Inlägg från: Enlängtan |Visa alla inlägg
  • Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

garin skrev 2014-11-27 20:23:29 följande:

Ääääntligen blir det flytt!!!

Dock inte till hus, men en stor 3:a på två våningsplan, två toaletter och egen ingång på markplan samt egen liten uteplats! Men viktigast av allt - den är i min hemkommun! (Grannbyn till den jag växte upp i) smile5.gif

Det är inte många mil bort, men kommer göra såååå mkt! Flyttlasset går i början av februari, dvs deygt 2 månader kvar bara!!!

Vad härligt, du längtade väl efter att få flytta närmare "hem" om jag inte minns helt fel? Grattis (eller vad man nu säger) och det

Låter som en jättefin lägenhet och fint med egen ingång samt uteplats
  • Enlängtan
    Evelina04 skrev 2014-11-29 14:45:18 följande:

Jag behöver tips! :) Jag ska ge varsitt gåvobrev från barncancerdonden till mina två bästa vänners små bebisar i julklapp. (Dom kommer så mycket annat av sina föräldrar och mor/farföräldrar så jag tänkte att det kunde vara fint) men vad ska jag skriva i dom??? Det är helt tomt i huvudet på mig!!

14-04-14 kom våran älskade Sebastian till oss!
    Åh <3 Det tänker jag också ge till våra syskon i julklapp :) vi har sagt att vi inte ger några julklappar till oss "vuxna" men dessa går ju till en bra grej så tänkte att man kan ge ett gåvogram till Matildas mostrar och fastrar :)

Tyvärr har jag själv också problem med vad man ska skriva i dem :)
  • Enlängtan
    kerstinsmide skrev 2014-12-03 10:55:31 följande:

Två bra nätter i rad!! Är helt överlycklig. Vi (jag) TOKSTÄDADE sovrummet från golv till tak, damma, dammsök, tvättade rent lister, fönster, bäddade rent. Gav tillochmed bäddmadrassen lite vädring.

Vilken skillnad! Vi hade ju inte så smutsligt men det tyckte nog livan. Sen dess har hon sovit som en stock. Gnässat kansle två gånger efter napp. Annars sovit från 21:30 till 7 - 8 !

Btw, någon mer än jag som fortfarande gråter för allt? Seriöst.. tittade på en film på youtube där kassörskor i en mataffär spelar jinglebells med streckkodsavläsarna och börjar gråta? Jättecoolt såklart men ärligt att gråta till det? :P jag är helt skev, grät enbart om djur dog i filmer förut. Kunde inte ens gråta på begravningar, nu gråter jag till allt...

Jag var precis som du, det enda sim retade mina tårkanaler förut var om djur for illa eller dog :'(

Nu gråter jag åt det mesta som är sorgligt och lan fortfarande ännu titta på pigan och börja grina för att kärleken är så stor till det lilla livet :)
  • Enlängtan
    Eveluskan skrev 2014-12-04 23:46:20 följande:

Hej alla mamas.

Tänkte vara sjukt osvensk och be om lite pepp smile1.gif jag sitter nämligen med sonen i famnen och har startat ett nappflaskekrig. Bastian har med andra ord snuttat färdigt på flaskan om nätterna då han inte vill ha den i hunger-syfte utan som napp. För den riktiga nappen kastade han för några veckor sedan och blir galen om man försöker erbjuda den.

Så nu kör vi, tre nätter har jag hört att det tar innan det vänder. Någon här inne med någon erfarenhet?

Jag försöker ladda mentalt, men jag känner mig som värsta boven när han gråter av sorg över sin flaska. Hua, mitt hjärta brister. Så överös mig med tips, pepp eller distraktioner vettja smile1.gif

Heja heja fina du <3 Här tänkte jag ta "sluta amma"-striden till jul iaf nattetid (kväll och morgonammningen kan vi behålla ett tag till men nattetid börjar jag vara less på att amma) ;)

Har tyvärr inga tips men jag hoppas det går bra för er.
  • Enlängtan
    Sallysally skrev 2014-12-05 11:48:01 följande:

är det bara jag som ammar på natten ännu ? ? ? :S

Nejdå här ammas det också på nätterna fortfarande :) Allt från en gång till varannan timme men har planer på att försöka vänja bort nattammningen till julen med förhoppningar om att pigan börjar sova bättre men vi får väl se hur det blir med det
  • Enlängtan
    Evelina04 skrev 2014-12-06 10:18:23 följande:

Alltså, jag blir fan VANSINNIG snart!!!! Sebbe är världens underbaraste MEN i typ tre månader nu har han haft en "testa rösten" period. Han Gallskriker hela jävla tiden. Han är inte arg eller ledsen eller något sådant utan han bara skriker för att höra sig själv. Jag håller på att bli galen. Från morgon till kväll!!!!!!!!! Jag känner att jag inte är någon bra mamma just nu för mitt tålamod är i botten!!! Jag vet seriöst inte vad jag ska göra.

14-04-14 kom våran älskade Sebastian till oss!
    Men kära du <3 Är väldigt jobbigt att vara i ljudliga miljöer så förstår att 3 månaders skrik blir tungt. Du kan inte använda öronproppar ett tag bara för att vila ifrån ljudet lite?

I övrigt vet jag inte vad ni/du ska göra, hade ju varit bra om han kunde "snöa in" på något annat än att skrika :(

Styrkekramar till dig
  • Enlängtan
    vår sommar skrev 2014-12-06 19:24:27 följande:

Usch va trött jag är på sjukdomar nu.. Vi hade precis lyckts fått han att äta mat och jag började trappa ner på amningen (som jag längtat efter såååå länge)

Han hade sovit hela nätter i över en vecka. Ja allt gick åt rätt hål.

Sen kom första tanden - 40 graders feber och matvägran. Förståligt så själklart gick vi över till amning helt igen. 3 dagar senare när febern va borta och matlusten kom tillbaka då kom tand nummer 2. Ingen feber den här gången men matvägran och sur och grinig och dålig i magen. = tillbaka till amning igen.

Sen gick det 4 dagar och han började äta igen. Sen igår så bara kände jag på mej det.

Jo men visst. Han vakna inatt med 40 graders feber och möjligtvis tand nummer 3 på g. Är osäker men det är vita prickar på tandköttet. Eller så är det sambons förkylning han har fått.. Åååå. Han har ju inte sovit en enda natt sen den första tanden kom heller. Han Gallskriker om jag lägger han i hans säng. Han vill bara va nära, vaknat 1 gång i timmen. Inte för att äta utanför att han MÅSTE klänga och va på mej. Så vi har spenderat de flesta nätter sittandes i soffan.

Min nacke har helt kört i väggen och jag vet inte längre vad som är dag och natt när jag vaknar om jag lyckas nicka till. Uuuuu

Ledsen för det mega långa gnäll inlägget men det ha skönt att få skriva av sig.

Fina, starka du <3

Jäkla tänder som ska tjorva och ha sig, här har inte en tand tittat upp ännu så oroar mig lite för när det är dags :(

Tyvärr kan man nog inte göra något mer än vänta ut det men jag ger dig massor med styrkekramar!

En sak som ev skulle kunna hjälpa lite om det är tänder som spökar, krossa is och Linda in i en tygbit eller i en såndär smakis-napp som han kan suga på som lite bedövning innan mat.

Jag hoppas det vänder snart för er och att lilla gubben återgår till att sova ordentligt och äta vanlig mat <3
  • Enlängtan
    Fidelisen skrev 2014-12-07 13:56:17 följande:

Nu har vi flugit med lillan och det gick jättebra. Känns riktig skönt att jag har vågat prova och sett att det faktiskt går bra.

Nu kanske vi vågar oss på en resa till USA igen.

Härligt :) man är ju lite orolig inför första gången men när man sett att det går bra så känns det bättre.

Vilka duktiga barn vi har (pigan skötte sig också exemplariskt när vi reste utomlands här tidigare) :)
  • Enlängtan
    Fidelisen skrev 2014-12-07 21:56:37 följande:

Hon verkar vara magsjuk. Det bara rinner ur henne.

Men stackars Livia :( hoppas hon kryar på sig fort <3
  • Enlängtan

Har också samma med att pigan vaknar ofta så man har inte behövt oroa sig speciellt mycket :) däremot de få gånger hon sovit länge har jag kunnat vakna och bli orolig men efter en snabbcheck har man sett att hon andas <3

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet