Inlägg från: Evelina04 |Visa alla inlägg
  • Evelina04

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

annab79 skrev 2014-08-07 22:39:42 följande:
    Hej har samma bekymmer med min dotter. Ej helammar, hon bajsar ibland varannan dag om inte mer,på bvc fick råd att man kan ge kokt ljummen vatten, kamomilthe mellan måltiderna,2 ml laktulos till varje måltid. Testat på min lilla o det funkar, ger inte laktulos till varje måltid typ 1-2 gånger om dagen.

Fast att dom bajsar varannan dag är väl inte dåligt? Sebbe bajsar i regel varannan dag och mår bra av det :)
    14-04-14 kom våran älskade Sebastian till oss!
  • Evelina04

Jag tror inte heller att man kan skämma bort en bebis! Som Astrid Lindgren sa "Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv." :D vår sommar - du verkar ha en klok mamma! :-* Enlängtan - grattis till ett år sen du plussade! Som du säger, att nu har vi våra småttingar, helt ofattbart underbart!!!!

• Evelina04
    LyCKa55 skrev 2014-08-14 10:04:51 följande:
    Känner precis som du Enlängtan vad det gäller dopet. Jag är inte precis kristen, dock är sambon det men inte därför vi gör det utan pga tradition och att samla släkt och vänner för Sixtens skull. Måste fråga er andra som har barn som vänt sig från rygg till mage, Sixten gjorde det första gången i förrgår och gör det nu HELA tiden! Man kan inte lägga honom på rygg ytan att han snurrar runt. Jag tror dock inte han fattar vad han gör gör han blir jättearg på att han hamnar på mage. Han trivs inte alls på mage. Så man måste vända honom tillbaka nån gång i minuten. Nån annan som känner igen sig? Han gjorde det i sömnen med igårkväll så det slutade med att han fick sova klistrad mot mig. Han som sovit hela nätterna för sig själv innan. Så jobbigt! Hur ska man göra?

Jaa gu ja, jag känner igen det!! Sebbe har haaatat att ligga på mage tills för typ en vecka sen så när han började vända på sig för några veckor sen så blev han alltid jäääättearg haha! Men nu när han har lärt sig att man kan ju faktiskt hålla upp huvudet och stötta med armarna istället för att bara köra ner ansiktet i soffan/sängen så blir han sällan arg längre :)
  • Evelina04

Finns det en 4 månaders gråt eller vadå??? Hej blödig!! Vi såg en film som handlade om två familjer som träffades varav mamman i ena familjen hade dött i cancer (hej gråt) och när mamman i den andra familjen började sjunga en låt för barnen vars mamma hade dött så var det tydligen samma låt som den döda mamman brukade sjunga för dom när hon levde (heeeej gråt!!) Så fort det är någon situation som är känslosam så sitter jag med tårar i ögonen. Nån annan som har det så haha??

• Evelina04
    Enlängtan skrev 2014-08-14 12:24:02 följande:
    Haha jag har blivit helt blödig ända sedan gumman föddes Förut grät jag nästan bara om det hände ett djur ngt på tv men ni gråter jag åt allt. Nån på tv är gravid - jag gråter - nån på tv får barn - jag gråter - ngt tråkigt händer i en familj på tv - jag gråter - någon på tv gråter - jag gråter.

Hahaha det låter precis som mig! Skönt att jag inte är ensam om det ;D
  • Evelina04
    peegasus skrev 2014-08-16 17:46:08 följande:
    Jag är så jäääävla trött på dessa kräkningar! Saga kräks hela jävla tiden, och mycket! Då äter hon såklart oftare = mer kräkningar. Mår sjukt dåligt över allt kräk, alla kräkhanddukar överallt. Om jag har kläder på henne måste jag byta minst 3 ggr per dag. ALLT LUKTAR KRÄK. JAG ORKAR INTE!!! BVC är ju inte ett dugg till hjälp heller. "Det ger sig oftast inom ett år" JAHA,men tack så jävla mycket för hjälpen!!   Kan man göra något för att minska kräket?

Ååh jag förstår dig! Vi har det precis likadant, Sebbe kräks i tid och otid, oavsett om han nyss åt eller om det var två timmar sen. Alla och allt luktar kräk här hemma. En väns vän hade också en kräkbebis och hon sa att hennes dotter kräktes mindre när dom började ge henne mer fast mat, alltså inte bara bröstmjölk eller ersättning, så förhoppningsvis ska det väl ge sig snart när dom börjar äta mat med tjockare konsistens. Bara att hålla tummarna! Kraaaam på dig! (Du har i alla fall en URGULLIG kräkbebis!) Han slog till och med rekord häromdagen, kräktes ner bodyn innan jag hade hunnit ta på den helt haha. Det är helt hopplöst! Suck!
  • Evelina04

Eveluskan - vilket UNDERBART inbjudningskort!!!!!!!!!!!!!! :D

• Evelina04
    kerstinsmide skrev 2014-08-18 15:17:07 följande:
    Någon som fått tillbaka mensen? Och hur såg den ut isf? :P

Har haft två gånger sen förlossningen, båda har varit som vanligt, 7 (jävla) dagar långa, precis som innan...
  • Evelina04

Är det någon annan än jag som har fått katastroftankar??? Tidigare har jag inte varit orolig men nu har jag helt orimliga tankar om att Sebbe ska bli kidnappad, psd eller att min sambo ska dö! Kanske har sett för mycket Beck haha! Åh, krya på Alfred!!!! Sebbe äter förresten också varannan timme trots att han får ersättning, håller med om att det är tidskrävande då man inte hinner så mycket där emellan! Kan vara lite stressande ibland om man ska iväg! Trevlig helg på er!!

• Evelina04

"Skönt" att höra att jag inte är ensam i alla fall! Men huvva va jobbigt det är med dessa tankar och känslorna som följer med dom! Enlängtan - vi kör på Hipps ekologiska :) körde sempers först men slussade ut den när vi hittade Hipps! Ska ni bara ge någon enstaka gång så finns sempers i tetra, färdigblandad, kan även ätas kall (rumstempurerad) om bebisen är okej med att dricka kallt! Supersmidigt! Då slipper man köpa en hel pulverförpackning om man inte planerar att fortsätta ge ersättning :)

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet