Enlängtan skrev 2014-11-04 22:29:36 följande:
Du skulle skaffa hörselkåpor eller öronproppar för att få vila lite en stund. När pigan har varit gnällig/jobbig så brukar jag inland lämna över henne till sambon och tar på mig kåpor för att slippa höra ljudet en stund (eventuellt blunda en stund också så man får lite ny energi).
När man är sådär trött att man känner sig på bristningsgränsen och sambon ojar sig om sin sömn då blir man riktigt förbannad. Här har inte sambon tagit en natt sen pigan kom och när jag då ibland ber han ta henne 1 timma eller 2 för att få gå undan och pusta ut (har hänt några nätter) då suckas det och stönas att han är så trött och att hon ska sova vilket gör mig skitarg så därför brukar jag bita ihop och ta henne själv oftast.
Jag har faktiskt varit lite nyfiken på hur det funkar i familjer där mannen har barn sen tidigare, som i ert fall där din sambo (eller numer make t.o.m) om de männen är mer förstående och inne i det här med jobbiga nätter och är mer hjälpsamma? Men verkar (oftast) som att det är något karlsyndrom att sucka, stöna och gnälla om de mister någon timmes sömn ;)
Massa kramar till dig och jag hoppas att er bångstyriga lilla brutta vill börja sova bättre snart<3
Oftast är han faktiskt mer förstående än s0 här men nu är ju han också lite febrig och då plötsligt är det mer synd om honom än någon annan (DET är väl ändå ett karlsyndrom om något!!) Och då ska jag, som också är sjuk, ta henne mest tydligen. Haha. För jag jobbar ju inte... typ. Förutom att jag jobbar nätter nu mera ;) och dagar. Haha.