• Anna09

Vi födda -92 och som vill ha barn

Heeej

Jag är en tjej som är född -92. 
    Jag och min sambo bestämde oss för lite mer än en månad sedan att försöka få barn. 

När jag slutade med mina p-piller så kom igång min mens på en gång, 
    Sedan tror jag att vi missade ÄL nu denna månaden och skulle ha fått min mens i fredags.
    Men den har inte riktigt dykt upp.
    Det är först idag jag börjat få ont i mina bröstvårtor. 

Jag tror inte ägget har fäst utan bara att min mens är lite sen.

Kan vara skönt att det är några i exakt samma ålder som delar lite känslor.

Hoppas det finns någon här som vill följas åt:) 

• Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn
  • CarolineSC
    marory skrev 2014-09-02 16:02:04 följande:
    I vecka 20 nu, UL i vecka 11 sa (19 +2) då de flyttade bak mig 3 dagar,
    men enligt RUL igår så är det 19+5 vilket också egentligen stämmer bättre överens med befruktningen och BIM. Men de flyttade mig endå inte frammåt igen så,

pluggar sista terminen så inte så stressigt men försöker ta det extra lungt, har i alla fall sluppit sammandragningarna idag men magen känns hemsk typ konstant växtvärk överallt
    Vecka 20, bara hälften kvar, måste vara häftig känsla :)

Ja men det viktigaste är vell att man lyssnar på signalerna och tar det lugnt imellan åt :)

Dock är vell växtvärk bara ett bra tecken egentligen, då vet man ju att lilla bebisen växer där inne :)
  • Em92
    marory skrev 2014-09-03 09:13:23 följande:

Ja men vi hade vagnen redan i vecka 15 så det är bara köra på, tycker att det varken är för tidigt eller för sent att beställa den många månader innan, Hehe ja vi har det lite mer luftigt med 3 rum och 82 kvm och vi använde knappt arbetsrummet förutom när gäster kom och sov över, vilket de lika gärna kan göra på soffan så det kändes kul att göra ett barnrum även om det inte kommer användas förens om många månader när bebisen blir lite större :)

Ja men precis! Man gör ju som man vill! Lika bra att passa på då det är mycket annat som ska inhandlas och då behöver man inte handla allt på en gång! :)
  • AgnesEmilia

Yey bästa KUB siffran "min" ultraljudsbarnmorska nånsin fått! Åh så skönt allt känns just nu! Svävar på moln :D

• Sandravanilj
    AgnesEmilia skrev 2014-09-04 12:17:10 följande:

Yey bästa KUB siffran "min" ultraljudsbarnmorska nånsin fått! Åh så skönt allt känns just nu! Svävar på moln :D

Åååååh grattis!!! Måste kännas toppen!!!
  • AgnesEmilia
    Sandravanilj skrev 2014-09-04 12:53:39 följande:
    Åååååh grattis!!! Måste kännas toppen!!!
    Tack åååh jaaa helt sjukt!! Man kunde se massor också! Njurar, urinblåsa, ryggrad, hjärnhalvorna, näsa alltså massor!!! Fattar inte hur min kropp gör detta alltså :p hen vinkar lite till oss också hihi!
  • Sandravanilj
    AgnesEmilia skrev 2014-09-04 13:22:37 följande:

Tack åååh jaaa helt sjukt!! Man kunde se massor också! Njurar, urinblåsa, ryggrad, hjärnhalvorna, näsa alltså massor!!! Fattar inte hur min kropp gör detta alltså :p hen vinkar lite till oss också hihi!

Ja det är helt sjukt att kroppen kan skapa ett nytt liv :D helt otroligt! Längtar till jag också kan få gå på ul! Men först måste man ju bli gravid xD

Ska ni kolla kön? :)
  • AgnesEmilia
    Sandravanilj skrev 2014-09-04 15:04:39 följande:
    Ja det är helt sjukt att kroppen kan skapa ett nytt liv :D helt otroligt! Längtar till jag också kan få gå på ul! Men först måste man ju bli gravid xD

Ska ni kolla kön? :)
    Ja, det är ju så självklart egentligen tills man själv är där! :D Ja åh håller tummarna för att ni får göra det SNART!!!! :D September är nog er månad ;)

Vi har sagt att vi inte ska men man blir ju såååååå sugen! beror ju också på vem som gör ultraljudet sen också, dom tänker ju lite olika :) kommer ni göra det sen? :)
  • Sandravanilj
    AgnesEmilia skrev 2014-09-04 15:36:56 följande:

Ja, det är ju så självklart egentligen tills man själv är där! :D Ja åh håller tummarna för att ni får göra det SNART!!!! :D September är nog er månad ;)

Vi har sagt att vi inte ska men man blir ju såååååå sugen! beror ju också på vem som gör ultraljudet sen också, dom tänker ju lite olika :) kommer ni göra det sen? :)

Jag tror inte det tog sig denna månad heller men vi hade sex på äl iaf så vi har gjort vad vi kunnat :)

Man vill ju veta vad för någon det finns där inne men vi kommer nog inte ta reda på det :) vet en jobbarkompis till mamma som hade tagit reda på kön och dom skulle få en liten Esther men dom fick en liten Jens istället! Så det är ju inte 100% :) och jag vill ha överraskningen ;)
  • Malin1992

Köpte här om dagen en gravidkudde o idag fick jag hem den :) ska bli så skönt att sova med riktigt stöd o inte med massa kuddar överallt :P det kommer nog bli den bästa kvällen på länge :)

• Sandravanilj
    Malin1992 skrev 2014-09-04 16:52:26 följande:

Köpte här om dagen en gravidkudde o idag fick jag hem den :) ska bli så skönt att sova med riktigt stöd o inte med massa kuddar överallt :P det kommer nog bli den bästa kvällen på länge :)

Dom ser ju så otroligt mysiga och sköna ut!
Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn