Inlägg från: kerstinsmide |Visa alla inlägg
  • kerstinsmide

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Wii. :)

• kerstinsmide

Jag, Livet och pappa ligger på neo för specialundervisning k amning. ;) känns väldigt skönt. Hon hade inte riktigt rätt sug förut. Nu börjar det ta sig för min stora tjej. Behöver fortfaramde sondmat dock. :) stora tjejer behöver mucket mat. Speciellt om de är aktiva haha. ^^

Liv Elisabeth Maria♡
  • kerstinsmide

Jag tror att jag kommer börja med flaska. Amningen tär på mig. Vi fick en så dum start och fick hjälp med amningen först efter någon dag då Livan hade dåligt i socker. Nu är hon ju bara 4 dagar men allt känns så hopplöst. Inte direkt kul att vara ledsen konstang heller. Samt att de på bb var riktiga ärkepuckon. Stod typ bara och stirtade om hur viktigt det är med amning. Är glad att vi är på neo nu iom sondmatning men ja.. Har varit en ruskigt dålig natt och är inte direkr på topphumör. ;/

• kerstinsmide
    Mary 562 skrev 2014-04-27 16:35:15 följande:
    Hej, jag hoppar gärna med här :), känns skönt att det finns fler man kan läsa om , med allt man funderar på. Jag har skrivit lite (långt och omständigt ) om amningen för mig , i andra tråden. Kerstinsmide, kan du inte kontakta bvc och be om hjälp med amningen? även om du fått en dåligt start så kan det väl bli bättre?  Det  hemskt att du ska behöva vara konstant ledsen :(  Kram
    En Guldklimp! flicka på 5070gr, 56 cm! <3

Jag och bebis är på neonatalen i falun gör extra hjälp. :) de är jätteduktiga. Jag kommer snart få kläm på detta känner jag. :) vi får nog åka hem idag eller imorgpn. :)
  • kerstinsmide
    Mary 562 skrev 2014-04-28 23:39:30 följande:
    Idag hade vi hembesöket från bvc. Allt såg bra ut , förutom att hon hade gått ner mera i vikt . Trots att jag tycker hon suger bra och vi ger ersättning. Blir till att försöka ger större portioner då . Men det är svårt att veta hur mycket, hon får upp en del igen efter matning . Så imorgon ska vi åka in till bvc så de ska kolla igen eller nåt...
    En Guldklimp! flicka på 5070gr, 56 cm! <3

Vi har ju haft samma problem med vår tjej. Fast allt började med jättelågt socker. Nu var ju er tjejja lite större än vår. Men det är.ganska vanligt sa det till.mig på.neo att stora bebisar. Dåligt socker och knasigt med vikten. Men kömpa på :* snart får vi till det med våra stora flickor!
  • kerstinsmide
    Bumblebee92 skrev 2014-04-29 09:40:59 följande:
    Har bara skummat igenom erat amningsprat. Våran tjej är nu lite mer än 30h. Vi överlevde första natten på BB. Hon var vaken från ca 10 till 04. Har testat amma, hon suger bra och så. Dock har ju inte mjölken runnit till ännu, så vi hade en väldigt arg tjej typ hela natten! Tillslut tog hon inte bröstet alls. Vi "gav upp" och tog fram nappen. Hon älskade den och vi fick sova någon timme iallafall. Idag har jag bestämt att testa ersättning. Hon fick en liten flaska vid kvart i nio av sköterskan, och OJ vad nöjd hon blev! :D har inte använt nappen sen dess, och den har fram tills kvart i 9 behövts ända sen ca 04.30 inatt!

Det lutar åt ersättning för oss också. :) om hon socer så blir tjejen så arg när mjölken inte kommer direkt. Alltsa nästan hysterisk. Samt att hon inte visar några tecken alls på att vara hungrig innan. Bara vaknar och är arg. :P tänkte hslvtidsamma ;) amma och sedan efteråt "fylla på" med ersättning. Samt ha ersättning innan natten. Så att hon inte, som inatt, ska ha mat var 20e min från kl 22 till nu. Haha. Såååååå trött
  • kerstinsmide
    garin skrev 2014-04-30 01:52:59 följande:
    Åååh bara glömma att få sova. För en vecka sen sov han iaf 2-3 timmar i stöten, dygnet runt. Nu kan han totalt skita i att sova lååånga stunder på dagarna, så tänker man att han kandke ställer om sig då han tänker sova mer på natten. Eh, nej.. 30-60 minuter går det från att jag lagt ner honom till att han vaknar igen.. Den stunden har jag hunnit sova i ca 3 minuter...

Du kommer hs en lika rolig natt som mig låter det som. ;) Har seriöst ammat Livan sen 22... med pauser iofs men inga lpnga. Typ 15 -30 min. Ska tömma andra bajsblöjan nu haha
  • kerstinsmide
    garin skrev 2014-04-30 02:11:58 följande:
    Säkerligen! ;) Sjukt är det. Sen kl 2 i eftermiddags (12h sedan) har han bara sovit i 2,5h vid ett tillfälle. Om man bortser från typ 2x10 min som jag lagt ner honom men han vaknat så snabbt igen... Sen har jag ammat.. Ammat.. Och ammat... Jag dör nästan lite just nu!! Går aldrig sova nånting nästan.. 1,5h fick jag mellan kl 21-22.30 typ...

Jag funderar starkt på ersättning. Min mjölk verkar ju inte räcka. Eller så blir hon så trött av allt sugande att hon måste ha intervallamning. Mamma blir iaf trött och pappa kan inget göra då det är jag som jar mjölken. :P
  • kerstinsmide
    garin skrev 2014-04-30 02:23:06 följande:
    Jag vill inte ge upp amningen! Men tanken lockar.. Dock är det jag son får ta nätterna ändå eftersom sambon jo bar MEN alla säger ju hur nöjda bebisarna blir av flaskan.. Får hoppas detta är en snabbt övergående fas bara..

Ja. Alltså jag tror att bebisar har ganska många olika faser. ^^ som går över rätt.fort. men vi hade det så krångligt från början med amning att jag blir stressad av allt. Typ tänker att jag inte ger tillräckligt att vi måste tiööbaka till sondmat eller ja. Liknande. ;/
  • kerstinsmide
    LyCKa55 skrev 2014-04-30 11:07:42 följande:
    En fråga till er som fått barn lite tidigare i månaden och kanske hunnit med fler kontroller osv; blir man kallad till BVC eller ska man själv höra av sig? Jag har ingen koll och glömde fråga på BB...

Vi ska höra av oss till bår bvc! Är nog olika. Lika bra att ringa :)
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet