Inlägg från: Tillaan |Visa alla inlägg
  • Tillaan

Första barnet, december 2014

lilsis skrev 2014-04-19 09:32:07 följande:

Har blött sen inatt så det känns ju inte särskilt bra.
    Nej! Det förstår jag verkligen. Ring in eller åk in akut. Har du blött mycket? Håller alla tummar vi har här hemma ??
  • Tillaan
    lilsis skrev 2014-04-19 10:32:59 följande:

Nej inte så mkt och till Gynakuten tänker jag inte ens ringa, de ville inte ha in mig när jag hade utomkveds. Blir det värre så får jag väl ringa, annars kan jag lika gärna vänta på det planerade VULet, det gör ju varken till eller från.
    Vad starkt av dig! Riktigt jävla sjukt att de inte tar emot dig. Måste väl ändå vara något brott som de begår tycker jag.

Håller som sagt tummarna <3
  • Tillaan
    Emhsie skrev 2014-04-19 13:13:47 följande:

Hej! Bf 15e december. Fått ett missfall och ett MA förra året. Tog oss ett år att plussa igen. Jag finns i Halland och är 21 år gammal. Skriver från mobil så lägg gärna till mig i listan. Tredje gången gillt va? :)

Önskar er lycka till!
  • Tillaan
    Ljusfat skrev 2014-04-19 15:02:12 följande:

Missfall här så jag försvinner. Tror det är så i alla fall. Blöder en del. Får på det igen smile1.gif Lycka till alla andra.

Usch, välkommen igen ifall det visar tvärtom, lycka till!
  • Tillaan
    MM123 skrev 2014-04-19 16:21:10 följande:

Hej Hoppar in här! Jag är 26 är gammal och bor i söderförort utanför stockholm. Fick reda på att jag var gravid för ett par veckor sen. Har beräknat att jag är runt v. 8. Beräknad BF 3/12. 

Har haft en del bruna flytningar och i morse hade jag en liten blödning. Fick panik och åkte til gynakuten (fast deras råd var att vänta till på tisdag) men orkar inte må dåligt och ha ångest hela helgen. Väl där fick jag träffa en jättebra läkare. Gjorde ett VUL som visade att allt är som det ska med embryot, men finns en liten blödning (oklar orsak) som kan innebära förhöjd risk för MF :( vi hade egentligen planerat att berätta för närstående i helgen, men efter detta beslutade vi att vänta till v. 12 Hur har ni andra gjort, har ni berättat för någon?

BF-LISTA för oss som väntar vårt första barn:

2 december 
    Millimu, 26 år, Kalmar 
    matildajoh, 20 år, Norrbotten 
    Anneliiee, 28 år, Linköping 

3 december
    boppianna, 27 år, Stockholm. 
    MM123, 26 år, Stockholm.

5 december
    Jessie, 25år, Finland 

6 december  
    Tillaan, 23 år. 

8 december 
    Bråkstaken 

9 december
    purdna, 22 år, Göteborg 

11 december  
    SmulAnna, 33år, Göteborg 
    Velig84, 30 år, Skåne. 

13 december 
    bassse, 26 år, Jönköping.  

15 december
    Ljusfat
    Emhsie, 21 år, Halland. 

18 december 
    lil-sis, 33 år, Uppland 
    michimichi, 23 år, Kristianstad

24 december  
    Liv13, 32 år, Stockholm.

28 december
    Cels1us

Oklart BF
    kossan

Skönt att du fick komma in iallafall.

Jag har berättat för min mamma och några kollegor, som även är mina vänner utanför jobbet så de vet ifall det händer mig något och kan stötta mig ifall det skulle gå fel, vet att jag inte skulle kunna dölja det då.
  • Tillaan
    Knyttet skrev 2014-04-19 19:24:48 följande:
    Tack så mycket :) det känns fortfarande lite overkligt.
    Förstår precis vad du menar. Känns oerhört konstigt att tacka nej till en öl när man är bortbjuden och försöka förklara varför :P
  • Tillaan
    Renesme skrev 2014-04-19 19:54:22 följande:
    Hej! får jag vara med? första barnet BF 24:e December. 25 år Göteborg
    Det ska nog inte vara några problem, välkommen :)
  • Tillaan
    Knyttet skrev 2014-04-19 23:45:41 följande:
    Jomen exakt. Just nu är vi hos mina svärföräldrar och nu har jag väll iofs lite tur - mina smaklökar är typ underutvecklade ;) så jag gillar inte vin eller öl direkt. Men de brukar ändå alltid vara flitiga med att bjuda på sådant fast det hör till vanligheterna att jag tackar nej. Däremot har jag slutat dricka kaffe och det är knepigare att förklara :)
    Säg att du slagit vad med en kollega vem som kan hålla sig ifrån allt längst eller något, med kaffet iallafall, med alkohol kan man alltid säga att man ska köra. Jag skyller alltid på min häst, att jag ska dit. Haha!
  • Tillaan
    Anneliiee skrev 2014-04-20 11:06:25 följande:

Är det normalt att va såhär svullen redan? :) är idag i vecka 8 ( 7+5 ). phpFf0FhP44331.jpg

Alla är vi olika så man kan inte kalla någon för onormal.

Men nu jobbar ju tarmarna mycket långsammare och man blir mer trög och tarmarna och annat måste ju maka lite på sig ^^
  • Tillaan
    Mittlillafrö skrev 2014-04-20 12:50:22 följande:

hej alla decembermammor!! Jag hoppar gärna in här, behöver få tips, råd, pepptalk osv. Jag lever fortfarande i chock, fick ett plus på Stickan i fredags. Och ingen mer än jag min mamma och partner såklart, vet om detta. Har nämligen börjat lite struligt för min del, så redan gjort ett ultraljud! Enligt min egna uträkning för BF är den 24/12... Vilken julklapp detta kan bli! Men hur mår ni tjejer? Symtom? Känslor? Ska bli kul att få följas åt med er!! Kram

Hejsan!

Jag har också varit på tidigt ul, men allt var bra. Misstänker ni någonting tokigt?

Vilken julklapp, grattis!
Svar på tråden Första barnet, december 2014