Inlägg från: kerstinsmide |Visa alla inlägg
  • kerstinsmide

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Jag fattar dig bumblebee.. man förväntar sig egentligen inte att folk ska åka så långt för ens skull. Men man hoppas, så man blir besviken. Vi är nu klara med gästlistan iaf. :) 36pers är bjudna. (Egentligen 40, men min moster lider av torgskräck så jag vet att de inte kan komma, men hon får ett kort iaf.) :)

12 (16) stycken från skåne är bjudna .

• kerstinsmide
    peegasus skrev 2014-08-18 18:19:00 följande:

Japp. Är inne på 2a nu efter graviditeten. Blöder som en stucken gris. Blöder igenom normaltampong på en timme typ. Brukar ha mens va 7 dagar, förra gången var den på 12 dagar. Och då har jag inte räknat med blodblandade flytningar en vecka efter.

Min mens är typ brun. Ser ut som gammalt blod och jag har jätteont i rygg och mage. Känns typ samma som mina förvärkar. ;/ blödde aldrig mer ön 3 dagar förut. Hoppas det är samma nu efteråt :P

Och jag tycker också att din karl borde testa sig. Kan ju vara bra att veta vilka nötter man kan äta! Plus att det borde väl inte vara speciellt dyrt?
  • kerstinsmide

Jag är sämst på planering. :( är tankspridd och klantig haha. Ett bra ställe att ses på kan ju variera beroende på hur många som kan komma! :) jag är.lätt på! :)

• kerstinsmide

Livan somnar bredvid mig i sängen, sen så lyfter jag över henne i hennes säng. :) nu har hon somnat helt själv två gången i sin egen säng! :) nöööjd! ^^
    dock älskar jag att ha henne nära. det är så sjukt mysigt att gosa. men jag sover bäst när hon sover i sin säng. 

• kerstinsmide
    LyCKa55 skrev 2014-08-31 22:19:49 följande:

Måste fråga er andra om era bebisar "får" sova på mage? Sixten rullar som bekant till mage HELA tiden, även på natten. Jag har lagt en mjukishund där som stoppar bra men han lyckas ändå. Nu har jag hittat honom sovandes på mage två gånger ikväll. Ska man låta dem fortsätta sova så? Vågar man det? Är det inte förhöjd risk för psd då? Eller är det jag som nojjar i onödan. Jag har iaf vänt på honom. Han brukar inte vakna tack och lov men det är jobbigt att hålla koll och jag springer upp massa på natten för att kolla. Plus att man ammar= dålig sömn...

Men om han kan rulla tillbaka själv så.är det väl inga problem? När jag var liten så skulle alla bebisar sova på mage. :P
  • kerstinsmide

Akriver ocksp under på detta! ;)

Idag så gock vi och röstade tillsammans med barnen, hade med oss fika och lekte på lekplatsen efteråt! :D (vallokalen är i en skola)

Supermysigt! Vi vill försöka typ göra det speciellt att rösta för barnen. Som en Högtid ;)

peegasus skrev 2014-09-14 11:40:55 följande:

Bättre egentligen eftersom man oftast slipper köerna ;D Men jag tycker det är något speciellt med att gå dit på just valdagen #knäpp

• kerstinsmide
    aperfectsonnet skrev 2014-09-15 11:16:36 följande:
    Precis samma här! Att vi lever i ett demokratiskt land är något otroligt värdefullt, definitivt väl värt att fira - även när utgången inte blir som man kanske önskat... Så i vår familj klär vi oss fint, går och röstar på valdagen och sedan är det lite lyxigare lunch eller fika som gäller. Harry sov sig dock igenom både röstningen och lunchen så just det här valet blev kanske mest en högtid för oss föräldrar, haha!
    precis så vill vi få det till. En högtid. :) Det är verkligen ett privilegie att få rösta och då ska man banne med göra det. Min mamma har röstat 3 gånger i sitt liv. De 3 gångerna har jag varit på henne om att rösta. haha. (sen jag började förstå politik och själv fick rösta.)

Jag är då anti-SD, men vill observera att jag inte tror att alla som röstar SD är rasister. :) Om någon här inne skulle ta illa vid sig så ber jag om ursäkt! Men jag måste dela med mig av en rolig sak min fina bonus sa på valdagen. ^^

(Jag är ju då från Skåne och min lilla familj är born and raised i Dalarna)
  • kerstinsmide

Åh vad skönt det ör att veta att inte bara livan gnäller och vaknar hela tiden. Orolig tjej minst sagt. Nätterna är riktigt jobbiga nu :( och hon som alltid varit så lätt. Haha.

• kerstinsmide

Livan gick från att vakna 1 gång / natt till typ 5 gånger per natt. 4 av dessa fem gångerna så gallskriker hon. En gång är hon hungrig. Så går och vaggar jenne halva nätterna könns.det som. :P men ja. Det ser ut att vara en tand.påväg i.överkäken. om det inte är tänder så är det väl något.växtryck :P

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet