Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Pigan somnar för natten kring 21:30-22:30 och sen brukar hon sova till kl 9 på morgonen (dock vaknar hon för mat under nätterna också olika antal ggr på senaste allt från 2-10 ggr) jag är rätt nöjd med den rutinen då jag själv är morgontrött som attan , hihi.
Hur ser era dagar ut i övrigt med vila och mat osv? För oss brukar dagarna se ut enligt följande:
Kl 9 vaknar pigan, vi byter blöja sen ammas hon och ligger kvar vi i sängen och leker med lite skallror osv till ca kl 10 innan vi går upp och tvättar av och klär oss.
Kl 10:15 kommer sambon hem på lunch då brukar jag antingen fika eller äta lite jag med och samtidigt har pigan tidigare fått gröt+fruktpuré men numer är det mat+fruktpuré som gäller. Medan jag sen städar undan i köket så får pigan vara i gåstolen.
Kl 11 är det dags för vila, ammar pigan och sen somnar hon och sover ca 1-2 timmar.
Kl 12-13 amning och blöjbyte efter vilan och sen brukar pigan få ligga på golvet en stund och sprattla eller så sitter hon i knäet så sjunger jag och svamlar med henne.
Kl 15 Amning och sen brukar hon somna igen och vila ca 1 timma.
Kl 16 kommer sambon hem och då blir det matlagning, städning och plock. Pigan vaknar och får ny blöja sen hoppar hon mellan våra famnar.
Kl 17-18 äter middag och pigan äter lite gröt + fruktpuré
Sen resten av kvällen är det bara min famn som gäller annars är det skrik och tårar. Men vid kl 19:30 är det dags för pyjamas och D-droppar och sedan vill hon ammas ganska ofta och länge tills hon somnar. Första sovpasset är i egen spjälsäng men sen när hon vaknar på natten så får hon vara kvar i vår säng