Inlägg från: Enlängtan |Visa alla inlägg
  • Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Evelina04 skrev 2014-05-09 12:06:41 följande:

Jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen! Om i alla fall Något kunde få vara bra! Min kropp har helt gett upp! Mina knän värker (gammal träningsskada), min axel värker (gammal jobbskada och lillen tröstas i stort sett bara av att man guppar han upp och ner = döden för axeln), min rygg gör såå ont, mina fogar har inte läkt så dom värker och värker, mina bröst gör så ont att jag knappt kan ha lillen på bröstet för att rapa honom, jag fick ett stygn långt upp på insidan av blygdläppen och jag är rädd att hon träffa en nerv eller så för det gör jätteont i min klitoris när jag ställer mig/sätter mig/får minsta tryck mot den. Som om inte allt det tar mycket energi så får jag sova typ 2-3 timmar/dygn. Lillen har bara haft ett par bra nätter med 3-4 timmar sammanhängande sömn sen han kom. Och 90% av hans vakna tid är han ledsen och gråter och skriker så jag har migränliknande huvudvärk. Jag vet inte vad jag ska göra! Jag känner mig så fruktansvärt dålig som inte har energi och ork att trösta min egen son, just nu gråter jag nästan lika mycket som han... Jag tycker synd om min sambo som kommer hem från jobbet och har två stycken att trösta. Lillen somnar alltid vid bröstet men vaknar och gråter när jag ska ta upp och rapa honom eller byta blöjan. Hur länge orkar man ha det såhär?!?!?

Bf 19:e april 2014
    Fina du Hade jag bott närmare dig hade jag gärna avlastat dig på dagarna (då pigan är rätt snäll och sover i massor).

Du är jätteduktig och en kämpe och absolut inte en dålig mamma. Orken tar slut av att ha ont och inte få sova ordentligt.

Pigan har ju inte knip varje kväll/natt men tycker min energi och tålamod tryter de ggr hon har det så tycker du är hur duktig som helst för din lille prins verkar ha magknip oftare.

Jag önskar så att det vänder snart för er så att du får sova och att du slipper värken (som säkert också blir värre av sömnbristen).

Massa kramar
  • Enlängtan

Ni som har bebisar som plötsligt börjat amma jätteofta, av det som jag googlat fram om bebisfaser så brukar de vilja öka på produktionen när de är kring 3 veckor och sen kommer nästa fas kring 5 veckor.

Reglerad amning har jag aldrig hört om. Tänker att det borde ju motverka syftet lite de ggr barnet vill amma ofta för att öka på produktionen? :) Men har man ett barn som kanske snuttar jättelite, är nöjd en kort stund och sen vill snutta igen (hela tiden) då kanske det är en metod som funkar för att få barnet att äta längre stunder då h*n äter? :)

Min piga använder mig som mänsklig napp på kvällarna då hon gärna vill vara näääääära intill med massa kroppskontakt samtidigt som hon halvsover och det känns ju acceptabelt då ligger jag själv bara och glor lite tv ibland vill hon inte ens ha bröstet i munnen utan ligger bara mot bröstet och snosar på det.

• Enlängtan

Idag hade jag premiären i att vara utanför huset själv medans sambon varit med pigan

Jag åkte iväg kring kl 21 till ett par gamla arbetskompisar, tillsammans åkte vi sedan till en annan gammal arbetskompis som fyllt år. Såg röstningen Eurovision och därefter begav jag mig hemåt igen och Gud så jag saknat min piga men samtidigt fruktansvärt skönt att bara vara sig själv ett tag

Gumman hade varit rätt kinkig medans jag var borta men i famnen hade hon sovit dock började hon grina så fort sambon la ner henne.

Nu ska jag snosa bebis och försöka sova, god natt på er fina tjejer! :)

• Enlängtan
    Fidelisen skrev 2014-05-12 15:40:44 följande:

Har missat det. Vilken tråd?
    Finns länk i trådstarten :) en låst bildtråd
  • Enlängtan
    Dixiechick skrev 2014-05-12 15:27:01 följande:

Tänkte påminna om min ansökan till den låsta tråden...

Förlåt, har inte varit in via datan men ska fixa det nu
  • Enlängtan
    M4nda skrev 2014-05-13 15:29:02 följande:

Någon annan med en bebis med misstänkt komjölksallergi? Lilla Charlie har utslag i hela ansiktet och kolik så nu ska jag utesluta komjölk för att se om det blir bättre..

Hur ser utslagen ut? Matilda har prickar i hela ansiktet och ner på axlar/bröstkorg men det sa bm att det var hormonplitor som kommer kring 4 veckor ungefär.

Men sen har ju även vår tösa magknip ofta på kvällarna och kring samma tid så man funderar ju själv om det är ngt kolikaktigt :S Miniform verkar dock lindra lite iaf som tur är
  • Enlängtan
    vår sommar skrev 2014-05-16 05:24:49 följande:

Tänkte jag ska köpa magdroppar till lilleman idag då det är 6 kvällen irad som han skriker oavbrutet ett par timmar på kvällen/natten.

Men vilka ska man ha?

Miniform eller Semper?

Nån som testat?

Jag ger nu båda dropparna till Matilda, började med Miniform och de hjälpte litegrann men var fortfarande mycket gnäll och magont så efter lite mer än 1 veckas användande började vi även med sempers magdroppar (men det har vi bara hunnit ge 2 dagar än) så väntar på att se om det ger effekt
  • Enlängtan

Jag är helt färdig, jag får aldrig någon större chans att vila ut. Visst att gumman sover hyfsat då hon väl somnat (ca 3 timmar) men nu har hon börjat vara vaken längre stunder mellan vilket gör att jag hinner vakna till för mycket och har jättesvårt att somna om.

När sambon kommer hem och man hoppas på avlastning så är han hela tiden i samma rum som mig och så fort det är minsta knorrande på pigan så tror han att jag ska mata henne... Jag är så less och trött, är som i en dimma hela tiden och är helt förvirrad, glömmer bort saker hela tiden och har blivit allmänt klumpig (spiller och sölar).

Det ända jag tänker på är att jag skulle vilja få sova en enda hel natt

• Enlängtan

Min sambo kan också driva mig till vansinne, jag tar pigan alla nätter då han jobbar, vilket är mån-fre (ofta tjorvar och skriker hon på nätterna vilket då innebär 0 avlastning). Sen har man henne hela dagen då han är på jobbet och plockar/donar hemma, när han kommer hem förväntar han sig typ att maten ska vara fixad men det brukar jag inte idas med så då blir det matlagning osv och då är klockan sen 18-19 och kring 21-22 som somnar sambon.

Han har alltså drygt 3-4 timmar på dygnet som han kan vara med pigan och dessa timmar är hon oftast lätthanterlig dvs glad eller sover.

Jag åker även på nätterna under helgen för jag vaknar alltid först, visserligen ammar jag men det betyder ju inte att jag måste ta alla blöjbyten och alltid vara den som vaggar henne till sömns igen.

Ibland när det blivit för mycket under nätterna och hon bara gallskriker så har jag lagt henne i sängen och gått iväg (pigan ligger då bredvid sambon) men måste alltid tillbaka snabbt efteråt då sambon inte vaknar och gör något för att trösta henne och jag kan ju inte heller bara låta henne ligga där ock skrika.

På morgonen under helgen brukar jag ibland säga till sambon direkt efter att gumman fått ny blöja och mat att han får ta henne för att jag ska sova (oftast går inte detta då han antingen är i samma rum eller så är han i något annat rum men jag vaknat direkt hon gråter).

Imorse fick jag dock 2 timmars sovmorgon och nån gång har de varit ute med vagnen och då har jag också kunnat sova.

Jag tycker min sambo spenderar alldeles för lite tid med pigan och jag kan bli riktigt förbannad om jag hör minsta gnäll från honom om han ska ha henne eller när hon gnyr.

Jag är dock överlycklig för all tid jag får vara med gumman och försöker uppskatta varje stund även om det är riktigt jobbigt ibland och det är inte så himla kul att vara någon jävla mjölkko heller vilket i sig ger en massa hormonpåslag som säkert gör en lite känsligare

Jag trodde jag skulle ha problem med kontrollbehov men faktisk har det gått riktigt bra men beror väl kanske på att man är så mör i huvudet

• Enlängtan
    Bumblebee92 skrev 2014-05-18 18:54:44 följande:
    Jag känner oxå sådär att han spenderar lite tid med joline. Han jobbar mån-fre 7-16. Är hemma kanske 16.30. Då gör vi middag om det inte är klart. Sen vill han gärna träna sen kanske spela gitarr eller har något annat planerat. En gång i veckan, oftast söndagar, åker han iväg en timme bort och spelar med sitt band. Då åker han vid 15-16 tiden. Och är hemma vid 22-23. Så ibland kan jag tycka oxå att han har henne förlite, jämför med att vi mammor som sagt har hela nätterna, sen mesta tiden på dagen oftast.

Sen har han börjat att ha "skit" i öronen HELA tiden!!! Alltså alltid prata i telefon, lyssna på musik med hörlurar eller så sitter han med hörlurar på när han spelar gitarr. Extremt jobbigt när man kanske vill prata lite med han efter att han varit borta en hel dag på jobbet! "/

Nä, han är som sagt väldigt bra med henne! Men vissa saker stör man sig på helt enkelt, och önskar att dem hade lite mer förstående för en själv.

Fick föresten höra idag att Jans ex var "jävligt bra på att knulla". Haha. Vi skämtade lite om ex och sådär. Men den där meningen hade jag kunna levt utan. Det var lite över gränsen för vad man säger om sona ex till sin nuvarande flickvän ;) haha.
    Min sambo är också bra när han väl är med henne men ofta kan han ligga och spela på mobilen och tror att pigan är nöjd med att bara ligga bredvid och det funkar ju bara korta stunder :-/ Nåja det är ju herrarnas förluster om de väljer att inte ta vara på babytiden.

Men va fan, vilken kommentar att slänga ur sig sådär :-S definitivt över gränsen och dessutom att säga så till sin flickvän som nyss fått barn - nä den får han sitta på skämsbänken för
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet