BäbisSina skrev 2014-07-09 08:39:53 följande:
Oj vad mycket ni har hunnit skriva. Vi har haft fullt upp med att resa runt halva Sverige, lillkisen sov övervägande delen av tiden trots att vi körde 40-50mil de dagarna vi körde. Det är härligt att han är så lugn i bilen, jag var lite orolig före men allt gick ju bra ????
Jag ser att ni pratar om blöjor, vi kör med Pampers de sitter bäst och andas bäst. Vi provade med Libero i början men han blev så röd och irriterad i rumpan och när vi bytte till Pampers så slutade det. Visst de har salva i blöjan men å andra sidan så innehåller alla engångsblöjor en massa ämnen som inte är bra, aloe vera är bra för de flesta.
Är det någon annan som har börjat märka att er bebis börjar få tänder? Vi märkte det när vi var på resa och köpte tuggleksaker men bäst är ändå att tugga på mamma/pappas fingrar eller hans händer ????
Hur gör ni när det är så varmt ute för att underlätta för bebis? Det enda jag har klurat ut är att bara ha blöja (och dregglis eftersom han dregglar så. Så stilig så ???? ) och sen tvätta av honom på kvällen så att han inte är alltför svettig när vi går och lägger oss.
Skönt att resan gick bra :) Vi var också iväg helgen som var och då fick vi ihop en 40 mil men pigan var jättesnäll och skrek inte en gång :)
Jag brukar ge gumman lite kallvatten i nappflaska mellan amningarna (tänker att det kan vara skönt med ngt svalt i munnen) sen är det samma här, bara blöja på om vi nu inte ska iväg då blir det en tunn klänning över. Kan även torka henne med en tvättlapp sköljd i lite svalare vatten och låta det självtorka för att kyla ner lite :)