vår sommar skrev 2014-08-18 12:38:38 följande:
Ååå ja blir knäpp snart.. Alfred har sen i tisdags varit sur och grinig.. Han skriker oftast när jag lägger honom vid bröstet även fast jag vet att han är hungrig..
Så då tänkte jag att detta måste ju va ett tecken på att han inte vill amma längre.. :/ så lånade en pump så jag kunde pumpa ur och ge han i flaska.. Nix, fick i han 20ml när han slog bort flaskan och verkligen inte ville ha den.. Så provade ersättning.. Då gallskrek han så fort han smakade lite.. Herregud.. Men igår vände det och han vill nu ha brösten igen..
Gick ner till BVC idag för att väga honom och han hade ändå gått upp 150gram på en vecka så då får han ju i sig mer än jag trott då.. De kanske klunkar större klunkar nu när de är större så de får i sig mer mat än man tror.. Det är nog det värsta med amning att man inte vet hur mycket de får i sig..
Min piga är exakt likadan, tjurig, gnällig och som en båge vid bröstet. Verkar som att hon hellre vill ha smakis så för att behålla amningen utan störning så tänkte jag inte ge henne smakis nu på några dagar (vill inte äventyra amningen så nära utlandsresan)
Men kommer ju kräk efter amningen så även om matstunderna känns kortare och färre så får hon nog i sig tillräckligt, är nog som du säger att de suger mer effektivt nu
Men hoppas det vänder snart så hon är lite lugnare vid bröstet, känns nästan som en kamp ibland :-/