Inlägg från: Evelina04 |Visa alla inlägg
  • Evelina04

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Misspethunia - men så fruktansvärt!!!!!!!!!!!!!!!!! Åh jag blir tårögd bara jag läser om det!! :( :( :( Hur förebygger den laktosintolerans? Jag har hört att det är medfött hur mycket enzym man har i magen för att bryta ner laktosen. Det är därför det inte är "svart eller vitt" att man antingen är intolerant eller inte utan att man kan vara mer eller mindre känslig beroende på mängden enzym. Man hör så mycket olika :)

14-04-14 kom våran älskade Sebastian till oss!
  • Evelina04
    misspethunia skrev 2014-08-22 20:17:17 följande:
    Evelina04: Jag har ingen aning egentligen, men har fått förklarat för mig att man spjälkat proteinet, det är ju det man blir allergisk mot. Då överbelastas inte kroppen, ifall man skulle ha det latent.

Fast laktosen och proteinet är ju helt olika saker :) kanske minskar risken för mjölkproteinallergi då? :)
  • Evelina04
    Bumblebee92 skrev 2014-08-24 13:44:01 följande:
    Ni som döpt/tänker döpa era barn, har ni/tänker ni köpa doppresent själva till dem? Vad har/tänker ni isåfall köpa? Jag funderar på att antingen köpa dem två översta, grisen och spårvagnen. Eller den där rosa gåbilen. Helt kär i allt ju!

Åååh Sebbe fick den rosa grisen av min sambos bror och hans tjej då han var mini, den är så fin!!! Vi gav ingen present till honom, tänkte faktiskt inte ens tanken :P men det är ju jättefint att göra det!!!
  • Evelina04

Halleluja menen är här haha! Två dagar sen och gissa om jag hann få ångest!! Jag vill förresten Självklart träffa er alla!!! Ursäkta att jag är seg på att skriva, all min egentid går åt till instagram haha (och städa, diska, äta, tvätta, osv, ni vet hur det är ;) ) stor kram på er allihopa! Förresten, är det någon TVILLINGMAMMA här i fortsättningstråden? Hur går det för er??? :D

• Evelina04

Vi ger Sebbe 170ml (150 vatten + 5 skopor), han äter ÅTTA gånger/dygn, jag tycker inte att vi gör annat än att mata :/ han äter sällan upp allt, lämnar mellan 30-60. Det är kanske två gånger/dygn han äter hela flaskan. Vi har testat nu i två omgångar att byta till napp nr 3 eftersom den är från fyra månader och han snart är fem månader, då äter han upp allt (det säger bara slurp) men det går alldeles för fort så han får ont i magen och gallskriker efteråt :( och om man provar ta en paus innan han har ätit klart blir han jättefrustrerad :/

• Evelina04
    garin skrev 2014-09-10 02:39:07 följande:
    Haha!! Ett annat problem som kan uppstå vid amning.. Plötsligt surrar en geting omkring i rummet, svärmor ska leka räddaren i nöden och smäller iväg getingen rakt EMOT mig och Noah... ;-D flög jag upp ur soffan?! Ja... Även hänt flera ggr då jag varit ensam med noah, då rusar vi in i sovrummet, dumpar noah i sin säng tillsvidare och går sen på getingjakt...

Hahaha jag satt och flaskmatade Sebbe utomhus på ett cafe förra veckan och där va det massa getingar (jag är livrädd för dom) så halva tiden sprang jag omkring medan jag matade honom haha!
  • Evelina04
    kerstinsmide skrev 2014-09-16 21:13:33 följande:
    precis så vill vi få det till. En högtid. :) Det är verkligen ett privilegie att få rösta och då ska man banne med göra det. Min mamma har röstat 3 gånger i sitt liv. De 3 gångerna har jag varit på henne om att rösta. haha. (sen jag började förstå politik och själv fick rösta.) Jag är då anti-SD, men vill observera att jag inte tror att alla som röstar SD är rasister. :) Om någon här inne skulle ta illa vid sig så ber jag om ursäkt! Men jag måste dela med mig av en rolig sak min fina bonus sa på valdagen. ^^ (Jag är ju då från Skåne och min lilla familj är born and raised i Dalarna)

Haha underbart!! :'D
  • Evelina04
    vår sommar skrev 2014-09-20 18:01:27 följande:
    Idag har vi fått åkt till barn akuten. Alfred fick 5 månaders vaccinet i torsdags. Och har tappat aptiten och har inte ätit sen 8 imorse.. Bara gallskriker så fort vi försökt. Nu äntligen ligger han och äter. 11 timmar senare.. Och såklart har jag precis pumpat ur så stackarn får väll inte i sig tillfälligt för det. Förhoppningsvis vill han ta flaskan sen.. Usch va jag har mått dåligt idag.. Han va lite röd i halsen så säkert därför trodde doktorn och att det kan va en bieffekt från sprutorna .. Min stackars gosse.. ????

Nej men fy så tråkigt att höra :( så obehehagligt! :( tur att han ville äta nu! Hoppas han blir pigg och glad snart igen! Kram på er
  • Evelina04

Här har ni en till som sover dåligt! Han har sovit dåligt i ca en månad nu. Han vaknar inte och ska äta men sover oroligt, snurrar runt i sängen, masar sig till fotändan, gallskriker eller gråter (sovandes) tills man tar upp honom. Förr blev han lugn när han fick komma över till våran säng men nu är det samma bök och stök där. Så håller det på mellan ca 00-06 :/ man börjar känna sig lite mosig i huvudet!

• Evelina04

Sallysally - Du är INTE en sämre mamma för att din dotter inte gillar samma saker som dom andra! Här hemma går det i perioder med olika saker, det han inte gillar en vecka gillar han en annan vecka :) Fidelisen - Sebbe sover ca 9-10 timmar/natt och på dagen har han tre napar, första på ca 1 1/2 timme och dom andra två är 1/2 - 1 timme, så totalt ca 2,5-3 timmar under dagarna.

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet