Inlägg från: Tillaan |Visa alla inlägg
  • Tillaan

Första barnet, december 2014

Liv13 skrev 2014-04-24 22:26:30 följande:
    Jag vill äta mackrillsmörgåsar hela tiden. Tyckte iofs att det var gott innan men ogillar doften (med extra bra luktsinne) vareviga dag. :) 
    Luktsinne ja,skoja inte. Haha! Allting luktar mycket mycket mer.
  • Tillaan
    Knyttet skrev 2014-04-25 07:25:18 följande:
    Jag en har ju hört om folk som blir sugen på alla möjliga konstiga saker ;) vem vet, man kanske får värsta konstiga cravings sen! Min kompis tyckte att smågrus och kritor (sånna till svarta tavlan) såg suuupergoda ut, haha. Fast det lät hon bli att äta i alla fall :)
    Jamen precis, hur kan kroppen bli sugen på grus liksom? Fattar inte! Vill veta vad jag är sugen på, just nu är jag sugen på allting. Så får stoppa i mig en del innan man listar ut det :P
  • Tillaan
    bassse skrev 2014-04-25 09:15:04 följande:
    Jag går också på Väster :) vad kul!

Ja, jag hoppas verkligen att illamåendet ger med sig snart för det tar verkligen på krafterna. Men den som väntar på nåt gott :)
    Nämen! Vad roligt att ni är från samma ställe, samma central och samma bf :D
  • Tillaan
    Anneliiee skrev 2014-04-25 09:35:27 följande:
    Då har man vart på vul idag på ivf kliniken. :) allt såg bra ut enligt läkaren. Såg lilla hjärtat som fladdrande på bilden. :) fostret va ca 17mm långt. Och man kunde se huvudet händerna och benen. :) känns så skönt att veta att allt är bra. :) men enligt mina beräkningar och appar så är jag idag i v. 8+3 men enligt läkaren är jag idag i v. 8+2.
    En dag mer eller mindre gör j uinte så mycket, trist när man blir bakadragen flera veckor ^^ Med vad kul, grattis!
  • Tillaan
    Knyttet skrev 2014-04-25 09:42:02 följande:
    Haha, ja så kan man göra. Jag upptäcker att saker som jag trodde jag skulle tycka om smakar peck! Tillexempel filen jag skulle ha till frukost, urk och blääää! Fast dagens upplevelse är ändå Smörgåsrån med lite smör. Mmmmm, det kan jag nog äta många av :)
    Jag har inte haft några sådana upplevelser ännu, vet innan ajg visste att jag var gravid så beställde jag mat från en restaurang som jag älskar och maten med, såklart.
    Men den smakade jätte konstigt och idag förstår jag ju varför ^^

Jag älskar falu rågrut med smör och ost, men rån är ju farligt gott också :)
  • Tillaan
    Knyttet skrev 2014-04-25 10:15:15 följande:
    Konstigt det där att man helt plötsligt ogillar vissa saker man brukar gilla och vice versa :)
    Åh knäcke är farligt gott det med :) nu blir jag nästan lite sugen trots att magen ömmar.
    Åt precis tre knäckemackor i sängen, då blir gubben glad med alla smulor. Haha, känner mig konstig i kroppen idag med. Usch vill må bra och veta att liten mår bra.
  • Tillaan
    Velig84 skrev 2014-04-25 10:41:02 följande:
    Å vad jag önskade att jag var sugen på nått. Här äts det lite hela tiden bara för att inte må så illa. Men sug efter något har jag inte. Mer äcklad :(
    Vill också vara riktigt sugen på något, gärna något som jag inte äcklas av, haha! Men knäckemackor går alltid ner faktiskt, ska se om jag kan köpa lite glass och frukt så jag kan göra smoothies, det är ju bra :)

• Tillaan
    Velig84 skrev 2014-04-25 11:15:57 följande:
    Jag har massor med glass i frysen men inte ens det lockar. Godis klarar jag inte av. :( hoppas man snart återgår till sitt vanliga jag.
    Finns det ingenting du klarar av? Inte ens drickyoghurt, banan eller något?
  • Tillaan
    Liv13 skrev 2014-04-25 12:26:17 följande:
    Hur gör ni med träning? Jag är en fegis och har tagit en paus tills jag får se hjärtat slå på VUL. :) Körde en del bodypump, spinning, klättring och yoga innan och skulle precis börja springa. Vet ni vad för träning som är OK som gravid? Vet ju att en ska fortsätta som vanligt, men jag är lite för orolig för det och vill ta det lite lugnt nu i början när risken för missfall är högre. 
    Min bm sa att ju mer man är ute, desto bättre. Och träning är bra, jätte bra. Bara att fortsätta vid det du är van vid, men du ska ju inte gå från ingenting till maratonlöpare liksom.
    För jag frågade om jag fick lyfta tungt och då fick jag till svar att min kropp är ju redan vad att lyfta tyngre, så det ska inte vara någon fara. Men man ska inte göra saker som är tyngre än vad kroppen är tränad för.

Men ring till din bm ifall du är osäker och vill ha råd. Kan läsa i min babybok, återkommer.
  • Tillaan
    Tillaan skrev 2014-04-25 12:35:55 följande:
    Min bm sa att ju mer man är ute, desto bättre. Och träning är bra, jätte bra. Bara att fortsätta vid det du är van vid, men du ska ju inte gå från ingenting till maratonlöpare liksom.
    För jag frågade om jag fick lyfta tungt och då fick jag till svar att min kropp är ju redan vad att lyfta tyngre, så det ska inte vara någon fara. Men man ska inte göra saker som är tyngre än vad kroppen är tränad för.

Men ring till din bm ifall du är osäker och vill ha råd. Kan läsa i min babybok, återkommer.
    Nepp, hittade ingenting i boken, mer än enkla övningar som man kan göra under graviditeten.
Svar på tråden Första barnet, december 2014