Evelina04 skrev 2014-08-08 09:36:06 följande:
Det enda vi har fått höra är att svärmor sagt att vi "skämmer bort" honom med allt guppande. Han älskar att bli guppad upp och ner och de va som sagt de enda som hjälpte när han var mini och hade problem med magen. Hon säger att han måste lära sig att tex somna utan allt guppande (vilket han kan nu! :D ) Han älskar det dock fortfarande, blir lugn, nöjd och glad av det :) Du då? :)
14-04-14 kom våran älskade Sebastian till oss!
Matilda har också gillat guppandet ända sen hon var mini :)
Min morfars tant har sagt de gånger vi setts att jag skämmer bort pigan då jag har henne i famnen. Gumman vill ju helst bara vara hos mig, speciellt när hon är trött och tar då pappa henne så grinar/skriker hon hysteriskt och tittar på mig tills jag tar henne igen då blir hon knäpptyst.
Det jag inte förstår är vad morfars tant menar att jag ska göra då? Låta barnet skrika och grina tills hon spyr och däckar, inte hålla henne i famnen?!
Jag har ju tid och möjlighet att ha henne i famnen, då är det för mig en självklarhet att se till att hon är nöjd :) Min mamma tycker jag måste träna henne att vara hos andra (välmenande för det blir ju grymt jobbigt att det bara är jag som duger) men samtidigt låter jag ju andra hålla gumman men när hon börjar grina får jag ju tillbaka henne, haha.
Nä tror detta är en fas och vill hon vara hos mig så får hon det, även om det är lite påfrestande ibland. Hos andra får hon vara då hon är nöjd och pigg!
Sen kommer det säkert en pappa-fas då det bara är han som duger ;)