• Anna09

Vi födda -92 och som vill ha barn

Heeej

Jag är en tjej som är född -92. 
    Jag och min sambo bestämde oss för lite mer än en månad sedan att försöka få barn. 

När jag slutade med mina p-piller så kom igång min mens på en gång, 
    Sedan tror jag att vi missade ÄL nu denna månaden och skulle ha fått min mens i fredags.
    Men den har inte riktigt dykt upp.
    Det är först idag jag börjat få ont i mina bröstvårtor. 

Jag tror inte ägget har fäst utan bara att min mens är lite sen.

Kan vara skönt att det är några i exakt samma ålder som delar lite känslor.

Hoppas det finns någon här som vill följas åt:) 

• Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn
  • AgnesEmilia
    Em92 skrev 2014-08-22 12:29:14 följande:
    Precis! Nej har bara berättat för min tvillingsyster, bästa vän & bästa kusin! På måndag ska vi på UL! Så efter det ska vi åka hem till våra familjer och berätta! Nervöst, är så rädd för att det ingen bebis ska finnas i magen! :( usch! :( ni då? :)
    Ja okej :) åh vad spännande!! Det är säkert någon liten där!! Men var också rädd som fan! Men är rädd nu med inför nästa UL om den kommer leva osv! Berättar om 2 veckor, håller på med kub så det ultraljudet är om två veckor :) vecka 14 lär ju vara säkert att berätta i :)
  • Em92
    AgnesEmilia skrev 2014-08-22 12:46:24 följande:

Ja okej :) åh vad spännande!! Det är säkert någon liten där!! Men var också rädd som fan! Men är rädd nu med inför nästa UL om den kommer leva osv! Berättar om 2 veckor, håller på med kub så det ultraljudet är om två veckor :) vecka 14 lär ju vara säkert att berätta i :)

Ja precis! Jag är ju i vecka 13 så borde ju va okej att berätta då efter UL på måndag! :)

Men du har alltså redan varit på UL och sett bebisen? Då behöver du nog inte va orolig för att barnet inte lever eftersom du redan sett barnet! :D jag ska göra KUB test på måndag oxå! :)
  • AgnesEmilia
    Em92 skrev 2014-08-23 14:57:40 följande:
    Ja precis! Jag är ju i vecka 13 så borde ju va okej att berätta då efter UL på måndag! :)

Men du har alltså redan varit på UL och sett bebisen? Då behöver du nog inte va orolig för att barnet inte lever eftersom du redan sett barnet! :D jag ska göra KUB test på måndag oxå! :)
    Jo precis!! :) ja, la ut en bild här efteråt var i v 10 då (men trodde 11 när jag åkte dit)! ja men tror också att bebben lever men tanken kommer ju! Är säkert bra med din med :) ja okej! Spännande!
  • Em92
    AgnesEmilia skrev 2014-08-23 19:39:15 följande:

Jo precis!! :) ja, la ut en bild här efteråt var i v 10 då (men trodde 11 när jag åkte dit)! ja men tror också att bebben lever men tanken kommer ju! Är säkert bra med din med :) ja okej! Spännande!

Okej! Ja såklart det finns en liten oro! Men bara att hålla tummarna! :) längtar till måndag! :)
  • Sandravanilj

Får man bli ledsen när ännu en kompis blir oplanerat gravid pga missat p-piller? :( efter ett ligg med en kompis och ska bli ensam mamma? :(

• AgnesEmilia
    Sandravanilj skrev 2014-08-25 16:11:11 följande:

Får man bli ledsen när ännu en kompis blir oplanerat gravid pga missat p-piller? :( efter ett ligg med en kompis och ska bli ensam mamma? :(

Ja det får man!!! Skulle bli så frustrerad om jag var du :( <3
  • Sandravanilj
    AgnesEmilia skrev 2014-08-25 17:46:01 följande:

Ja det får man!!! Skulle bli så frustrerad om jag var du :( <3

Förstår inte vad det är vi gör fel!!!

Klart man är glad för hennes skull men vafan?!
  • AgnesEmilia
    Sandravanilj skrev 2014-08-25 17:53:26 följande:
    Förstår inte vad det är vi gör fel!!!

Klart man är glad för hennes skull men vafan?!
    Ni gör inget fel!! Det kommer! Ni har bara otur :( jo men det det är ju bara normalt att känna så!

Ni kanske belönas med tvillingar sen för hårt arbete ;)
  • Sandravanilj
    AgnesEmilia skrev 2014-08-25 18:48:19 följande:
    Ni gör inget fel!! Det kommer! Ni har bara otur :( jo men det det är ju bara normalt att känna så!

Ni kanske belönas med tvillingar sen för hårt arbete ;)
    Det känns som om vi gör något fel eftersom det verkar som alla i våran omgivning blir gravida bara dom blinkar :/ men jag försöker att inte tänka på det längre... har börjat släppa det lite... man krymper ju så otroligt mycket för varje - man får... varje gång minskar förhoppningarna om att man ska få + så otroligt mycket...

Jag är nöjd bara vi får en ;)
  • dahlia92
    Sandravanilj skrev 2014-08-25 19:08:52 följande:
    Det känns som om vi gör något fel eftersom det verkar som alla i våran omgivning blir gravida bara dom blinkar :/ men jag försöker att inte tänka på det längre... har börjat släppa det lite... man krymper ju så otroligt mycket för varje - man får... varje gång minskar förhoppningarna om att man ska få + så otroligt mycket...

Jag är nöjd bara vi får en ;)
    Hej följer alla inlägg i den här tråden lite bakom kulisserna...

Förstår verkligen hur du känner dig. Har försökt i 6 månader nu och orkar snart inte längre. Alla säger att man ska släppa det så kommer det hända men det funkar inte då jag tänker på det varje minut nästan :/

Men du har väl fått ett missfall? Har för mig det. Då vet du ju att ni funkar ihop i alla fall. Jag får ingenting, inte ens en antydan till plus får jag.. Får inga äl-flytningar heller så bryter snart ihop haha :(
Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn