Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Ja det är ju trygg hansa och folksam det står mellan. Trycker det är så svårt att själv bilda sig en uppfattning om skillnaden när man läser på deras sidor och i foldrarna jag fått hemskickat. Jag tycker de verkar rätt lika när man läser i dem. Vad var det som var så mycket bättre med Trygg hansa enligt er?
Trygg-Hansa ringde oss redan på BB, för att jag har min personliga försäkring där, dem ringde bara och ville tala om att jag har rätt till ersättning för att jag ligger på BB. Hur många försäkringsbolag talar om FRIVILLIGT att man får ersättning Lixom?! Mina föräldrar betalar den försäkringen fortfarande åt mig, så trodde det skulle bli jobbigt att JAG skulle ringa dit och be om pengarna, men det var INGA problem. Dem frågade när jag blev inlagd och utskriven, sen satt pengarna på mitt konto efter några dagar.
Vad jag hört så behöver dem typ inga papper på saker och ting, ibland alltså, för att dem själva kollar upp med tex sjukhuset om det stämmer att jag legat inne så och så länge. Jätte bra! Dem jobbar med att ha snabb service för sina kunder.
Ska fundera om jag kommer på något mer, men jag tror oxå att beloppen man får ut på dem vanligaste sakerna, tex dem vanliga sjukdomarna, dem beloppen var bättre/högre hos Folksam. :) dessutom, om du har fler försäkringar hos Trygg-Hansa, så får du 5% rabatt tror jag på vissa försäkringar, sk. Samlingsrabatt. Vi tecknade Jolines försäkring, en personlig sjuk och olycksfalls försäkring åt sambon, samt livförsäkring för oss, det gav oss 15% rabatt på bilförsäkringarna vi har hos dem. Jätte bra :)