Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Fast att dom bajsar varannan dag är väl inte dåligt? Sebbe bajsar i regel varannan dag och mår bra av det :)
Jag tror inte heller att man kan skämma bort en bebis! Som Astrid Lindgren sa "Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv." :D vår sommar - du verkar ha en klok mamma! :-* Enlängtan - grattis till ett år sen du plussade! Som du säger, att nu har vi våra småttingar, helt ofattbart underbart!!!!
Finns det en 4 månaders gråt eller vadå??? Hej blödig!! Vi såg en film som handlade om två familjer som träffades varav mamman i ena familjen hade dött i cancer (hej gråt) och när mamman i den andra familjen började sjunga en låt för barnen vars mamma hade dött så var det tydligen samma låt som den döda mamman brukade sjunga för dom när hon levde (heeeej gråt!!) Så fort det är någon situation som är känslosam så sitter jag med tårar i ögonen. Nån annan som har det så haha??
Eveluskan - vilket UNDERBART inbjudningskort!!!!!!!!!!!!!! :D
Är det någon annan än jag som har fått katastroftankar??? Tidigare har jag inte varit orolig men nu har jag helt orimliga tankar om att Sebbe ska bli kidnappad, psd eller att min sambo ska dö! Kanske har sett för mycket Beck haha! Åh, krya på Alfred!!!! Sebbe äter förresten också varannan timme trots att han får ersättning, håller med om att det är tidskrävande då man inte hinner så mycket där emellan! Kan vara lite stressande ibland om man ska iväg! Trevlig helg på er!!
"Skönt" att höra att jag inte är ensam i alla fall! Men huvva va jobbigt det är med dessa tankar och känslorna som följer med dom! Enlängtan - vi kör på Hipps ekologiska :) körde sempers först men slussade ut den när vi hittade Hipps! Ska ni bara ge någon enstaka gång så finns sempers i tetra, färdigblandad, kan även ätas kall (rumstempurerad) om bebisen är okej med att dricka kallt! Supersmidigt! Då slipper man köpa en hel pulverförpackning om man inte planerar att fortsätta ge ersättning :)