Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Mina kära mammor, jag har ett problem Nu är familjefriden lite störd! Usch. Känner mig hemsk som känner så här.. mitt första barn är ganska precis 3v gammalt nu och det är Bonusens första syskon. Jag älskar min bonus, måste jag tillägga, men hon har nog märkt nu att all uppmärksamhet inte längre är riktat mot henne. Hon är så galet trotsig och bråkar hela tiden vilket suger krafterna ur mig. Min sambo börjar jobba tidigt på morgonen och förskolornas tider här suuuger så det är jag som måste lämna till förskolan och jag orkar alltså inte bråka. Jag håller på att lära mig vara mamma samridigt som jag ska försöka hantera hennes trots samtidigt som jag måste försöka säga till henne snällt att lillasyster inte alltid vill bli klappad på eller pussad på. Speciellt nu när hon är lite rosslig i halsen. Är så rädd att jag kommer få något utbrott och bara tokskälla på henne. Försäker verkligen gå in med attityden "håll i, håll ut, håll av" men med alla hormoner är det jättesvårt. Pappa gör ju även han sitt bästa för att prata med bonusen och han umgås mycket med henne själv men inget hjälper. Har ni kl8ka flickor några tips? :)