Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Haha jag blir galen!!! I söndags kom Sebbe på att han kunde ställa sig i spjälsängen, ni kan ju gissa hur lätt nattningen är nu! :-P
Haha jag blir galen!!! I söndags kom Sebbe på att han kunde ställa sig i spjälsängen, ni kan ju gissa hur lätt nattningen är nu! :-P
På tal om barnmat. Vi (jag) gör den mesta barnmaten själv och försöker köpa så mycket ekologiskt som möjligt. MEN det är för att jag länge har varit väldigt noga med vad jag själv stoppar i mig, försöker äta så ren och bra mat som möjligt och därför skulle det kännas konstigt att inte göra detsamma för Sebbe. Sen har han självklart fått smaka burkmat också. Men jag tycker absolut inte att någon ska ha ångest eller känna sig dålig för att man inte gör egen mat eller så. Vi har som sagt olika intressen och förutsättningar:) Och som du sa Fidelisen, vi är grymma mammor oavsett! :D Sebbe tycker det är kul att sitta i sin tripp trapp stol bredvid diskbänken och kolla på när jag skalar morötter osv och så busar vi på golvet medan dom ångkokar :D win win!
Kerstinsmide - som Eveluskan säger, man kan absolut få en förlossningsdepression efter ett halvår! Ta det på allvar, prata med bvc om det, prata gärna även med din familj så att dom kanske kan förstå hur du mår och varför du reagerar som du gör. Massa styrkekramar till dig!!!! Hoppas att dopet blir bra ändå!
Alltså!!! Är det någon fler som har ett barn som ställer sig i spjälsängen?? Jag kan bli galen. Sebbe kan vara Jättetrött och grinig men så fort man lägger ner honom i sängen så ställer han sig upp. Även fast han är jättetrött och bara vill sova. En gång kämpade han på så mycket att när han inte orkade stå längre så satte han sig ner, höll i varsin spjäle med händerna, lutade huvudet mot spjälarna och somnade så!! Vaaad gör man!?!? Tips??