Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Åååh men detsamma!!! Det hade varit helt underbart att ha er nära!!! Så mycket mys och bus det hade blivit!!!
God Jul önskar mig och Sebbe! :)
Eveluskan - God Jul! Ni är såå fina ni två!! Detsamma till dig, är tacksam över att Du finns! Elyse - vi har också haft det jättebra! Ca 12-15 var vi hos svärföräldrarna och fikade, myste, busade och öppnade julklappar. Resten av dagen/kvällen spenderades hos mina föräldrar med mina syskon och systersonen som är två månader äldre än Sebbe. Supermysigt! Middag, ännu mer mys, bus och julklappar där :)
Gott Nytt År alla underbara mammor och barn!!!! Ett STORT tack för i år! Vad skulle jag ha gjort utan Er? Ni är fantastiska allihopa! Hoppas att ert nyår blir jättebra! Stor kram på er!
Såhär ser en vanlig dag ut för Sebbe. 08 frukost, skrädmjölsgröt med aprikos/plommunpure. 12 lunch, hemmagjord barnmat, lika mycket som finns i en köpeburk. 14.30 mellis, antingen någon hemmagjord fruktpure med kokosmjölk eller en avokadosmoothie. 17 middag, lika mycket mat som till lunchen :) 19 oftast något mellis-aktigt (avokado/bär/frukt) och 21 en kvällsflaska med ersättning. Angående ersättningen så har vi slussat ut den successivt, bytt ut till annat mellis så nu är det bara kvällsflaskan kvar! Ska testa göra skrädmjölsvälling och se vad han säger om det ;) vill ju helst få bort ersättningen snart! :)
Blä. Ibland är inte livet lätt. Inatt har Sebbe, för hundrafemtioelfte natten i rad, varit uppe och stökat Minst en gång i timmen, men inatt startade det redan 02.30! Och till råga på det så är de enda han har gjort på fm att klänga på tvbänken, banka på tvn, slita i blommorna på fönsterbänken och bli jättefrustrerad när jag har lyft bort honom och försökt få honom att intressera sig av annat. Idag ooorkaaar jag inte mer!!!! :( #kännermigsomvärldenssämstamamma !! Är tacksam över att kunna gå in här och gnälla lite! :-*
Jag har TVÅ nyheter jag måste dela med mig av!! 1. Vi ska flytta till hus!!!!!!!! Vi ska få hyra ett hus på landet, drygt en mil utanför stan! Så vi flyttar från våran tvåa på 69kvm till ett hus med sex rum på 180kvm!!! Jag är så glad att jag inte vet var jag ska ta vägen! Och 2. Sebbe-bebben går för fullt här hemma! 9/1 tog han sina allra första steg och för drygt en vecka sen så började han släppa det han stod mot och traska iväg på eget initiativ och nu går han för fullt!! :D
Garin - sätt ner foten NU!!!!!!!!!!!! Innan du går in i väggen! Vi är rädda om dig!!
Och glad midsommar på er alla fina mammor och barn!!! :D