• Anna09

Vi födda -92 och som vill ha barn

Heeej

Jag är en tjej som är född -92. 
    Jag och min sambo bestämde oss för lite mer än en månad sedan att försöka få barn. 

När jag slutade med mina p-piller så kom igång min mens på en gång, 
    Sedan tror jag att vi missade ÄL nu denna månaden och skulle ha fått min mens i fredags.
    Men den har inte riktigt dykt upp.
    Det är först idag jag börjat få ont i mina bröstvårtor. 

Jag tror inte ägget har fäst utan bara att min mens är lite sen.

Kan vara skönt att det är några i exakt samma ålder som delar lite känslor.

Hoppas det finns någon här som vill följas åt:) 

• Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn
  • marory

Här händer det mycket när man är borta någon dag eller två!
    roligt att allt såg bra ut på era ultraljud!
    själv har vi gjort vårtat RUL och allting såg jättebra ut! fick se hjärtats alla kammare och hjärnan och hon som gjorde det var jätteduktig, desutom ska vi delta i en studie så kommer få två extra ultraljud, fördelen med universitetsstad Flört
    kan avslöja att det är en liten Vallentin som ligger på jäsning därinne!

mindre kul är att jag har jobbiga sammandragningar så det känns som om han ska ploppa ut närsom  Obestämd försöker vila så mycket som möjligt och hoppas på att tappen inte är påverkad, om det inte försvinner om ett par dagar tänkte jag ringa BM.

vi har ju både köpt vagn, säng, skötbord plus lite andra möbler och en byrå, desutom har vi målat det i pastell gul, pastell blå pastell rosa och vitt så barnrummet håller på att inredas för fullt :) desutom köpte jag en lite dyr sänglampa i form av en uggla eftersom ugglor är temat, 700kr Tungan ute

• marory

har ni fått några magar än? min exsisterar inte och folk är ganska duktiga på att påpeka det Flört har dock varit svullen de senaste dagarna så den har putat ut mer än vanligt

• Sandravanilj
    marory skrev 2014-09-01 21:04:13 följande:

själv har vi gjort vårtat RUL och allting såg jättebra ut! fick se hjärtats alla kammare och hjärnan och hon som gjorde det var jätteduktig, desutom ska vi delta i en studie så kommer få två extra ultraljud, fördelen med universitetsstad

mindre kul är att jag har jobbiga sammandragningar så det känns som om han ska ploppa ut närsom   försöker vila så mycket som möjligt och hoppas på att tappen inte är påverkad, om det inte försvinner om ett par dagar tänkte jag ringa BM.

vi har ju både köpt vagn, säng, skötbord plus lite andra möbler och en byrå, desutom har vi målat det i pastell gul, pastell blå pastell rosa och vitt så barnrummet håller på att inredas för fullt :) desutom köpte jag en lite dyr sänglampa i form av en uggla eftersom ugglor är temat, 700kr 

Åååh så spännande! Kul med extra ul!! Vallentin är så fint namn! Har en kompis vars son heter det :D

Fräscht med färgklickar i barnrummet, lägg in en bild när det är klart? ;)
  • CarolineSC

själv har vi gjort vårtat RUL och allting såg jättebra ut! fick se hjärtats alla kammare och hjärnan och hon som gjorde det var jätteduktig, desutom ska vi delta i en studie så kommer få två extra ultraljud, fördelen med universitetsstad Flört

mindre kul är att jag har jobbiga sammandragningar så det känns som om han ska ploppa ut närsom  Obestämd försöker vila så mycket som möjligt och hoppas på att tappen inte är påverkad, om det inte försvinner om ett par dagar tänkte jag ringa BM.

vi har ju både köpt vagn, säng, skötbord plus lite andra möbler och en byrå, desutom har vi målat det i pastell gul, pastell blå pastell rosa och vitt så barnrummet håller på att inredas för fullt :) desutom köpte jag en lite dyr sänglampa i form av en uggla eftersom ugglor är temat, 700kr Tungan ute

Åååh va härligt! Bara längtar till mitt RUL nu, hoppas jag får vara med i den där studien också, ett par extra ultraljud tackar man ju inte nej till :)

Bara 5 veckor kvar till vecka 20!

Åh Valentin, superfint namn :)

Sammandragning låter mindre kul, hoppas det går över!! :)
  • marory
    Sandravanilj skrev 2014-09-01 21:21:29 följande:
    Åååh så spännande! Kul med extra ul!! Vallentin är så fint namn! Har en kompis vars son heter det :D

Fräscht med färgklickar i barnrummet, lägg in en bild när det är klart? ;)
    Åh vad bra, nu känns det som att alla är ganska emot det förutom jag och sambon, men jag menar så ovanligt är det ju inte finns ju endå 12 000 valentin/Vallentin i Sverige liksom inte som att döpa barnet till Tiger, Kid Lennox eller vidare liksom Flört
    Absolut nu står allt huller om buller för vi ska lägga om golvet i barnrummet men sen så Glad
  • marory
    CarolineSC skrev 2014-09-01 21:23:46 följande:
    Åååh va härligt! Bara längtar till mitt RUL nu, hoppas jag får vara med i den där studien också, ett par extra ultraljud tackar man ju inte nej till :)

Bara 5 veckor kvar till vecka 20!

Åh Valentin, superfint namn :)

Sammandragning låter mindre kul, hoppas det går över!! :)
    Det går väldigt snabbt ska du se! trodde aldrig det skulle bli RUL för vår del kändes sååå långt bort, ja hoppas också det går över vill liksom inte ha ut honom alldeles för tidigt :( Desutom sa hon på UL att han låg långt ner så blev lite nojjig, ja hoppas tycker det var intressant är en hjärtstudie så de ska kolla hjärtat på barnet tre gånger också men det är ju ingenting :)
  • CarolineSC
    marory skrev 2014-09-01 22:09:39 följande:
    Det går väldigt snabbt ska du se! trodde aldrig det skulle bli RUL för vår del kändes sååå långt bort, ja hoppas också det går över vill liksom inte ha ut honom alldeles för tidigt :( Desutom sa hon på UL att han låg långt ner så blev lite nojjig, ja hoppas tycker det var intressant är en hjärtstudie så de ska kolla hjärtat på barnet tre gånger också men det är ju ingenting :)
    Ja, får hoppas på att veckorna springer iväg, ska berätta för min chef nu i veckan också(kan inte hålla tyst längre då det börjar synas) får hoppas att det går bra! :)

Vilken vecka är du i nu?

Nej, inte roligt om han får för sig att komma ut tidigt.. Men kan inte typ stress framkalla sammandragningar? Har du ett stressigt jobb?
  • Em92
    CarolineSC skrev 2014-09-01 04:05:10 följande:

Och vårt är den 8:e oktober :) Går du på US i Linköping på Ultraljud eller? Har ett svagt minne av att jag läste det? :)

Ja jag går på UL på US i Linköping! Dudå? :)
  • Em92

själv har vi gjort vårtat RUL och allting såg jättebra ut! fick se hjärtats alla kammare och hjärnan och hon som gjorde det var jätteduktig, desutom ska vi delta i en studie så kommer få två extra ultraljud, fördelen med universitetsstad

mindre kul är att jag har jobbiga sammandragningar så det känns som om han ska ploppa ut närsom   försöker vila så mycket som möjligt och hoppas på att tappen inte är påverkad, om det inte försvinner om ett par dagar tänkte jag ringa BM.

vi har ju både köpt vagn, säng, skötbord plus lite andra möbler och en byrå, desutom har vi målat det i pastell gul, pastell blå pastell rosa och vitt så barnrummet håller på att inredas för fullt :) desutom köpte jag en lite dyr sänglampa i form av en uggla eftersom ugglor är temat, 700kr 

Mys! Kul att få två extra UL! Va det i Linköping? Eller minns jag fel?

Jobbigt med sammandragningar men hoppas det går över snart! :)
  • Jenniferb

Åh, va avis jag blir på alla er som fått göra UL redan! Har lite mer än en månad kvar till mitt RUL. Då är jag i v19, så seeeegt det går när man verkligen längtar till något... 

Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn