Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Nä men precis min sambo fyllde år rätt nyligen så tycker också det räcker och så med den kommande julen osv :)
Jag längtar efter att min man ska komma hem varje dag. Inte för att jag får mycket avkastning då Livia är mammig, utan för att jag älskar att umgås med honom.
Trots 15 år tillsammans har vi massvis att prata om och tycker om att göra saker ihop.
Vi är väldigt lika varandra, det enda som kan störa mig hos honom är hans snålhet. I övrigt resonerar vi likadant om städning, inredning, vem som gör vad osv.
Byter i vanliga fall alltid blöja själv på nätterna och när man för en gång skull ber sambon byta, nä men då är det piss i sängen såååå klart!!!! Då fick man ju verkligen sova ^^
Igårkväll testade vi välling för första gången, det gick inte alls. Han gallskrek så fort flaskan kom i närheten. Ikväll testade vi igen för vi tänkte att han kanske var för trött igår. Han tog några klunkar o sen va det samma sak.. Känns jättetrist då jag verkligen hoppats på vällingen och att han kanske kunde börja sova bättre på natten. Ser att många andra barn sover i princip hela natten medan Sixten vaknar kanske 5ggr.. Känns deppigt just nu. Någon annan som har ett barn som vägrar välling?
Här var det mens på gång nu... Kunde ju ändå väntat liiiite till tycker jag.
Däremot, nånstans en lättnad över att kroppen är igång, saker fungerar (förhoppningsvis...)
LyCKa och Tussie
Var nig jag som skrev det för hos oss var fet ju vodka sambon som var så på och verkligen ville ha barn men nu när vi fått vår piga tycker jag inte alls att han steppat upp och axlat papparollen som jag trodde han skulle göra istället får man tjata och gnälla.
Och han kör med att han kommer bättra sig bara jag blir gladare och typ "om jag vill börja ligga igen" (noll sexlust och den blir då inte större av att få dalta med en jättebebis så det kan han glömma).
Just nu fokuserar jag bara på pigan, mig själv och djuren - jag orkar helt enkelt inte med ngt annat (sambon känns lite som en gråzon här hemma som det inte gör dessmer om han är borta och som drar lite energi hela tiden).
Är ju jävligt tråkigt att känna såhär för det var ju inte så man planerade att det skulle bli. Men tror det jan vara lite så att de kraftiga känslor till ens eget barn dränker de övriga till andra personer (ex ens man/sambo) och att man då känner sig besviken/sårad för att de inte skärpt till sig/tar ansvar gör nog att man börjar tvivla.
Man vill ju inte heller göra något förhastat gällande förhållandet så just nu väljer vi att "stå ut" och sen får vi se vart det landar.
På ett sätt känns det "skönt" att höra att andra också har det sämre i förhållandet för man känner sig himla ensam och misslyckad för det är ju inget många tar upp i en vanlig diskussion (men det är ju såklart tråkigt att man inte mår bra/ifrågasätter sitt förhållande).
Kram
Ångest.. Har ringt och satt upp oss på listan för förskoleplats för nästa höst idag. Det fanns kanske en plats kvar. Jag som trodde jag va ute i god tid. Vill verkligen INTE ha alfred på en kommunal förskola så hoppas verkligen att vi får plats på den förskolan som är ett föräldrakooperativ.
Hur tänker ni andra om förskola?