Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Jaa jag är kvar :D typ en gång i veckan, då sträckläser jag 130 olästa inlägg och sen hinner jag inte svara på något haha :( det tog ett tag innan jag såg svaret då mejlsymbolen är så diskret :( förlåt att jag inte har svarat! Har tänkt göra det ungefär tusen gånger! Tajmat att du frågade efter mig nu när jag var in och läste! Det är myyyycket bättre än vad det var för en månad sen! Men mycket vill ha mer ;) han har (ofta) en längre sovperiod på kvällen mellan 20-00 ungefär och sen vaknar han oftast varannan timme fortfarande men han somnar i alla fall oftast om ganska fort så man får sova 1 - 1 1/2 timme i stöten istället för en kvart! Wiho!! Det blir ju tyvärr ändå inte så överdrivet mycket sömn eftersom han ska äta så ofta :/ men nu är i alla fall min sambo hemma juli ut så vi hjälps åt på nätterna! Ibland gör han morgon redan kl 04 och kan vara vaken till 12 på dagen innan han tar en powernap på 15 minuter ;) det är så himla olika nuförtiden, vissa dagar är han vaken HELA dagen med undantag från ett par powernaps (a 15-20min), andra dagar sover han mycket mer, ibland ett par timmar i stöten! Om han somnar om där vid 4-5 tiden så sover han dock jätteoroligt och stökar och bökar så han vaknar och måste vyssas igen och så håller det på tills nästa matning vid sju. Då är man lagomt mosig i huvudet. Han är däremot en otroligt nöjd bebis nu för de mesta, världens underbaraste morgonhumör! Han skrattar typ så fort han öppnar ögonen men det gäller att roa honom hela tiden för får han tråkigt (om han är själv mer än en minut typ) så blir det grinigt. Så man är rätt låst vid hans sida. Han har sällan magknip längre, det är verkligen skönt! Det vände när han var ca fem veckor. För en vecka sen gav jag upp amningen helt, jag ammade 50/50 i ca två veckor och sen slutade jag och OJ så bra vi mår nu! Ingen ångest kring matningarna, inga tårar eller frustration, bara mys! Det var verkligen rätt beslut för mig! Puh, maratoninlägg! Ursäkta om det blev rörigt!! KRAM på dig!