de ännu värre... Vilket gör mig lite orolig :( har dessutom endometrios å är jag lite extra orolig.
    Jag har också endometrios. Opererade bort en apelsinstor endometrioscysta i januari, eländet hade slagit ut min ägglossning helt och gjorde ont! Men endometrios ska ju inte komplicera graviditeten på något sätt!
  • Sunnan

Nu sällar även jag mig till de oroliga. Är v7+1 idag och har haft molvärk i nedre delen av buken hela dagen. Först mest höger sida, nu mer centralt. Ingen blödning dock.

• Sunnan
    ilyaln skrev 2014-05-16 15:15:02 följande:
    Jag är i vecka 7+2 och precis som du beskriver hade jag det igår plus en hel del sammandragningar. Jag googlade och det står att i just den här veckan så växer livmodern rejält, så man kan både ha ont och blöda utan att det är nån fara. Idag kändes allt som vanligt igen. Det är nog ingen fara :)

Tack! <3
  • Sunnan
    Förhoppningsvis skrev 2014-05-20 10:38:56 följande:
    Och fortsätter ställa korkade frågor: träna när en är gravid? Har ni hört något? Jag brukar springa en halvmil i lugnt tempo två gånger i veckan. Är det fortfarande ok?

Älskar att ha er här, en massa kunskap samlad på samma ställe!
    Var på inskrivning igår och min barnmorska sa att det var fritt fram att köra på med all träning som jag gjort innan graviditeten, inga som helst problem!
  • Sunnan

Förutsatt att man inte blir yr eller får sammandragningar/molvärk i magen då skulle man dra ner/sluta.

Jag har drabbats av tröttheten nu, är helt slut och vill helst sova dygnet runt. Så jag gick ut och sprang 8 km, fötterna kändes som bly men jag kom runt. Nu är jag ännu tröttare föga förvånande men hoppas på mer energi imorgon.

Har inte tid att skriva så ofta men läser allt och lider med er som är oroliga och mår dåligt. Hoppas att allt blir bättre snart! Kul att se ul-bilden med!

• Sunnan

På tal om att vara lite virrig: Igår kväll tittade jag i hallen och där stod mina arbetsskor. Blev mäkta förvirrad och undrade i nån sekund hur i hela fridens namn de hamnat där. Svaret är såklart att jag inte bytt skor innan jag gick hem (bytte iaf resten av kläderna), men märkte det först flera timmar senare.

Svar på tråden BF Januari 2015