Inlägg från: Enlängtan |Visa alla inlägg
  • Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Evelina04 skrev 2014-05-07 08:43:30 följande:

FY FAN vilken natt!! Detta är det värsta jag har varit med om! Vaknade vid två av att lillen bökar runt och det är dags att äta. Men han har fullt med slem i munnen och har svårt att andas, det piper när han andas, han sväljer fel hela tiden (innan matningen), blir rädd och försöker skrika men får först knappt ut något skrik, bara ett väsande ljud! Det gav med sig efter en stund tack och lov men tycker att han till och från låter ansträngd nu också så jag har fått tid på vc 10.15. Har inte varit rädd för psd tidigare men fy fan va jag lipade av rädsla inatt!! Tänk att förlora min guldklimp! Då kände jag verkligen att, skrik hur mycket du vill, sov hur lite du vill, bara du lever!!!!!! Fy fan vilken ångestfylld natt :(

Bf 19:e april 2014
    Usch så hemskt Hoppas allt gått bra för dig och guldklimpen på vårdcentralen! <3

Kramar
  • Enlängtan

Tack min älskade unge för sömnen Igår somnade pigan strax efter 23 sen vaknade hon till snabbt vid 00 och efter det sov hon fram till kl 5!

Nästan 6 timmars sömn i ett svep men det behövdes för oss båda efter två kvällar med en maaaaaaassa skrik/gråt och magknip innan.

• Enlängtan
    garin skrev 2014-05-08 06:04:05 följande:
    Ååh vad härligt!! Jag fick pga mitt "fusk" sova i 4,5h (sen 1h avbrott för att verkligen försäkra mig om att han var nöjd) sen sov han i 2h till. Kan leva med att gå upp 05.45, definitivt!! Sov dock inte hela den sista tiden för jag blev så lyrisk över det första långpasset så jag var väl utvilad egentligen. Iaf, jag la även godingen på mage efter nattmålet, i stort sett inget stök alls på det viset!

Däremot har jag huvudvärk nu, tack för den liksom... För mycket sömn...
    Haha ja man var själv lite mör efter det sovpasset, man är ju inte van

Skönt att ni/du också fått sova lite längre inatt också, det behövs så man får ladda upp batterierna litegrann emellanåt
  • Enlängtan
    LyCKa55 skrev 2014-05-08 10:08:51 följande:

Härligt att läsa att ni som haft det så jobbigt om nätterna har fått sova. Här sover vi bra kanske 3-4h först och sen är det dags för blöjbyte och amning. Efter det brukar han vara svårsövd. Blir kanske 2-3h osammanhängande sömn efter det.

Idag är det dags för sambon att gå tillbaka till jobbet. Känns läskigt och lite jobbigt att vara helt själv,men det ska nog gå bra. Hoppas han håller sig så lugn som han gjort föregående dagar.

Känner ni också igen er i att era bebisar är mer aktiva på kvällen/natten än på dagen? Sixten sover jättebra på dagen men bråkar en del på natten. Är så typiskt. Men det måste vara nåt de har med sig ifrån magen..?

Du ska se att ni (du och Sixten) fixar det jättebra att vara hemma själv

Jag har hunnit vara hemma själv totalt 6 arbetsdagar och det är nästan bättre för då är det lättare att vila när sambon är på jobbet När vi båda är hemma blir det att man ska göra en massa saker istället.

Gumman har en period vid 10-12 på fm då hon är rätt aktiv och sen brukar hon vakna till kring 16-18 och även 21-00 under ett normalt dygn (hon är ju inte vaken hela tiden under de stunderna men som sagt iaf mer aktiv då)
  • Enlängtan

Ps har lagt till länken till slutna medlemsgruppen i trådstarten :) Skriv gärna ett inlägg här i tråden när ni ansökt om medlemskap så jag vet att gå in via datorn och acceptera

• Enlängtan

Har godkänt er :) i gruppen finns det en tråd som heter Bilder på våra juveler där man kan lägga in bilder, har själv lagt in en på pigan

• Enlängtan

Har lagt till er som sökt

Evelina04: Ditt pyre kanske har kommit i en period när han vill börja öka på produktionen och därför vill äta ofta? Kräks han något efter att han ätit? Tänkte om inte annat är ju det ett tecken på att han får tillräckligt med mat.

Vet att Matilda hade några dagar/nätter när hon var kring 3 veckor då hon åt med typ 1 timmes mellanrum.

Kramar

• Enlängtan
    LyCKa55 skrev 2014-05-08 19:08:39 följande:

Är det bara jag som inte kan gå in på den här nya slutna tråden? Jag kan inte gå in på länken, den är grå för mig som all annan text. Länkar brukar va blå via mobilen för mig(androidmobil)

Är den grå i både trådstarten och inlägget där jag länkade? För mig är den blå men jag har iphone. Det går inte att kopiera själva texten för länken och klistra in i webbläsaren sen?
  • Enlängtan
    elyse skrev 2014-05-08 21:46:28 följande:

Här här ni en som fått någon slags post-depression. Satt och grät och ville faktiskt bara dö för några dagar sedan. Nu är min mamma här och hjälper till samt att svärmor och svägerska backar upp när maken jobbar. Så kan det gå... Men jag förstår faktiskt att det inte är så konstigt att jag drabbats; förlossning som avslutades med sugklocka, ont som f*n av ett hematom, kateter p.g.a. en helvetes urinvägsinfektion, livmoderinfektion som inte botades på en utan två antibiotikakurer. Feber och frossa. Får se om jag vågar mig på fler barn i framtiden. Lilla Dahlia är i alla fall helt OK och oftast ett väldigt "enkelt" barn. 

Jag kommer nog inte att skriva här så ofta. Men det gissar jag gäller oss alla - man har inte tiden man hade förut, eller hur? ;)

Massa kramar till fina dig! Bra att du har nära som stöttar dig och att tösen mår bra <3 Jag hoppas det vänder och att du får börja må bättre snart du också :)
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet