vår sommar skrev 2014-12-06 19:24:27 följande:
Usch va trött jag är på sjukdomar nu.. Vi hade precis lyckts fått han att äta mat och jag började trappa ner på amningen (som jag längtat efter såååå länge)
Han hade sovit hela nätter i över en vecka. Ja allt gick åt rätt hål.
Sen kom första tanden - 40 graders feber och matvägran. Förståligt så själklart gick vi över till amning helt igen. 3 dagar senare när febern va borta och matlusten kom tillbaka då kom tand nummer 2. Ingen feber den här gången men matvägran och sur och grinig och dålig i magen. = tillbaka till amning igen.
Sen gick det 4 dagar och han började äta igen. Sen igår så bara kände jag på mej det.
Jo men visst. Han vakna inatt med 40 graders feber och möjligtvis tand nummer 3 på g. Är osäker men det är vita prickar på tandköttet. Eller så är det sambons förkylning han har fått.. Åååå. Han har ju inte sovit en enda natt sen den första tanden kom heller. Han Gallskriker om jag lägger han i hans säng. Han vill bara va nära, vaknat 1 gång i timmen. Inte för att äta utanför att han MÅSTE klänga och va på mej. Så vi har spenderat de flesta nätter sittandes i soffan.
Min nacke har helt kört i väggen och jag vet inte längre vad som är dag och natt när jag vaknar om jag lyckas nicka till. Uuuuu
Ledsen för det mega långa gnäll inlägget men det ha skönt att få skriva av sig.
Fina, starka du <3
Jäkla tänder som ska tjorva och ha sig, här har inte en tand tittat upp ännu så oroar mig lite för när det är dags :(
Tyvärr kan man nog inte göra något mer än vänta ut det men jag ger dig massor med styrkekramar!
En sak som ev skulle kunna hjälpa lite om det är tänder som spökar, krossa is och Linda in i en tygbit eller i en såndär smakis-napp som han kan suga på som lite bedövning innan mat.
Jag hoppas det vänder snart för er och att lilla gubben återgår till att sova ordentligt och äta vanlig mat <3