• Anna09

Vi födda -92 och som vill ha barn

Heeej

Jag är en tjej som är född -92. 
    Jag och min sambo bestämde oss för lite mer än en månad sedan att försöka få barn. 

När jag slutade med mina p-piller så kom igång min mens på en gång, 
    Sedan tror jag att vi missade ÄL nu denna månaden och skulle ha fått min mens i fredags.
    Men den har inte riktigt dykt upp.
    Det är först idag jag börjat få ont i mina bröstvårtor. 

Jag tror inte ägget har fäst utan bara att min mens är lite sen.

Kan vara skönt att det är några i exakt samma ålder som delar lite känslor.

Hoppas det finns någon här som vill följas åt:) 

• Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn
  • Em92
    marory skrev 2014-09-07 09:21:40 följande:

Vi vet :) Det blir en liten pojke :)

Åh grattis! :)
  • Em92
    kasovi skrev 2014-09-07 11:02:23 följande:

Okej! :o två veckor var mycket!

Jag var gravid en gång för lite mer än 2 år sedan, och då märkte jag inte av någonting, så kanske att det är nåt iallafall :) Mina bröstvårtor är ömma idag.. hoppas lite nu, fast är ändå beredd på att mensen kan komma!

Ja ge inte upp! När hade du BIM nu igen? Testa snart igen? :)
  • kasovi
    Em92 skrev 2014-09-07 14:33:17 följande:

Ja ge inte upp! När hade du BIM nu igen? Testa snart igen? :)

Bim+3 idag! Tänkte vänta till senare i veckan som kommer med att testa igen. Ska köra på Cb istället för apotekets som jag använde sist :)
  • marory
    kasovi skrev 2014-09-07 18:59:19 följande:
    Bim+3 idag! Tänkte vänta till senare i veckan som kommer med att testa igen. Ska köra på Cb istället för apotekets som jag använde sist :)
    tror de är bäst, speciellt de digitala då behöver man inte tolka några streck alls :) bara plus eller minus
  • kasovi
    marory skrev 2014-09-07 19:24:04 följande:

tror de är bäst, speciellt de digitala då behöver man inte tolka några streck alls :) bara plus eller minus

Jag tänker såhär att om det skulle vara något så måste det i så fall ha gått så långt nu att det borde synas på testet! Annars bokar jag tid hos bm för blodprov eller samtal om varför mensen kan ha uteblivit.

Nu är det heller inte bara bröstvårtorna som är svullna, utan körtlarna i brösten har börjat svullna och är ömma.

Jag spydde igår när jag gick förbi en pöl med chilisås på en parkering... det STANK!

Jag blir förvånad om det inte är positivt för så här har jag aldrig varit med om, förutom en gång då jag var gravid och kände i brösten :)

Vi får se! Köpte ett Cb idag o ska testa imorgon!
  • Jenniferb
    kasovi skrev 2014-09-10 11:07:05 följande:

Jag tänker såhär att om det skulle vara något så måste det i så fall ha gått så långt nu att det borde synas på testet! Annars bokar jag tid hos bm för blodprov eller samtal om varför mensen kan ha uteblivit.

Nu är det heller inte bara bröstvårtorna som är svullna, utan körtlarna i brösten har börjat svullna och är ömma.

Jag spydde igår när jag gick förbi en pöl med chilisås på en parkering... det STANK!

Jag blir förvånad om det inte är positivt för så här har jag aldrig varit med om, förutom en gång då jag var gravid och kände i brösten :)

Vi får se! Köpte ett Cb idag o ska testa imorgon!

Va spännande! Håller tummar och tår för ett plus
  • kasovi
    Jenniferb skrev 2014-09-10 11:49:50 följande:

Va spännande! Håller tummar och tår för ett plus

Ja, men sist märkte jag ju ingenting förrän väldigt sent som jag sagt förut! Men alla graviditeter är ju olika :)

Jag vill nästan bara sova nu så jag kan göra testet med morgonurin! Haha får aktivera mig med nåt :)

Hur går det för er?
  • Em92
    kasovi skrev 2014-09-10 12:25:59 följande:

Ja, men sist märkte jag ju ingenting förrän väldigt sent som jag sagt förut! Men alla graviditeter är ju olika :)

Jag vill nästan bara sova nu så jag kan göra testet med morgonurin! Haha får aktivera mig med nåt :)

Hur går det för er?

Lycka till! Håller tummar för er! :) Är inne i vecka 15 och mår illa till och från! Dessutom känner jag att mycket händer i magen! Som en slags mensvärk fast ändå inte mensvärk! :) en annan slags "bebisvärk" som jag haft sen jag blev gravid! Men det gör inte ont men vet inte vad jag ska kalla det! :p Håller tummar för er nu! :)
  • banan123
    Em92 skrev 2014-09-10 13:31:10 följande:

Lycka till! Håller tummar för er! :) Är inne i vecka 15 och mår illa till och från! Dessutom känner jag att mycket händer i magen! Som en slags mensvärk fast ändå inte mensvärk! :) en annan slags "bebisvärk" som jag haft sen jag blev gravid! Men det gör inte ont men vet inte vad jag ska kalla det! :p Håller tummar för er nu! :)

Antagligen är det livmodernsom växer som du känner. kände också det till och från i mitten av graviditeten :)
  • AgnesEmilia
    kasovi skrev 2014-09-10 12:25:59 följande:

Hur går det för er?
    Åååh spännande att se vad testet visar!!! Håller tummarna! :)

Jag är i vecka 14 och mår fortfarande illa till och från :( sjukt jobbigt! Har också ont i magen då och då! Men är inte så konstigt nu när bebben rekordväxer ett par veckor framöver :) behöver inte kissa som en galning nu heller, antar att livmodern har lättat lite från blåsan haha väldigt tacksam iaf! :p
Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn