Inlägg från: Tillaan |Visa alla inlägg
  • Tillaan

Första barnet, december 2014

Liv13 skrev 2014-04-21 19:02:33 följande:
    Ah. :) Hur långt gången var du då nu igen? Vad sa läkaren då? Stegrade hcg mellan dagarna du tog blodprov? När ska du tillbaka för VUL? Jag tror på att det kommer gå bra för oss båda. :)
    Tack! Jag var i 5+5 då(är 7+1 idag), tog blodprov fredag och sen söndag. Han sa att allt såg bra ut, till min stora förvåning så bokades inget nytt, utan jag hänvisas till rul, försöker dock få ett privat.

Det får vi hoppas :)
  • Tillaan

Jag har ringt runt för att får ul, men får inget förrän vecka 18 som är rul. Pga smärta åkte jag in akut och fick ett vul i v. 5+5, på hälsosamtalet var pappan med och då gjordes inget speciellt.

Fick med mig ett provrör som jag skulle kissa i och ta med till inskrivningen, då skulle de även ta stick i fingret och kolla mig för hiv bl.a.

Frågade även efter ul då jag är jätte orolig, som person. Men blev nekad. Försökte ringa till provat med som hänvisade till min bm.

• Tillaan

Är så glad för allas skull!

När vi var på resa i mars så sa min sambo att han var redo och då blev det ett då. Haha, fattar inte hur vi lyckades träffa - helt utan att veta.

Jag har en bola på mig, även om bebis inte hör, bara en trygghet för mig.

Har kollat på barnvagnar så jag vet vad jag vill ha, är ju en stor djungel att ta sig igenom.

Nu har jag även hittat en sjukt billig som får stå i källaren tills den ska tas fram, en emmaljunga city cross, med sittdel och mjuklift och är jätte fin!

Ska till Ullared i mitten på maj, då shoppar jag nog en del (a) även om det är tidigt.

Men jag försöker tro att detta går vägen :)

• Tillaan
    Emhsie skrev 2014-04-22 17:22:13 följande:

Min fästman blev glad, men orolig! Vi har försökt i 1,5år med två missfall på vägen. Vi var mitt uppe i fertilitetsutredning när jag plussade och tanken var att vi skulle börja med pergotime och sånt i höst då vi fått fixa bilen för nästan 20.000:- denna månaden och jag är arbetslös. Men glada är vi såklart ändå. Glada och oroliga.

Lycka till! :)
  • Tillaan
    Liv13 skrev 2014-04-22 17:30:46 följande:
    Vad fint! Ja, jag tror vi alla får påminna oss om att statistiken på FL är lite missvisande gällande missfall och andra graviditetskomplikationer då de som har "normala" graviditeter utan problem och komplikationer inte har samma behov av att vara aktiva på forum som FL. Därför är det lätt att tro att det finns en så hög risk för missfall. Läste att risken för missfall efter att ha sett ett tickande hjärta endast är 1,6 %. Dvs extremt låg risk. Varför de flesta påtalar att missfallsrisken minskar drastiskt efter vecka 12 tror jag framförallt handlar om att ytterst få dessförinnan gjort VUL eller UL där de sett hjärtat slå. Jag tänker i alla fall försöka vara mindre orolig nu och njuta av alla fantastiska gravsymptom. :) 
    Ja, mer sån här positiv energi! Wiii vi väntar ju för tusan barn, hur fantastiskt är inte det !? Haha jag är så lycklig!
  • Tillaan
    michimichi skrev 2014-04-22 17:36:21 följande:
    Vad är en bola? Vill med ha en emmaljunga tror jag mjuklift plus sittdel känns också som bästa lösningen! Har hört att liggdelar oftast inte används så mycket.
    Det är ett halsband med en liten plinga som händer långt ner på magen, sen ska barnet alltså höra den och känns igen ljudet som lugnande när den är ute :) så jag bör den redan.

Ja, bor på tredje våningen så känns bättre med mjuklift - även om jag tycker det är gräsligt fult med mjuklift i sittdelen. Men de har den ju inte överdrivet länge heller.

Citykorgen känns ju väldigt stor att kånka runt på :p
  • Tillaan
    michimichi skrev 2014-04-22 17:52:42 följande:
    Jo jag bor med på 3e våningen utan hiss så förstår hur du menar ;) Är mer förvirrad över hur jag ska lyckas sätta vagnen i källaren var gång. Finns inget barnvagnsförråd här och källartrappan är som en spiral, men det löser man väl :P 

Haha men va!? Finns det bara en spiraltrapp? Inget privat förråd? Cykelförråd? Vet ju inte hur ni har det där ni bor. Men jag vet ju att man inte får förvara saker i trappen pga. brandrisken - men någon lösning måste det väl finnas? Här kommer vi in på bottenvåningen, med alla förråd på samma plan.

Samma här, utan hiss - varför valde man det? haha! Nej, men den har jag spanat ut, så den köper jag snart. Vill bara att tiden ska gå.

• Tillaan
    michimichi skrev 2014-04-22 18:02:34 följande:
    Ja, bor i ett hus från 20talet så det är inte jättebra planerat :P Finns inga cykelförråd. Vi har våra privata förråd (2 stycken) i den källaren! Som tur är har vi vårt ena stora förråd precis när man kmr ner för trappan så jag kan nog göra så att jag tar ner mjukliften först och sedan hämtar vagnen, men ett jävla klödd :P Först när man kommer upp från trappan från källaren, ja då måste man gå ännu en trapp upp för att komma på markplan som man gör om man går in i huset från andra sidan! och sen ytterligare trappor upp!
    Men vi ska försöka hitta ett bättre boende snart :)
    Men gud! Haha vilket hus! Verkar ju helskumt. Är det bra område i övrigt? Tänkte om grejerna får vara i fred om de skulle stå "lättillgängligt" Ja, är ni två kan ju en hämta vagnen och en bära liten, För är ju kanske jobbigt att försöka få upp vagnen i en sådan trapp med någon i :P

Det får vi hoppas att ni gör ^^
Svar på tråden Första barnet, december 2014