Inlägg från: Enlängtan |Visa alla inlägg
  • Enlängtan

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Jag har inte legat en endaste gång sen pigan föddes och inget i närheten ens heller men jag har verkligen inte haft någon lust alls :-O

Fick en chock första mensen när jag skulle sätta i en tampong, gjorde ont nå djävulskt :S

Torrt antagligen.

Nu har jag ju slutat amma så får se om lusten börjar komma tillbaka... Sen beror väl mycket också på att man knappt sovit ibland osv så då har knappast sex med sambon prioriterats och pga att jag känt mig sååååå arg på sambon så har ju inga gnistor (förutom ilske-explosioner isf) synts till i princip.

• Enlängtan
    Eveluskan skrev 2015-01-30 08:56:57 följande:

Mardrömsnatt 1 avklarad och jag lyckades fullfölja, yey mig! Det var skrik och gråt mellan 23.00-01.45 men sen fick vi sova till 03.30 då blev det lite gnäll och gråt men otroligt stor skillnad från första protesten. Efter 04.00 så har vi sovit helt okej, jag hade bestämt att efter 05 så skulle han kunna få en frukostflaska (eller vad man ska kalla det) så när han vaknade vid 05.30 så fick han den och sov till typ 08.30.

Det känns faktiskt helt okej, men jag längtar lite tills ikväll för att se hur det blir då. Det känns som att det är det stora kvittot Nu tar jag nattkriget!! Heja! Äntligen äter Bastian tillräckligt på dagarna igen för att det ska kunna kännas bra att kämpa bort nattvällingen. Förväntar mig KAOS då grabben slukade typ fyra stora flaskor natten till idag och nu är det finito.

Att börja jobba på måndag och förhoppningsvis slippa nattmatningarna skulle vara guld, hur har ni andra det med nattmatningar?på hur denna natt togs emot. Hoppas det blir lite lättare inatt för nu är man groggy i skallen.

Hejja

Nu fixar detta galant! Här slutade jag med amningen (var M's nattmat) för ca 1,5-2 veckor sedan och det gick mycket bättre än jag förväntat mig så jag håller tummarna att det blir då för er också :)
  • Enlängtan
    Ellie835 skrev 2015-01-30 18:27:27 följande:

Näe nu måste jag gnälla lite Rynkar på näsan Min sambo kommer hem från Sthlm imorgon, jag har varit ensam med Evelyn i tre veckor och det har inte varit lätta veckor! 
    Det har snöat och en kompis frågade om vi kunde rida ihop, jag har inte ridit på 2 månader min häst står bara i hagen och jag tackade glatt ja med tanken att sambon kan få lite egentid med Evelyn på morgonen. 
    Han blev skitsur när ja sa att jag skulle ut en sväng! Det tar 1,5 timmar bara! Men nää han ville hellre sitta och spela dataspel! Jag får aldrig göra ngt! Jag går här hemma och gör ALLT! Jag städar, lagar mat tar hand om Evelyn försöker så gott jag kan i alla fall borsta hästarna lite! Jag ger korna mat samt att jag även ser till att hans barn får mat och kommer till skolan de bor här vv.
    Jag skal jobba 2 dagar/veckan nu och då är det meningen att sambon skall vara hemma varannan måndag, varannan skall mormor passa och på tisdagar farmor. På måndag var det meningen att han skall ha Evelyn men då har han bett farmor att ha henne då med :(
    Förlåt för världens gnälltråd men jag blir faktiskt uppriktigt ledsen på honom ibland, jag är så trött av all sömnbrist och det är jag som tar alla nätter trots att jag inte ammat på snart 2,5 månader! 

Men fina du! Det är absolut inte för mycket begärt från dig att vilja få fara ut och rida.

Jag kan verkligen förstå din ilska/ledsamhet och förtvivlan, finns inte ord men tycker du är jättestark och evelyn har en jättefin toppenmamma <3

Massa kramar till dig
  • Enlängtan
    misspethunia skrev 2015-02-01 10:46:02 följande:

Bebisen har fått sin första rejäla förkylning, så tips på hur man kan underlätta för henne mottages tacksamt. Vi suger näsan o ger spray, ger en supp då och då mot lite feber o ev huvudvärk. Även gett lite uppvärmt vatten med lite citron i men det var ju inte överdrivet poppis. Högt under huvudet/upprätt försöker vi också i den mån det går. Fler tips?

Har inte heller några fler tips utöver det som du nämnt men hoppas lillpigan kryar på sig fort <3
  • Enlängtan
    Ellie835 skrev 2015-02-01 19:23:39 följande:

Imorgon börjar jag jobba efter 1 års uppehåll! Ok ok jag skall bara jobba två dagar i veckan ett tag men ändå :/ Evelyn skall vara hemma med sin pappa. Jag har varit borta från Evelyn max 3 timmar innan nu kommer jag vara borta sammanlagt 10,5 timmar Rynkar på näsan Ursh men jag tror det är värst för mig och mammahjärtat. Försöker tänka på att i USA (min syster bor där) får de vara mammalediga i 3 veckor sedan får de lämna sin 3 veckors bebis hos släktingar/dagmamma så jag kan nog låta Evelyn vara med pappa/farmor/mormor 2 dagar i veckan :) 

Du kommer fixa det galant och det kan nog bli lite skönt att få komma bort lite och hinna sakna hem och barn extra mycket :)

Hoppas din första arbetsdag går jättebra imorgon
  • Enlängtan
    Sallysally skrev 2015-02-02 14:40:06 följande:
    härligt att höra.. Men kollade filmen och de var bara gröten som dem nämnde som bättre än egengjord? =)
    Hon pratade om gröten primärt men tyckte hon nämnde att då de är under 1 år så är det oftast mer näringsrikt att inte ge hemmalagad mat men jag kanske missuppfatta hade en vild lite unge bredvid samtidigt
  • Enlängtan
    Fidelisen skrev 2015-02-03 15:18:11 följande:

Åh vilken ångest jag har.

Jag har börjat träna igen och hittills har maken följt med och gått med Livisen i vagnen medan jag tränade.

Idag gick det inte. Livisen gallskrek och vägrade vagnen och ville bara till mig, hade inte hjärtat att bara lämna henne då även om hon har pappa hos sig. Så det blev ingen träning.

nu är det ett till pass 17-18. Jag skulle behöva åka hemifrån 16.15 och är hemma 18.30.

Maken klarar det säkert, även om Livisen är extremt mammig vid den tiden.

Har aldrig varit iväg helt själv så sedan hon föddes.

Ågren...

Se det som lite träning både för dig, maken och Livia att du ger dig iväg en sväng och tränar själv - visst kommer du sakna henne men det är skönt att kunna fokusera på bara sig själv en stund också

Det längsta jag lämnat pigan är 4 timmar (då var hon 1 månad jag grattade en gammal arbetskompis) annars har jag mest varit iväg korta svängar på ca 2 timmar för att träna.

Pigan vill ju helst vara hos mig om hon får välja men när jag inte är hemma duger pappa utmärkt dock skriker hon direkt jag kommer hem för då vill hon till mig igen :)
  • Enlängtan

Jo kommer köpa något men vet dock inte vad ännu brukar avvakta tills folket hälsat på så att man minskar risken för dublett och handla efteråt men tror det blir ett gris-gosedjur antingen från Maileg eller det där andra märket där de ser lite "korviga" ut eller en stor Maileg-kanin

• Enlängtan
    Sallysally skrev 2015-02-14 10:28:44 följande:

Grattis till huset!! Skönt med mer plats!! Och kul han kan gå redan :)

Fråga... Ni som ammat eller ammar.. Sov era barn hela natten när ni slutade nattamma??

Vi hade ju bara i princip nattammningen kvar på slutet men då jag var så slutpumpad av att aldrig få sova så valde jag att sluta med amningen på natten. Nu sover hon *peppar peppar* väldigt bra på nätterna, från att ha vaknat flera gånger per natt är det nu max 1-2 ggr
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet