Inlägg från: kerstinsmide |Visa alla inlägg
  • kerstinsmide

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Nu rann min bägsre över. Känner mig sjuk av och till och sömnbristen börjar ta ut sin rätt. Är irriterad hela tiden och känner att jag bara vill skrika på livan att hålla käften. Inte för att hon hade förstått men ändå.

Igår somnade hon vid 21. Vaknade vid 00. Var vaken till 02.30 och vaknade för dagen nu vid 04.45 med ett illvrål. Det eda jon gjort när ho varit vaken är att gnälla och gnässa och småskrika. Lämnar snart ut ungen på försäljning. Blocket nästa!

• kerstinsmide
    Enlängtan skrev 2014-10-15 09:39:41 följande:

Jag förstår dig <3 har haft så hemma sedan utlandsresan men inatt fick vi äntligen en bra natt dock hade jag så galet ont i benen av någon anledning så jag kunde knappt sova förrens jag tog en alvedon inatt men det blev iaf fler timmar än tidigare nätter.

Sen den där ångesten man känner över att man blir sådär irriterad på de små för innerst inne så vet man ju att de inte gör det med flit och egentligen är de ju det bästa som finns.

Man måste få känna det man känner även om det ibland är negativa känslor och det älskar jag med den här tråden - att man kan få vädra ur sig lite utan att känna sig som ett monster.

Kram på dig <3

Ja, jaghoppas verkligen på en bättre natt inatt. Skönt att få kräka av sig lite ibland. Men jag känner mig som världens sämsta när jag bara vill skrika tillbaka. Hon vet ju faktiskt inte bättre men jag blir så frustrerad för att det känns som att jag gör fel. Helt uuuhh typ. :P
  • kerstinsmide

Liv hsr hsft feber i ett par dagar nu. Nstten till igår sov hon bra men då låg jag bara och tittsde på henne. Ho hade nästsn 40grader som högst. Det gick som tur var ner med alvedon och ipren :) men nu inatt så har hon skrikigt för full halls mellan 2 och 5 typ. Vi har inte fått sova alls. Plus att vi nåste gå upp vid 7 då den stora tjejen vaknar då. Usch söger jag bara. Vi kan inte sova när vi vill varannan vecka. ;)

Men ja. Söndag ör det släktkalas för stora tjejen och mamman har varit båkig som fan på oss. (Hon säger att vi är fattiga osv för att vi inte tycker 1800kr är rimligt för ett barnkalas? :P) Så vi behöver all energi vi kan få imorgon.

• kerstinsmide
    LyCKa55 skrev 2014-10-19 14:22:30 följande:

Jag har precis som många andra blivit sjuk. Feber och kraftig förkylning. Börjar fundera på om jag kommer orka ta hand om Sixten en hel dag imorgon om jag mår såhär. Har någon annan varit med om det? Finns det nåt man gör på försäkringskassan så att man inte tar ut föräldradagar ut det står att man är sjuk istället. Har bara fått för mig att det finns nåt sånt. O då ska väl sambon va hemma också för att ta hand om Sixten. Tar han ut föräldradag då? Inte lätt det här..

När jag var sjuk så vabbade mathias. Jag tog inte tillbaka någon föräldradag men det kan man nog göra. :)
  • kerstinsmide

Måste bara fråga en sak, vad anser ni om ipad till en 6åring?

Jag personligen tycker det är helt vansinnigt. Nog för att det är okej att låna någonannans ipad osv en stund men en helt egen? Är nog extra irriterad då "biomamman" till Lea då skällt på oss för att Lea får låna våra mobiler (väldigt sällan) och spela då "det hämmar hennes fantasi" samt över att hon får kolla på netflix på morgonen hos oss.

Jag ville typ skrika på henne och fråga vad hon ska med en jäkla padda till om hon inte får spela spel eller se oå film?!?!? Åååh. Plus att hon fått för sig att vi är fattiga bara för att vi tycker hon är pantad som köper dyra saker och sen kräver oss på pengar.....

• kerstinsmide
    Enlängtan skrev 2014-10-19 19:29:31 följande:

Håller med dig om att en så litet barn inte behöver en egen padda/surfplatta, att sitta en stund på föräldrarnas är väl ok men så dyra och ömtåliga saker tycker inte jag passar små barn :)

Haha vafan, tycker inte hon har någon rätt att köpa present och sen anta att ni också ska gå in och betala på det utan att prata med er - ni kanske hade köpt en egen present redan.

Låt henne tro att ni är fattiga då lär hon ju inte förvänta sig att ni ska gå in med pengar i framtiden ;)

Det tråkiga är ju att hon hintar till 6åringen att vi inte VILLE göra det för henne. För mamma tycker ju om henne mest...... blir så irriterad över att hon kopplar pengar och säker till.kärlek. anklagar mathias för att inte tycka om lea och att han inte tycker hon är vörd saker...

Och till ditt dilemma.. alltså, låtsas att du inte sett den. Eller intala henne att det bara är för kompisar haha.
  • kerstinsmide

Ni som har bebisar som inte gillar välling, har ni rätt napp till flaskan? Jag hade napp 3 (som man ska ha) men det gillade inte livan så jag fick byta till 2 ett tag igen. Sen nu fungerar det med napp 3. :P

• kerstinsmide

Jag har alltså inte fått sova på natten under flera veckor nu. Är så slut... när min sambo jobbar kväll eller är hemma så brukar han ta henne en timme på morgonen men kommer.in så fort hon är.grinig..... idag var en jäääättejobbog natt och min sambo har lite feber typ 38grader. Så.imorse ville han inte ta henne "jag brukar ju faktiakt alltid göra det men nu har jag feber" fick jag till svar. Alltså, har jag bara en fis på tvären när han är pappaledig så ska jag skylla på det! Ja. Jag överreagerar men jag är så.jäkla trötr. Så då får jag lov att överreagera. :P

• kerstinsmide

Alltså, kan man få förlossnings depression efter 6mån?

Jag är alltså så jäkla trött på mitt eget barn att det är läskigt. Nätterma är bajs och ungrn är aldrig nöjd. Mat får hon hela jävla nätterna igenom (bara då hon är nöjd) eöler så står jag och gungsr henne. På dagarna sover hon knappt heller. Bara skrattskriker eller grinar.

Denna helgen är det dop och min familj kommer. De är överenergiska och lättuttråkade så jag kommer att snäsa åt dem ovh min mamma kommer bli heöt ledsen för att "du är alltid så sur på mig Sara"

Och idag så är jag ensam med barnen. Samt att sambon höll 6åringen uppe till 2130 igår. "Då sover hon nog längre" ne. Hon kommer inte sova längre hon kommer bara vara tröttare..... rikspucko.

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet