Inlägg från: Eveluskan |Visa alla inlägg
  • Eveluskan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Åh så frustrerad jag blir.. Är fortfarande kvar på bb, dom rackarns vill inte släppa hem oss för grabbens blodsocker är för svajigt. Troligtvis pga att vi aldrig kom igång första dygnet då jag var för medtagen av min blodförlust. Så sen vi kom hit så sticker dom min prins var tredje timme och det känns som att jag slåss mot siffrorna. Att sen grabben vägrar sova i sin balja och bara vill sova ordentligt i vår säng är inte då lätt när personalen blir sur så fort man nämner samsovning. Wow detta är inte en lätt match och babybluesen gör just nu bara att jag känner mig skrattretande patetisk..

Några tips att dela med er brudar?

• Eveluskan
    rpl skrev 2014-05-04 03:44:17 följande:

Usch vad jobbigt. Hur tar han att bli stucken?

På bb här va de inte heller ett fan av samsovning men de tipsad om att i så fall sova på rygg med den lille på bröstet och sen vira en filt/täcke runt sig och lillen tight som man ligger på så att lillen inte han åka av magen när man somnar. Accepterar de det och lillen är nöjd är det ett sätt. Lycka till och hoppas att han snart blir bättre så ni får åka hem.
    Är han hyfsat mätt och trött så tar han det som en kämpe, det är mest mammahjärtat som brister lite för den lille. Nu inatt så sa jag åk sköterskan att hon får kolla bort eller något för nu samsover vi, haha. Så nu har vi sovit tillsammans en timme eller två.

Åh det var ju smart, det kanske min fegis till man godkänner att jag provar också
  • Eveluskan

Nu har vi sovit och ätit precis som lillen vill, hans behov får gå före deras regler och tycken. Men så kom det "sista" blodsockret innan läkarronden och mitt hjärta ligger på 2,4.. Alltså 0,1 för lågt. Inte så tokigt tycker jag, men personalen blev allt annat än positiv och en hemgång idag känns plötsligt väldigt avlägset. Jag känner mig så otillräcklig när dom antyder att det inte funkar hela tiden, dygnet runt. Det konstiga är att grabben min är pigg och glad, inga hypoglukemi tecken, han äter typ 2/3 av dygnet och däremellan sover han som en klubbad säl. Låter inte det som en tillfreds och nöjd bebis? Och borde inte det vara dom viktiga riktlinjerna istället för en decimal?

Wow jag håller på att tappa förståndet på detta ställe! Vi är dessutom inlåsta pga virus risken.. Fängelsedömda med sura barnmorskor, livet rockar just nu

Tack för era stöttande ord! De värmer!!

• Eveluskan

Åh jag är jublande glad, nu sitter jag hemma i min fotölj framför min tv och ammar så som jag och min son vill amma

Ja vi var på BB Västerås, stället med noll kommunikationsförmåga. De flesta var trevliga och snälla men det var väldigt spridda vändor hela tiden.

Det bästa var dock barnläkaren konstaterade högt till barnmorskorna att allt visste såg bra ut och att dom hade varit liite hårda mot oss!

Tack alla rara! Det här är verkligen en helt underbar grupp tjejor nu ska jag njuta och skapa vårat eget familjeliv precis så som vi vill ha det! Kram på er alla grymma!

• Eveluskan

Angående känslor, här har ni en som bara gråter och gråter. Jag har konstant ångest och panikartad oro, känner mig hyfsat sämst som har blivit så påverkad av baby bluesen. Jag älskar mitt barn och mitt liv och det är inte det som påverkar mig. Utan det är mer en frustrerande känsla och ett ångesttryck som tar kål på mig. Ska prata med BVC sköterskan som kommer hit på torsdag om hon har några tips och råd. Extra orolig blir jag pga min historik med panikångest och depression. Nu är ju min son bara 5 dagar gammal och jag hoppas innerligt att det släpper fort.

Någon utav er som har något bra råd till en ganska knäckt tjej?

• Eveluskan

Jag ventilerar ofta och mycket med alla runt omkring mig och det brukar kännas riktigt skönt. Men just nu då känns allt extra konstigt och läskigt. Jag hade också förberett mig på att det skulle bli tufft, men aldrig att jag kunna föreställa mig detta.

Det år tur att jag har ett toppen liv med en underbar liten familj som jag älskar med hela mitt hjärta.

• Eveluskan
    misspethunia skrev 2014-05-06 23:24:39 följande:

Efter en del dramatik förlöstes en perfekt liten Olivia med kejsarsnitt ikväll kl 17:37, 52 cm lång och 3165 tung. Vi mår bra efter omständigheterna. Nu är jag ikapp i babyloppet igen, omtumlad, lycklig och utmattad!

Jätte grattis!
  • Eveluskan
    Evelina04 skrev 2014-05-07 08:43:30 följande:

FY FAN vilken natt!! Detta är det värsta jag har varit med om! Vaknade vid två av att lillen bökar runt och det är dags att äta. Men han har fullt med slem i munnen och har svårt att andas, det piper när han andas, han sväljer fel hela tiden (innan matningen), blir rädd och försöker skrika men får först knappt ut något skrik, bara ett väsande ljud! Det gav med sig efter en stund tack och lov men tycker att han till och från låter ansträngd nu också så jag har fått tid på vc 10.15. Har inte varit rädd för psd tidigare men fy fan va jag lipade av rädsla inatt!! Tänk att förlora min guldklimp! Då kände jag verkligen att, skrik hur mycket du vill, sov hur lite du vill, bara du lever!!!!!! Fy fan vilken ångestfylld natt :(

Bf 19:e april 2014
    Åh styrkekramar till dig och lillpojken. Skönt att ha någon som kollar upp det på så pass fort. Lycka till!
  • Eveluskan
    Evelina04 skrev 2014-05-07 08:43:30 följande:

FY FAN vilken natt!! Detta är det värsta jag har varit med om! Vaknade vid två av att lillen bökar runt och det är dags att äta. Men han har fullt med slem i munnen och har svårt att andas, det piper när han andas, han sväljer fel hela tiden (innan matningen), blir rädd och försöker skrika men får först knappt ut något skrik, bara ett väsande ljud! Det gav med sig efter en stund tack och lov men tycker att han till och från låter ansträngd nu också så jag har fått tid på vc 10.15. Har inte varit rädd för psd tidigare men fy fan va jag lipade av rädsla inatt!! Tänk att förlora min guldklimp! Då kände jag verkligen att, skrik hur mycket du vill, sov hur lite du vill, bara du lever!!!!!! Fy fan vilken ångestfylld natt :(

Åh styrkekramar till dig och lillpojken. Skönt att ha någon som kollar upp det på så pass fort. Lycka till!
  • Eveluskan
    Evelina04 skrev 2014-05-07 13:46:22 följande:

Eveluskan - har ni familj i närheten som kan hjälpa till med avlastning om du behöver ladda batterierna? Jag har också historik med depression och ångest/panikångest, det går sällan så långt nu för tiden men jag känner att jag är betydligt känsligare och sårbar vid motgångar även om det inte slutar i en ångestattack. Har jag dessutom sovit dåligt länge så blir allt svårare att hantera. Så sömn, sömn, sömn! Jag hoppas verkligen att det blir bättre för dig! Jag kände mig uppgiven och grät länge pga sömnbrist och krånglande amning, gör det fortfarande ibland men det är mycket bättre nu! Hoppas det får vända för dig snart!! Stor kram!! Misspethunia - grattis till flickan!!!!!!!!! :D tråkigt att det blev dramatiskt men skönt att ni ändå mår bra!!! :)

Vad skönt att det gick bra för dig och lillen, måste vara tryggt att ha kollat upp honom ändå

Ja jag har ett jätte stort nätverk och känner mig egentligen ganska trygg just nu i livet. Men ibland snurrar hjärnan ett varv för mycket och nu blir dom varven lite extra jobbiga. Då är det skönt att ventilera sig här hos er ljuvliga brudar
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet