Inlägg från: Eveluskan |Visa alla inlägg
  • Eveluskan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Ladygum skrev 2014-06-25 21:24:43 följande:

Men herre gud! Va skönt att man inte är ensam om sina analproblem. Fixat xyloproct idag, så nu får vi se. Vet ju inte om det är en spricka el. hemorojd. Tack för tipset, Eveluskan! smile1.gif

Nemas problemas det är så sjukt vanligt med diverse analproblem efter förlossning så man borde prata mer om det. Personligen så är jag sjukt missnöjd med allt som kallas eftervård för min del. Bebis kollas stup i kvarten och super noga (vilket självklart är bra) men en själv får ta baksätet och får vänta men eftervård..och sen får man ändå bara höra att allt är normalt. Suck.

Hoppas du är lite mer noga än vad jag är med att komma ihåg att ta dom och sen att det fungerar som det ska och blir bra
  • Eveluskan
    Enlängtan skrev 2014-06-26 10:10:40 följande:

Jobbigt tjejer med eran värk, hoppas ni hittar sätt att hålla magen i trim och att ni får kollat upp vad det är i underlivet som gör ont.

Nu såhär i efterhand är jag nog glad åt mitt snitt trots att jag var väldigt besviken då jag fick veta att det blev snitt.

Ni som har bebisar som precis 12 veckor eller är nån dag från det, har ni märkt av om de har varit extra gnälliga, svårsövda och klängiga i en period?

Jag har appen wonder weeks och där kan man följa bebisens olika faser. Den här tabellen visar ganska tydligt när dom ungefär kliver i och ur gnälliga faser. Och det ser ju onekligen ut som om det stämmer med en gnällig period kring 12 veckor ;)
  • Eveluskan
    elyse skrev 2014-06-26 10:40:28 följande:

Hallå! Har inte haft tid att sitta vid datorn. Tar några minuter nu när Dahlia sitter i babysittern och (Ja, faktiskt!) ser på TV. 

Nu är allt bra med mig. Antidepressiva fungerar bra, relationen mellan mig och maken är bra och samlivet är upptaget igen, Dahlia är en fantastisk bebis som numera sover 6-8 timmar i sträck på natten och vaknar runt 5-6 för att sedan sova 2-3 timmar igen. Jag kan verkligen inte klaga! :)

Haha Bastian diggar också tvn det ser skit kul ut med en 8veckors som sitter och tittar på tv. Men äpplet faller inte långt från trädet antar jag..

Vad skönt att höra att det fungerar för dig, får jag fråga vilka antidepressiva du fått? Jag står nämligen i valet och kvalet om jag ska börja med att medicineras eller om jag ska försöka lösa ångesten med enbart samtal.
  • Eveluskan
    Dixiechick skrev 2014-07-01 18:44:34 följande:
    Hur gammal är Alfred nu?

Ni som ger ersättning hur mycket äter dom?
    Våran Bastian är idag två månader gammal och äter ungefär 120-150ml med tre timmars mellan rum på dagarna. På nätterna blir det minst 150ml var fjärde eller femte timme.
  • Eveluskan

Här rockar vi bara pampers, tycker att dom är toppen och trots att vi slarvar med att byta ofta och lufta så har lillen inga problem alls i blöjområdet.

Vi testade toujours från lidl då det inte fanns något annat där och dom köper jag ALDRIG igen, jätte konstiga och så känns dom stora och fladdriga. Här kan vi snacka om att det känns fuktigt igenom blöjan.

• Eveluskan

Jag antar att detta är början till att han ska vända sig, men han får värsta kämpar-attacken varje gång han vaknar. Har era små gjort så också?

• Eveluskan

Hur sover era barn nu? Nu när som börjar vända på sig så "ska" dom ju inte sova med kudde. Men det ser ju så himla oskönt ut att ligga direkt på madrassen.. Eller bryr dom sig kanske inte? Jag är öppen för alla tips ni har. Babynestet har han vuxit ur, eller ja han ålar sig ur det när han sover så det tog vi bort för någon vecka sedan..kändes inte alls tryggt.

• Eveluskan
    misspethunia skrev 2014-07-22 22:28:46 följande:

Eveluskan: Hur menar du med kämparattack?

Olivia föddes ju i maj så hon är nog lite senare i utvecklingen än de flesta bebisarna i den här tråden, hon har inte gjort några jättestora försök till att vända sig. Däremot ser det ut som att hon nästan ska "tippa"runt när hon ligger på mage o övar nacken. Vet inte hur vi ska göra med kudde när hon väl börjar vända sig. Får se här hur ni andra gör.

Han vaknar med att verkligen kämpa sig runt, som om han försöker attackera vändningen direkt när han vaknar..haha. Ser jätte roligt ut.
  • Eveluskan
    kerstinsmide skrev 2014-08-05 21:12:10 följande:

Min lilla donna är så jäääääkla varm. :( svettas som en tok. Vi kan inte ha flnstrena öppna för länge heller då brandröken från sala är överallt. Npgon som har nå tips? :/

Här har det också svettats idag, bor ju i västerås och här har brandröken legat tjock under dagen. Vi har vant Bastian att ligga mycket själv och det har verkligen varit en favorit syssla idag

Dessutom så får man inte glömma att svettningar kan vara något bra, det är ju trots allt så vi reglerar tempen så att vi inte blir överhettade.

Men så nedrans tråkigt att bara vara inne och följa det tragiska som sker inte alls för långt borta. Fy farao för denna hemska brand.

Kerstinsmide; Vart bor ni någonstans?
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet