-
Nej det var ju inte långt bort alls, vi har alltså branden mittemellan oss ;) vi hade också hyfsat rökfritt igår. Och idag bådar det gott, man kanske till och med kan gå ur idag..kerstinsmide skrev 2014-08-06 23:25:26 följande:Vi bor i Falun! Inte superlångt ifrån.västerås! :) Idag har vi iaf varit fria från brandrök men kan tänka mig att ni har det lagom mycket värre alltså! Min sambo var ner till Sala med förnödenheter igår! :) var några som samlade ihop. Mest barngrejer. Då det var de som mest behövdes. Där hade man knappt 50m fri sikt! :O
-
Det kan inte vara värmen då? Jag tänker att kroppen kanske tar upp bröstmjölken på ett annat vis då?! Om det inte verkar vara förstoppning så tror jag att man ska vara försiktig med att "hjälpa" till.. Det ordnar sig säkert och snart sitter du där med ett jätte lass i blöjanFidelisen skrev 2014-08-07 15:05:30 följande:Jag helammar. De ska ju inte kunna bli förstoppade då sägs det ju. Men jag vet inte jag. Hon äter ju JÄMT så då borde hon ju behöva bajsa oftare. Vanligtvis är det en sådan blöja per dygn, men ibland likt nu går det flera dagar mellan och hon blir orolig, ledsen och missnöjd.
-
Vi håller också på och planerar men inget dop, min man vill absolut inte att våran son ska döpas och av diverse skäl så gav jag med mig. Men vi vill så jätte gärna samla alla nära och kära och fira vårat barn ändå och jag VÄGRAR namncermoni (tycker det är ett konstigt påhitt, det är ju inte så att man döper en till sitt namn vid ett dop så varför ska man ha just en namncermoni?) Hur som helst så ville vi göra något kul och då blir det en kungakröning istället.
Jag bifogar våran inbjudan, det blir mer än bara en fika. Vi ska ha en photobooth med riggad rekvisita och så har jag beställt en Baby guest book som alla ska få fylla i. Kanske lite quiz och passande musik och våran son ska självklart han krona och mantel som jag ska sy i helgen.
Jag är toktaggad och pysslar och planerar för fullt här hemma. Nu är jag inte jätte aktiv här inne längre och är ni nyfikna på hur det blir sen den 24/8 eller kanske hur jag har det i mitt liv i övrigt så kolla gärna in min blogg eller följ mig på instagram. Det skulle vara askul!
Blogg: eveluskan.wordpress.com
Instagram: evelinahalling -
Jag fick min för ca en månad sen och jag ammar inte. Jag trodde allvarligt talat att jag skulle dö av mensvärken! Den såg inte annorlunda ut men det var hysteriskt mycket och gjorde ont som värkar. Den veckan blev det mycket choklad och sängläge. Just nu verkar det som om jag har ägglossning igen, vilket stör mig då jag har satt i en p-stav och då brukar menseriet inte märkas av. Hur som så har jag så där ont igen, det strålar långt ner i benet från höften..helt sjukt.kerstinsmide skrev 2014-08-18 15:17:07 följande:
Någon som fått tillbaka mensen? Och hur såg den ut isf? :P
-
Ohja! Det har jag haft ända sen förlossningen, skit jobbigt. Mina kretsar inte alls kring psd utan vardagliga prylar typ att jag ska tappa Bastian från balkongen, trampa på honom på golvet, snubbla med honom ner för trappor osv osv. Och minsta lilla snegling på dessa känslor ger mig sjuuuuk panikångest på bara någon sekund. Jag tror att man lär sig hantera det med tiden, men är jag är sjukt inställd på att alltid vara en nojig och paranoid morsa. Det hör tyvärr liksom till att vara orolig för det är ett tecken på att man "bryr sig" och då vissa mer och andra mindre så klart.Evelina04 skrev 2014-08-22 09:08:52 följande:
Är det någon annan än jag som har fått katastroftankar??? Tidigare har jag inte varit orolig men nu har jag helt orimliga tankar om att Sebbe ska bli kidnappad, psd eller att min sambo ska dö! Kanske har sett för mycket Beck haha! Åh, krya på Alfred!!!! Sebbe äter förresten också varannan timme trots att han får ersättning, håller med om att det är tidskrävande då man inte hinner så mycket där emellan! Kan vara lite stressande ibland om man ska iväg! Trevlig helg på er!!
14-04-14 kom våran älskade Sebastian till oss!
Här äter vi också sjukt ofta dagtid och vi kör ersättning, ibland varannan timme och ibland till och med varje.
Vi kör på Baby semp 1 här hemma som ersättning, men den är beryktad att vara lite bråkig om det är en bebis med känslig mage. NAN 1 ska väl vara lite mildare om jag har förstått det hela korrekt. -
Jag är kaos på att planera, hjälper gärna till vid delegerade uppgifter..säg bara vad jag ska göra så fixar jag det.
För jag tycker att det skulle vara tok skoj att försöka ses allihop -
Bastian sover också i egen säng och på kvällarna så lägger sig han och oftast jag med lite mat och mys i våran säng ungefär vid 20,00-21,00. Och sen myser vi oss till sömns, oftast vill han äta först och sen somnar han ganska fort. Sen ligger vi så tills han har sovit ett tag och då lyfter jag över honom till spjälsängen för natten. Men vi gör heller ingen större grej av nattningen, tror på att göra lite efter hur bebisen beter sig. För ibland vill inte Bastian mysa sig till sömn och då brukar det funka att bära runt en stund eller guppa honom ordentligt och då blir det så den kvällen. Ta det lugnt och stressa inte med diverse nattningsförsök, det kommer med tiden.
-
Ni som har kräkbebisar ;) har ni börjat med typ gröt? Bastian kräktes som en fontän nästan dygnet runt och sen började vi med gröt till kvällen och kräkorna har minskat med så gott som 80%. Helt magiskt, vet inte om det har med gröten att göra men man kan ju alltid prova om man inte redan gör det :)
-
Haha låg igår och tänkte att det där böket har inte vi om nätterna och tji fick jag. Inatt har det bara grinats och bråkats med ca två timmars mellanrum och jag är heeelt slut ;) hoppas det var en engångsföreteelse eller typ en snabb tand som bryter igenom snart. Det som brukar funka för mig är iaf att tänka att allt går över, även om det är sömnrubbningar i flera månader så släpper det tillslut. Nu kämpar vi vidare brudar.
-
Hej alla härliga mamas! Skulle verkligen behöva lite tips och råd så att jag inte missar något. Jag och Bastian ska iväg på en 24 timmars kryssning med min släkt på lördag och jag har börjat tänka på packningen redan nu, stressar dessutom upp mig bara över tanken på att glömma något viktigt hemma. Så vad har ni för tips när man åker bort? Vi har bara sovit borta en gång med lillen och det var hos svärisarna, Mao inte så annorlunda från hemma.
I matväg så tänkte jag bara köra tetror med ersättning, gröt till morgonen och välling till kvällen.
Om vi ska sova tillsammans i sängen eller han i en resesäng har jag inte bestämt ännu, vad tycker ni?
Wow det bara snurrar i min planerings-hjärna, så hjälp mig. Jag vill ha alla era tips och trix tack!