Inlägg från: Evelina04 |Visa alla inlägg
  • Evelina04

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

kerstinsmide skrev 2014-12-18 20:54:12 följande:
    Önskar såååå att någon av er bodde här nära! Nu ska jag iofs börja jobba snart och min man tar över hemmajobbet men jag känner mig sp ensam ibland. :P inga näravänner har ju barn. Som tur är fick vi en kompis på föräldragruppen. ^^ men ni har ju varit min riktiga föröldragrupp. Min man förstår direkt vad jag menar när jag säger "en av mina mammor. .." ;) <3

Åååh men detsamma!!! Det hade varit helt underbart att ha er nära!!! Så mycket mys och bus det hade blivit!!!
    14-04-14 kom våran älskade Sebastian till oss!
  • Evelina04
    vår sommar skrev 2014-12-19 15:58:10 följande:
    Men va händer om de inte somnar själva egentligen? Blir de kriminella eller bli mobbare eller. Köper absolut att rutiner är bra men jag ser verkligen inte hur mitt barn kan må bättre genom att skrika sig blå och somna med kudden full med tårar.. Min mammakänsla säger nej till det! Men det måste ju finnas nått annat beprövat sätt?

Som jag har förstått det så är det bara att dom får ännu svårare att somna själva senare. Men hellre att man låter det ta tid än att, som du säger, låta dom skrika sig blåa! :(
  • Evelina04

Eveluskan - God Jul! Ni är såå fina ni två!! Detsamma till dig, är tacksam över att Du finns! Elyse - vi har också haft det jättebra! Ca 12-15 var vi hos svärföräldrarna och fikade, myste, busade och öppnade julklappar. Resten av dagen/kvällen spenderades hos mina föräldrar med mina syskon och systersonen som är två månader äldre än Sebbe. Supermysigt! Middag, ännu mer mys, bus och julklappar där :)

• Evelina04
    misspethunia skrev 2014-12-25 23:53:48 följande:
    God jul lite i efterskott alla godingar!! Hoppas ni alla har haft det toppen! Vi har haft det finfint här hos min familj i Karlskrona, endast en liten rinnande näsa på lilltjejen men i övrigt är hon tipp topp. Har en fråga till er som bor i norra delen av vårt land. På måndag åker vi upp till sambons släkt i Sundsvall och det jag undrar är hur mkt ni klär på era bebisar när det går ner emot -10 och kallare. Vi har inte hunnit få så kallt här än. Jag har tänkt mig en åkpåse i fårskinn samt täckoverall, men behövs det många lager under overallen?

Oj det är nog jätteolika! Skulle jag klä Sebbe lika mycket som Enlängtan klär hennes tös så skulle han bli rabiat haha! Han är så varmlivad att det inte är klokt! Men det är nog en bra idé att klä i lager om det blir för varmt eller kallt så man kan ta av eller på vid behov :)
  • Evelina04

Gott Nytt År alla underbara mammor och barn!!!! Ett STORT tack för i år! Vad skulle jag ha gjort utan Er? Ni är fantastiska allihopa! Hoppas att ert nyår blir jättebra! Stor kram på er!

• Evelina04

Såhär ser en vanlig dag ut för Sebbe. 08 frukost, skrädmjölsgröt med aprikos/plommunpure. 12 lunch, hemmagjord barnmat, lika mycket som finns i en köpeburk. 14.30 mellis, antingen någon hemmagjord fruktpure med kokosmjölk eller en avokadosmoothie. 17 middag, lika mycket mat som till lunchen :) 19 oftast något mellis-aktigt (avokado/bär/frukt) och 21 en kvällsflaska med ersättning. Angående ersättningen så har vi slussat ut den successivt, bytt ut till annat mellis så nu är det bara kvällsflaskan kvar! Ska testa göra skrädmjölsvälling och se vad han säger om det ;) vill ju helst få bort ersättningen snart! :)

• Evelina04

Blä. Ibland är inte livet lätt. Inatt har Sebbe, för hundrafemtioelfte natten i rad, varit uppe och stökat Minst en gång i timmen, men inatt startade det redan 02.30! Och till råga på det så är de enda han har gjort på fm att klänga på tvbänken, banka på tvn, slita i blommorna på fönsterbänken och bli jättefrustrerad när jag har lyft bort honom och försökt få honom att intressera sig av annat. Idag ooorkaaar jag inte mer!!!! :( #kännermigsomvärldenssämstamamma !! Är tacksam över att kunna gå in här och gnälla lite! :-*

• Evelina04
    Enlängtan skrev 2015-01-15 12:25:02 följande:
    Fina du <3 då har ni en likadan dag som vi hade igår, usch man skulle bara vilja kunna trycka på off-knappen så man kan ta en liten paus ett tag. Försök att vila om Sebbe-bus vilar för bara en liten stund gör mycket. Jag var så trött och grinig igår och hade noll tålamod när pigan gnällde, tjorva, pilla på allt osv men efter att jag lyckades vila samtidigt som henne så fick jag tillbaka energi att vara med sympatisk och lyhörd igen. Du är absolut inte dålig på något sätt - puss och kram!

Tack underbara du! Igår vilade jag en timme med honom men då blev det istället att jag inte fick mig i säng förrän 01.30 :S moment 22 med sömnen, hur man än gör blir det för lite! :/
  • Evelina04
    Fidelisen skrev 2015-01-15 13:19:46 följande:
    Någon mer vars lille skrutt är väldigt mobil? idag kom jag på Livia med att klättra!!! Vad £¥¥$%$!! Ska inte sådant komma mycket senare?

Haha här har du en!! Han tog till och med sina första stapplande steg i fredags (6 dagar innan sin 9-månaders dag)! Hans favoritsysslor är att resa sig mot soffkuddarna, hålla i en och kasta sig bakåt så han får kudden över sig, att klänga på tv bänken, hänga i spishandtagen, försöka klättra över soffkanten till fönsterbänken osv. En bebis som är 11 dagar äldre än Sebbe började klättra på en ramp på Leos igår så det kan nog komma när som helst! Dom är ju väldigt olika i vad dom intresserar sig av att lära sig :) precis som oss :)
  • Evelina04
    Eveluskan skrev 2015-01-17 09:33:59 följande:
    Här sitter jag nu i sängen med en sov-snyftandes liten Bastian på bröstet med världens sämsta samvete och ett brustet mammahjärta. Bastian har visat tendenser till mitt humör som jag hade som barn, ( är halvt utredd för adhd) han får världens utbrott. Sådär så man blir så arg att det gör ont i hela kroppen och man blir alldeles mör när det väl går över. Riktig rackarns ilska. Det liksom bara svartnar och ingenting som någon gör hjälper. Jag gör som min mamma gjorde med mig, jag sitter och håller om och håller fast tills det ger med sig och det skär i hjärtat när han skriker ut sin ilska. Tillslut så kapitulerar man och tillåter trygghetskänslan att komma tillbaka och det är då som han somnar på mitt bröst. Själv så brukade jag somna av utmattning i mammas knä, men jag var ju lite äldre också. Både jag och Adrian var beredda på att det var mycket möjligt att Bastian skulle få samma temperament som mig då det liksom går lite i släkten och vi har pratat taktik och peppning angående detta. Men nu sitter jag här och gråter av mitt dåliga samvete, inte fasiken ska en liten bebis behöva må så här. Och att det kommer från mig gör det ju inte lättare, stackars barn. Jag själv har lärt mig att hantera mitt humör och det är mitt stora fokus hos Bastian nu, att lära honom att hantera det och finnas här för honom. Ha vilket tyck synd om mig inlägg det blev men det är så skönt att få ventilera hos er härliga mamas <3

Finaste Evelina. Bastian har tur som har en sån fin mamma som dig. Du är medveten om dina egna problem och vill göra allt för att Bastian ska få det så bra som möjligt och må så bra som möjligt. Att vara medveten och aktivt kunna jobba med det är det bästa du kan ge honom, det är inte många barn som får den chansen. Många får växa upp med känslan att vara "jobbiga barn". Du vet redan vad hans temperament Kan bero på och har då en helt annan förståelse för hans beteende. Du är en Fantastisk mamma!!!! Men det är inge roligt när man ser sitt barn ha det så jobbigt :( Jag hoppas som Veronica säger att det kanske är en fas och att det kommer lugna sig. Adhd visar sig ju på så olika sätt så det är svårt att jämföra olika barn. Här får du alltid stöd men om du behöver stöd på hemmaplan så hoppas jag att du/ni vågar be om hjälp! Styrkekramar till dig!!
  • Evelina04

Jag har TVÅ nyheter jag måste dela med mig av!! 1. Vi ska flytta till hus!!!!!!!! Vi ska få hyra ett hus på landet, drygt en mil utanför stan! Så vi flyttar från våran tvåa på 69kvm till ett hus med sex rum på 180kvm!!! Jag är så glad att jag inte vet var jag ska ta vägen! Och 2. Sebbe-bebben går för fullt här hemma! 9/1 tog han sina allra första steg och för drygt en vecka sen så började han släppa det han stod mot och traska iväg på eget initiativ och nu går han för fullt!! :D

• Evelina04
    BäbisSina skrev 2015-02-13 17:35:40 följande:
    Är det någon mer som märker av 10-månaders utv-språnget? Här är det en massa gnäll och så sover han dåligt på natten. Lagom till att jag själv ska somna så ska han vakna och blöjbytena är utmanande. Sen så är han extra klängig.. Men samtidigt så går det framåt en hel del.. Går för fullt runt möbler oc med stöd av lådor och annat som går att skjuta framför sig. Han tar två-tre steg mellan möbler och ett tiotal steg till oss föräldrar så snart är det verkligen slut på lugnet ;D

Jaaa verkligen!!! Han har varit mer gnällig sista dagarna, sovit dåligt har han iofs gjort hela livet...han hade två veckor när han var runt tre månader då han sov bättre sen har det varit någon strönatt här och där som han bara har vaknat 1-3 gånger, annars är det upp till 10 gånger/natt (trött mamma!!!). Sen har han blivit såå mammig! Pappa har alltid varit lika bra som mig men nu är det inte alltid han duger :/ blöjbytena ska vi inte ens tala om...får han inte stå på alla fyra blir han galen! Meeen, det hör väl till den normala utvecklingen :) man får ha det som mantra ;)
  • Evelina04
    hannamottosson skrev 2015-05-20 11:10:51 följande:
    Vilgot ska få en frisk liten lillasyster :D <3

Åååh va roligt!!! Grattis! :D
  • Evelina04

Garin - sätt ner foten NU!!!!!!!!!!!! Innan du går in i väggen! Vi är rädda om dig!!

• Evelina04

Och glad midsommar på er alla fina mammor och barn!!! :D

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet