Inlägg från: Tillaan |Visa alla inlägg
  • Tillaan

Första barnet, december 2014

Anneliiee skrev 2014-04-29 05:21:59 följande:

Det är ju inte konstig att man är trött och helt utslagen på dagarna när man stup i kvarten vaknar om nätterna och mår illa. Har haft så nu i två nätter i rad och har inte sovit nu sen 3, försöker äta lite, dricka men inget hjälper. Någon som har nått tips mot detta? Äter lergigan comp på dan men den kan jag inte ta på natten.

Usch :( prata med din bm så skriver de säkert ut något så du kan sova iallafall.

Jag äter Mandelbiskvier så fort jag känner av något.
  • Tillaan
    Renesme skrev 2014-04-29 13:38:37 följande:

Ett hett tips: köp åkpåse till vagnen nu Elodie details har rea!

Tack! Ska genast spana.
  • Tillaan

Vi har en golf kombi -10 sedan inne, så allt är fixat för oss ^^

Jag är i 8+2 idag, brösten är inte riktigt sådär ömma som i början, mår illa på jobbet när jag måste anstränga mig. Har molvärk och idag tyyckte jag att magen såg annorlunda ut, har även känns en del hugg idag.

• Tillaan
    Knyttet skrev 2014-04-29 17:36:49 följande:
    Vi har en Volvo V50, den känns tillräckligt stor för 3 människor, en barnvagn och två djur :) Vi är rätt beroende av bil så det känns viktigt att bilen är tillräckligt stor.

Jag är också jättetrött, igår sov jag 2h direkt när jag kom hem från jobbet och brösten ömmar med. Funderar nästan på att köpa lite nya bekväma bh:ar, tycker att mina vanliga klämmer och sitter dåligt. Jag är nästan chockad över att jag är i v.8, tänk om det verkligen går bra den här gången! :)
    Ja men det ska vi väl hoppas att det gör :)

Jag tycker rymlig bil är väldigt viktigt för alla parter.
  • Tillaan
    Knyttet skrev 2014-04-29 19:46:24 följande:
    Absolut :) även om jag känner av graviditeten mycket och senaste veckan varit helt omobil har jag svårt att greppa vad som händer. Men jag är rätt pessimistisk av mig och vågar väll inte riktigt hoppas eftersom det gick skit sist. Men det hjälper nog massor när vi väl får se vår lill* på UL.
    Ja, heja heja! Vi väntar ju barn. Fattar det iof inte själv.
  • Tillaan
    Cels1us skrev 2014-04-29 20:26:55 följande:

Jag är lite orolig :S känns som mina symtom inte blir mer utan mindre! är inte illamående har aldrig varit och har inte känt nått i livmodern idag tror jag. och har inte varit så jättetrött... mina bröst ömmar fortfarande iaf och har fått lite halsbränna. Men vart är illamåendet?! okej skönt att INTE må dåligt såklart men det vore skönt om kändes att det gick åt rätt väg.. är på 5+1 idag. Vill ju känna mig gravid..

Mitt avtar lite grann, men kommer och hår. Förutom illamåendet som är väldigt jobbigt när det dyker upp. Har blivit bättre när jag äter ordentligt.
  • Tillaan
    Anneliiee skrev 2014-04-30 08:01:13 följande:

Jag tror minsann att postafen gjorde lite verkan inatt, fick sova ända till 4:a då jag vakna för att kissa och mådde då lite hungrig, så knapra på en knäcke och mjölk så vart de lite bättre, kunde sen somna om och vakna vid 7.30 och inget illamående bara hungrig. :) hoppas det håller i sig nu, tagit min lergigan ihop med lite Yougurt nu och sks ligga och dra mig i sängen en stund till sen kanske man kan ta sig för att göra nått idag. :)

Och så hörde jag att det tydligen Valborg idag! :) förtränger nog det denna gång men önskar er alla en trevlig Valborg iaf! ð???ð??

Grattis och välkommen alla nya!

Åååå vad skönt att få sova :)

Försöker äta frukost nu och fick världens hugg i övre magen. Fick spotta ut allt jag hade i munnen och vara redo på att springa. Men det gick över, blev livrädd. Haha!

Ja det är det, måste det vara massa "dricka" helger nu? Innan man berättat. Så jobbigt att hymla :p jag ska jobba imorgon så vi äter nog bara något, kanske med några vänner. Annars blir det i säng tidigt(som vanligt)

Hur ska ni göra?
  • Tillaan
    Knyttet skrev 2014-04-30 11:33:37 följande:
    Huga, det låter jobbigt! Skönt att du slapp kräkas.

Jag har inte mått något illa hittills, är i V8 nu (7+3) men om jag har förstått det hela rätt så ligger hcg-värdena som högst under v9-12. Så har jag otur slipper jag inte ifrån det ändå. Men det är ju bara att hålla tummarna :)

Vi har inga planer alls inför ikväll, men jag är lite sugen på att gå o kolla på elden :) det tycker jag är mysigt.
    Kanske därför jag mår sämre nu då? Är i vecka 9, 8+3 idag, tiden sniglar sig fram. Fast tyckte ändå inte att det var längesedan jag var i vecka 5. Har en del saker som händer inom den närmsta månaden så har en del att de fram emot och räkna ner till.

Bl.a. Mitten på maj blir det Ullared och i slutet byter jag tillbaka till min förra arbetsplats och så får jag äntligen gå ut med att jag har en bebis där inne.

Hoppas du slipper, riktigt jobbigt att må dåligt, men beror ju lite på hur man äter också :) ju bättre man äter, ju bättre brukar man må (har jag läst)
  • Tillaan
    Anneliiee skrev 2014-04-30 08:32:33 följande:

Tillaan: här blir de lugnt. Kanske lite grillat med familjen. :) orkar inte med några utsvävningar riktigt. försöker ladda för 40-års kalas i morgon också son jag hoppas jag kan följa med på.

Okey, låter skönt. Tror det blir grillat här med och hoppas man får titta på brasa, det är mysigt. Tjoa och riv lite i den innan bara så ni skrämmer iväg alla djur i högarna :)
  • Tillaan
    Knyttet skrev 2014-04-30 12:45:23 följande:
    Så kan det ju vara :) men förhoppningsvis går det över när hormonerna börjar dala.

Skönt att ha en massa hållpunkter :) hela Maj är i princip obokad för mig. Det är lite tråkigt men jag roar mig med att räkna procent och är nästan helt lyrisk över att på söndag så har 20% av graviditeten gått, lite sjukt att det rullar på så snabbt :)

Vad arbetar du med?
    Precis, hoppas det.

Usch vad segt, just nu vill man bara att den ska springa iväg :) jag har gått 21,8% idag enligt appen. Ja, det är väldigt häftigt.

Jag är kock i ett storkök. Dudå?
Svar på tråden Första barnet, december 2014