Inlägg från: kerstinsmide |Visa alla inlägg
  • kerstinsmide

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Har berättat för min familj, men är osäker på om det kommer hjälpa. Idag så testar bonusdottern mig till det yttersta också. Hon är ju i en trotsperiod men hon har aldrig betett sig så.här mot mig. Stöddig och faktiskt lite elak. I vanliga fall hade jag lätt kunnat ta det men nu får jag ta i med all min kraft för att inte skrika på henne eller börja storgråta...

• kerstinsmide

Måste ju vara något fel på mitt snitt alltså. Det är fortfarande jätterött. Inte öppet iaf. 
    Plus att jag har ont typ bakom det. :( meeeen tänkte slänga in lite bilder i bildtråden på Dop/ överraskningsvigsel! :D 

(ja, igår gifte vi oss wihu

• kerstinsmide
    Enlängtan skrev 2014-11-03 15:42:07 följande:

Du kanske borde kika upp det om det fortfarande ömmar kanske är någon av de "självupplösande" stygnen som är kvar och irriterar (vet att det kan bli så ibland att de inte försvinner av sig själv).

Stort grattis till er (här också)

Har misstankar om att jsg fått invändigt bråck. . :( hsr iaf fått en tid (typ 3mån efter jag sökt) nu den 24e
  • kerstinsmide

Jag orkar inte meeeeer. Liv är så himla jobbig om kvällarna och nätterna. Känner mig helt slut. Nu tog mathias henne men jag hör ändå hur hon gnäller och blir helt tokig. Mathias blir lika matt han och då är detta en kväll av typ 40 han har tagit sen hon blev så.här grinig.

Blir så stressad att hon ska fortsätta såhär när jag börjar jobba och att jag då måste gå upp minst hälften för annars orkar kanske inte han. Och nu har vi båda feber och är sjuka men tydligen så är han sjukare än mig. :P (fastän att jag har mensvärk som känns som mina förvärkar) bläh.

Enlogt bvc kan det vara känningar av vaccinet fortfarande. Eller så "är det bara magen" mhm... bara magen dåså. Då tar vi bort den, tycker jag! :P

• kerstinsmide
    Enlängtan skrev 2014-11-04 22:29:36 följande:

Du skulle skaffa hörselkåpor eller öronproppar för att få vila lite en stund. När pigan har varit gnällig/jobbig så brukar jag inland lämna över henne till sambon och tar på mig kåpor för att slippa höra ljudet en stund (eventuellt blunda en stund också så man får lite ny energi).

När man är sådär trött att man känner sig på bristningsgränsen och sambon ojar sig om sin sömn då blir man riktigt förbannad. Här har inte sambon tagit en natt sen pigan kom och när jag då ibland ber han ta henne 1 timma eller 2 för att få gå undan och pusta ut (har hänt några nätter) då suckas det och stönas att han är så trött och att hon ska sova vilket gör mig skitarg så därför brukar jag bita ihop och ta henne själv oftast.

Jag har faktiskt varit lite nyfiken på hur det funkar i familjer där mannen har barn sen tidigare, som i ert fall där din sambo (eller numer make t.o.m) om de männen är mer förstående och inne i det här med jobbiga nätter och är mer hjälpsamma? Men verkar (oftast) som att det är något karlsyndrom att sucka, stöna och gnälla om de mister någon timmes sömn ;)

Massa kramar till dig och jag hoppas att er bångstyriga lilla brutta vill börja sova bättre snart<3

Oftast är han faktiskt mer förstående än s0 här men nu är ju han också lite febrig och då plötsligt är det mer synd om honom än någon annan (DET är väl ändå ett karlsyndrom om något!!) Och då ska jag, som också är sjuk, ta henne mest tydligen. Haha. För jag jobbar ju inte... typ. Förutom att jag jobbar nätter nu mera ;) och dagar. Haha.
  • kerstinsmide
    Sallysally skrev 2014-11-05 12:39:22 följande:

Vad jobbigt :( man vill veta vad felet är när de grinas och bökas. Och när man inte vet så blir man så matt!!! Kvällar och nätter verkar bebisar vara

Mer oroliga än på dagen.. Iallafall en del..

Hon är kanske Övertrött på kvällen och blir hysterisk av de? Hur äter hon?

Jag är så glad att denna tråden finns!

Kram

Hon verkar ha någon form av magknip. Men är inte rapig och har inte förstoppning? Eller är gasig... så jag vet faktiskt inte vad det är. Hon äter mycket och älskar all mat. Har ätit ersättning länge så hon har ju inte någon mjölkallergi iaf. Kanske ska prova med majsvälling någon kväll. Fast det är lika skrikigt när hon inte får välling på kvällen. Känns så hopplöst. Enligt bvc kan det fortfarande vara typ på grund av vaccinet.
  • kerstinsmide
    garin skrev 2014-11-08 16:07:19 följande:

Fantastiskt!! Allt är relativt liksom!

Haha ja verklogen. Från att i ca 6 veckor vakna hela tiden med skrik så var 3 gånger piece of cake. Och idag så vaknade hon inte alls!! Bara lite.gnäss om napp! :) nu får jag istället drömma om att detta varar och att hon kan sova i sin säng. ;)
  • kerstinsmide

Alltså, ni som bor där det finns snö, vad har ni för barnvagnar och hur fungerar dem för er? :)

Är grymt sugen på en kronan sulky. Men de är.så dyra. :(

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet