Ellie835 skrev 2014-11-21 07:21:47 följande:
Det talas mkt om faser? Hur länge kan en fas hålla i sig?? Liten har sovit som en kratta sedan hon var 5 månader (blir 7 månader på måndag) hon vaknar en gång i timmen (varannan om det är en bra natt) hon är väll egentligen inte hungrig för hon ammar kanske max 3 min?!
Hon ammas inget på dagen utan äter fyra stora mål mat (frukost lunch middag samt kvällsmat) Mellanmål i form av frukt. Hon ammas innan läggdags då jag inte lyckats få i henne välling än. Inte får jag ngn hjälp heller för sambon jobbar och på helgerna är han trött och så är hans barn här varannan helg och då får jag definitivt göra allt själv :( Jag får aldrig sovmorgon jag får aldrig tid med min häst. Jag älskar min dotter och skulle utan att tveka ta en granatskur för henne men jag måste få sova lite :( Min sambo gnäller att hans barn minsann sov hela natten när de var små (de är 7 och 10) Dock så är båda helt skadade psykiskt ätstörningar, bråk i skolan mm pga av sambon och hans ex fullkomligt hatar varandra. Men det är en annan historia.
Nej detta var ett långt och tråkigt inlägg men jag var tvungen att spy lite galla över hela situationen! Nu sitter hon och skrattar och leker med en plastvisp och hur trött jag än är så är hon fantastisk :)
Oj vad det låter som för oss (dock sover pigan lite bättre men en dålig natt vaknar hon varannan timma och de bra ca 1-2 ggr men de dåliga är vanligast) kan inte heller avlastas av sambon då det bara är jag som gäller på kvällen/natten och på helgerna kan sambon "låtsas" ta henne på morgon men då kommer han in och frågar saker hela tiden eller kommer bara in och sätter sig i samma rum så får ändå inte sova ut.
Ibland är jag så trött så man tror man ska gå under och det värsta är ju att man får så mycket sämre tålamod och blir lätt irriterad vilket inte är den bästa kombon då bebis tjorvar - usch så värdelös jag känner mig ibland när pigan grinar och jag är trött och grinig (vet ju att hon inte gör det med mening men ändå).
Här är det hunden som inte får den aktivering han förtjänar alltid och då får man dåligt samvete över det också :/
Försöker bita ihop och kämpa på, hoppas innerligt att det vänder så man får mer energi snart och att bebis börjar sova bättre på nätterna samt att hon gärna kan börja vara mer med sin pappa.
Leker med tanken att försöka få henne att sova i eget rum till jul (haha har inte ens fått henne att sova i egen säng) men ibland lägger jag henne i spjälsängen och då när jag sen ska gå och sova väcks hon av mig så tänker att hon kanske sover bättre om hon får vara i ett eget rum men vi får se helt enkelt.
Ibland längtar jag tills det är min tur att börja jobba igen tänk att få vara lite social, prata med andra vuxna osv på dagen och sen få komma hem och ha kvalitetstid med bebis?! Kommer nog vara tungt att vara borta hela dagarna men samtidigt behöver jag få stimulans och se annat än hemmet och känna att jag gör något vettigt (börjar vara gode less på hemmets 4 väggar nu efter snart 8 månader hemma och ännu är det ju ca 5 kvar).
Jag hoppas din dotter börjar sova bättre så du får mer energi till att vara med hästen osv!