Inlägg från: Enlängtan |Visa alla inlägg
  • Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

peegasus skrev 2015-05-08 18:38:38 följande:

Alla historier har ett slut och nu verkar det som att vårat är här. Efter 5 år tillsammans så funkar det inte längre. Det började för strax över ett år sedan när sambon blev utbränd. En månad innan dottern föddes. Inte det lägligaste men det kan man ju inte hjälpa. Sedan dess har vi försökt komma på fötter men allt han gör irriterar mig, och tvärtom. Jag mår dåligt av att han mår dåligt, och han mår ännu sämre för att jag mår dåligt. Moment 22 lixom. Han behöver saker i sitt liv (scheman för när exakt han ska umgås med dottern etc) som jag inte klarar av att ha. Han har ingen chans att bli frisk så länge vi är tillsammans, och nu verkar han ha insett det själv. Jag har tänkt på detta länge men det som har hindrat mig är Saga. Jag har inte stannat för hennes skull, utan för min. Att bara få ha henne varannan veckan sliter mitt hjärta itu. Men hon mår inte bra av två föräldrar som bara bråkar. Jag tror tyvärr inte att kärleken övervinner allt.

Och eftersom jag inte har jobb och mammadagarna är slut så måste jag ringa Soc på måndag, få hjälp med lägenhet och pengar. Inget jag vill göra såklart men jag har inget val tills dess att jag kommit på fötter.

Ni är de enda som vet, kände att jag var tvungen att skriva av mig och få ur mig lite.

Men älskade fina du <3 livet kan vara så kallt, hårt och fel ibland - jag är jätteledsen för er skull och jag förstår att det känns fruktansvärt att ha delad vårdnad (för ens högsta önskan är ju att få spendera 100% av tiden tillsammans).

Jag vet inte vad jag ska säga för inga ord kan lindra men du ska veta att behöver du prata/spy ur dig eller vad som helst så finns jag här eller på insta/fb <3
  • Enlängtan
    LyCKa55 skrev 2015-05-12 17:34:07 följande:
    Väldigt tråkigt. Men hoppas att det löser sig till det bättre till slut.

Jag och min sambo är inte långt ifrån en separation heller känns det som. Det är det sista jag vill o önskar mitt barn men vi bråkar jämt känns det som. Jag tycker mest han är jobbig o vi tycker olika om det mesta. Det är faktiskt ofta skönare att va ensam än med honom. Börjar känna att allt pekar åt det hållet fast jag inte vill. Jag har kämpat för Sixtens skull och min med delvis då jag vill ha en lärnfamilj och få fler barn. Men jag vet inte...
    Kramar till dig också LyCKa55 <3 hur det än blir i slutändan kommer det säkert bli bra även om vägen dit ibland kan vara kantig och vass :-/
  • Enlängtan

Vad skönt att allt såg bra ut för er båda <3

• Enlängtan

Men attans, hur har jag missat i inläggen här :)

Vi pottränar också, inte regelbundet men då och då och allt oftare kommer det kiss i pottan

Garin, det är inte värt att du sliter ut dig själv - bit ifrån ordentligt för det är inte bara ditt ansvar att sköta barn/hem/graviditet osv. Massa kramar till dig <3

• Enlängtan
    Sallysally skrev 2015-07-25 12:53:07 följande:

Hur e de med er alla och era barn? Har ni också barn med hett temprament!! :S

Ohja, pigan har humör så det räcker och blir över ;) När något går emot så är det klös, bit och skrik som gäller och senaste månaden har hon börjar lägga sig på golvet och skrika (en riktig dramawueen)
  • Enlängtan
    hannamottosson skrev 2015-08-09 12:50:00 följande:

Vecka 32 nu och tiden flyger förbi men går ändå inte tillräckligt snabbt då jag är så nyfiken på att träffa lilla pluttan! Tilde har vi nog bestämt oss för att hon ska få heta, Vilgot och Tilde :D

Inte långt kvar till dagisstart nu heller den 24 smäller det här och jag tror att jag handlat det som behövs.

Vad händer hos er andra? :)

Snart 2 veckors semester (en vecka till) då ska vi bila ner till sambons farfar (bara 30 mil) passa på att gå på affärer, bara vara och åka iväg till en djurpark och lekland.

Sen efter semestern jobbar jag 1,5 vecka innan jag tar ledigt igen för då drar vi utomlands och får oss lite sommar Som jag längtar!

Annars går dagarna i rasande fart med jobb, träning, hänga med kiddot osv <3
  • Enlängtan
    Elinannamaria skrev 2015-12-16 19:44:46 följande:

Hej tjejer!
    Nu har Egons syster kommit, ca 8.42 på luciamorgonen. Hon hade väldigt bråttom ut och vi var lite sega att fatta att det var på riktigt så hon föddes på en parkbänk utanför porten hemma. Helt galen upplevelse, pappan fick fånga och morfar stöttade, ambulansen kom först 10 min senare.
    Vi mår iaf jättebra allihopa och Egon är så nyfiken och glad över Bebis.

Haha men sån rolig historia och sååå skönt att allt gick bra trots "hemma"födsel
  • Enlängtan
    Fidelisen skrev 2015-12-17 06:46:58 följande:

Här ska tydligen Livia bli storasyster i augusti :-O

Men det är det få som vet. Så sssshhhyyy

Grattis! Vad roligt :)
  • Enlängtan

Men nej, så himla tråkigt :( kramar till dig

• Enlängtan

Här är det syskonförsök på gång, försök 1 och BIM imorgon så tänkte ta ett test om inte mensen kommit tills morgonen

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet